Gå till innehåll

WSOP 2006: Main Event


Bluwajt

Recommended Posts

  • Svars 2,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Another Rocky Marathon

Joe Macek watched the entire Rocky movie series on his portable dvd player while playing in Day 1 and survived. He is back at it again today as he resumes play on Day 2B. When asked why he is watching the entire movie series again he says with a smile "It's inspirational."

 

hehe, tycker det är så jäkla skönt..ska fan dra med mig hembiogrejjerna nästa gång jag lirar live :P

 

haha ja, skapligt iskall kille :D man tycker ju kanske att han borde byta film iofs ;) hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högt upp på listan finns en "Johan Backfjard":

 

6 Johan Backfjard $166,500 ^$156,500

 

På forumet har nämnts en svensk Johan Backfjärd som var med i förra årets WSOP (men jag hittar honom inte på Poker.se's svensklista). Ingen dålig upphätning hittils, han började dagen på 27,150

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prispengar i WSOP

Publicerad: 2006-08-02 04:45:41

 

 

Tio miljoner dollar, över 70 miljoner kronor; du skulle inte dra ihop den summan om du så vann US Open i golf, herrsingeln i Wimbledon, America’s Cup i segling och VM-titeln i tungviktsboxning inom en och samma månad.

 

 

Haha lite överdriven reklam? Ingen aning om wimbledon och segling, men LOL. Du tjänar betydligt mer än $12 mille vid en match om titeln i tungvikt om du är ett stort namn inom tungviktsboxningen.. Populära mellanviktare tjänar till och med mer än så, och detta på max 45 min, dvs 12 ronder.

 

Hmm, promotorn och ca 20 andra som skall dela på de pengarna. Kan säga att jag inte tror för en millisekund att boxaren får i rena pengar över $12 Mille för en tungviktsmatch. Tror ingen någonsin fått så mycket i egen ficka!! och mellanvikt som du snackar om, gå och dröm vidare! :D

 

 

 

Mest pengar just nu ligger i de lägre viktklasserna.

 

Jorå, Oscar De La Hoya som är mellanviktare (till och med Welterweight) tjänar de siffrorna vid en match. Floyd Mayweather 64kg snubbe han med, går inte heller upp i ringen för särskilt mycket mindre än så.

 

Sen har vi lätt tungviktare som Roy Jones Jr, Antonio Tarver och Bernard Hopkins som tjänar runt 15 mille för en stor match (dvs om de möter varandra, vilket de gjort senaste tiden)

 

Sist har vi Tungviktare då som Lennox Lewis, Evander Holyfield och Mike Tyson (alla dessa har iofs slutat) som kunde tjäna $25mille+ på den tiden de höll på.

 

Och jo, dessa siffor är rena pengar vad de får över efter att promotorn tagit sin andel. Iofs är det innan skatt, men det är väl WSOP vinsterna med?

 

Hur som helst är jag rätt insatt i proffsboxningen och det finns säkert någon annan som kan bekräfta detta, alternativt kan du göra en sökning på nätet.

 

Man kanske skulle börja med boxning då?? :D

 

Såg annars en intervju med Lennox Lewis från årets WSOP och han verkade väldigt nöjd med att spela poker istället för att boxas, så arbetsförhållanderna verkar göra pokern mer intressant! =)

 

Sedan att säga att en boxare tjänar sin vinst på "bara" 45 minuter eller så är ju ganska missvisande då de typ varit under jorden minst 6mån innan matchen och "bara" tränat o knappt träffat familj eller vänner.

 

Tror själv att boxare inte tjänar så mkt som 12 millar, men ändå en betydande summa. Fast jag Tyson kan man nog räkna bort, Don King blåste väl honom rätt duktigt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som har koll för hur det går för Henrik "Shiva" Waltersson? Jag hittar inte hans namn i listorna. Det enda stället jag hittat honom på tidigare är här på PF i en post med alla kvarvarande svenskar från dag 1.

 

HAHA! Broodwar shiva! : ) Hoppas han vinner allt!!!1111ettettett

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här är en lista på ALLA kvarvarande svenskar, TROR jag. knåpat ihop den myself via ctrl c + ctrl v.

 

Vidare från 2B

Johan Backfjärd 137k,

Gusten Sjöberg 95k,

Erik Lindberg 109k,

William Thorson 210k,

Sargon Ruya 125k.

Håkan Sahl 36k

Kalle Ygborn 102k

Mikael Thuritz 114k

Stefan Thunberg 14k

Daniel Fragell med 40k

Jens Thorén med 57k

 

 

Vidare från 2A

Erik Friberg 175,700

Michael Högbom 95,600

Anders Henriksson 85,200

Magnus Petersson 77,200

Bo Sehlstedt 65,400

Johan Koops 55,800

Greger Aktell 37,900

Niklas Engsner 13,800

Peter Hedlund 10,600

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här är en lista på ALLA kvarvarande svenskar, TROR jag. knåpat ihop den myself via ctrl c + ctrl v.

 

Vidare från 2B

Johan Backfjärd 137k,

Gusten Sjöberg 95k,

Erik Lindberg 109k,

William Thorson 210k,

Sargon Ruya 125k.

Håkan Sahl 36k

Kalle Ygborn 102k

Mikael Thuritz 114k

Stefan Thunberg 14k

Daniel Fragell med 40k

Jens Thorén med 57k

 

 

Vidare från 2A

Erik Friberg 175,700

Michael Högbom 95,600

Anders Henriksson 85,200

Magnus Petersson 77,200

Bo Sehlstedt 65,400

Johan Koops 55,800

Greger Aktell 37,900

Niklas Engsner 13,800

Peter Hedlund 10,600

 

Så Jonas Hansson åkte ut???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...