Gå till innehåll

WSOP 2006: Main Event


Bluwajt

Recommended Posts

  • Svars 2,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dag 2CD har börjat:

 

Featured TV Table

 

The following players are at today's TV table with seat numbers and chip counts as follows:

 

Seat 1- Adam Joens $12,625

 

Seat 2- Ronald Brown $23,525

 

Seat 3- Daniel Negreanu $85,800

 

Seat 4- Peter Antill $31,875

 

Seat 5- Clayton Davis $7,450

 

Seat 6- Michael Meckus $12,500

 

Seat 7- David Stucke $16,675

 

Seat 8- Peter Damato $27,425

 

Seat 9- Magnus Berggren $5,375

 

Seat 10- John Sacha $17,725

 

Känns som Negreanu kommer dominera stort.

Är Magnus svensk??

 

När sänds det, vilken kanal vilken tid??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D:D min favvo e fan bäst

 

Negreanu Cracks Aces

With a flop of 7-5-4 John Sacha is all-in with pocket Aces vs Daniel Negreanu's 96. The turn is the 9 pairing Negreanu's 9, along with his open ended straight draw. The river is the 8 giving Negreanu his straight and eliminating Sacha from the Main Event. Negreanu now has over $100,000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D:D min favvo e fan bäst

 

Negreanu Cracks Aces

With a flop of 7-5-4 John Sacha is all-in with pocket Aces vs Daniel Negreanu's 96. The turn is the 9 pairing Negreanu's 9, along with his open ended straight draw. The river is the 8 giving Negreanu his straight and eliminating Sacha from the Main Event. Negreanu now has over $100,000.

Ja, grymt skickligt att - utan att röra kortleken - få rätt kort att dyka upp på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prispengar i WSOP

Publicerad: 2006-08-02 04:45:41

 

 

Tio miljoner dollar, över 70 miljoner kronor; du skulle inte dra ihop den summan om du så vann US Open i golf, herrsingeln i Wimbledon, America’s Cup i segling och VM-titeln i tungviktsboxning inom en och samma månad.

 

 

Haha lite överdriven reklam? Ingen aning om wimbledon och segling, men LOL. Du tjänar betydligt mer än $12 mille vid en match om titeln i tungvikt om du är ett stort namn inom tungviktsboxningen.. Populära mellanviktare tjänar till och med mer än så, och detta på max 45 min, dvs 12 ronder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D:D min favvo e fan bäst

 

Negreanu Cracks Aces

With a flop of 7-5-4 John Sacha is all-in with pocket Aces vs Daniel Negreanu's 96. The turn is the 9 pairing Negreanu's 9, along with his open ended straight draw. The river is the 8 giving Negreanu his straight and eliminating Sacha from the Main Event. Negreanu now has over $100,000.

 

Gissar det var en rejäl shortstackare han mötte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prispengar i WSOP

Publicerad: 2006-08-02 04:45:41

 

 

Tio miljoner dollar, över 70 miljoner kronor; du skulle inte dra ihop den summan om du så vann US Open i golf, herrsingeln i Wimbledon, America’s Cup i segling och VM-titeln i tungviktsboxning inom en och samma månad.

 

 

Haha lite överdriven reklam? Ingen aning om wimbledon och segling, men LOL. Du tjänar betydligt mer än $12 mille vid en match om titeln i tungvikt om du är ett stort namn inom tungviktsboxningen.. Populära mellanviktare tjänar till och med mer än så, och detta på max 45 min, dvs 12 ronder.

 

Hmm, promotorn och ca 20 andra som skall dela på de pengarna. Kan säga att jag inte tror för en millisekund att boxaren får i rena pengar över $12 Mille för en tungviktsmatch. Tror ingen någonsin fått så mycket i egen ficka!! och mellanvikt som du snackar om, gå och dröm vidare! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och mellanvikt som du snackar om, gå och dröm vidare! :D

 

Du tror inte att killar som Delahoya, Tarver, Moseley, Hopkins, Tito etc är hyfsat jävla jättepopulära eller?

 

Delahoya, okey har man hört nån gång, sedan who?..WHO??...WHO?? ;)

 

[OT] Vad är det för skillnad på Chipcounts och Chipcunts? [/OT]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prispengar i WSOP

Publicerad: 2006-08-02 04:45:41

 

 

Tio miljoner dollar, över 70 miljoner kronor; du skulle inte dra ihop den summan om du så vann US Open i golf, herrsingeln i Wimbledon, America’s Cup i segling och VM-titeln i tungviktsboxning inom en och samma månad.

 

 

Haha lite överdriven reklam? Ingen aning om wimbledon och segling, men LOL. Du tjänar betydligt mer än $12 mille vid en match om titeln i tungvikt om du är ett stort namn inom tungviktsboxningen.. Populära mellanviktare tjänar till och med mer än så, och detta på max 45 min, dvs 12 ronder.

 

Hmm, promotorn och ca 20 andra som skall dela på de pengarna. Kan säga att jag inte tror för en millisekund att boxaren får i rena pengar över $12 Mille för en tungviktsmatch. Tror ingen någonsin fått så mycket i egen ficka!! och mellanvikt som du snackar om, gå och dröm vidare! :D

 

 

 

Mest pengar just nu ligger i de lägre viktklasserna.

 

Jorå, Oscar De La Hoya som är mellanviktare (till och med Welterweight) tjänar de siffrorna vid en match. Floyd Mayweather 64kg snubbe han med, går inte heller upp i ringen för särskilt mycket mindre än så.

 

Sen har vi lätt tungviktare som Roy Jones Jr, Antonio Tarver och Bernard Hopkins som tjänar runt 15 mille för en stor match (dvs om de möter varandra, vilket de gjort senaste tiden)

 

Sist har vi Tungviktare då som Lennox Lewis, Evander Holyfield och Mike Tyson (alla dessa har iofs slutat) som kunde tjäna $25mille+ på den tiden de höll på.

 

Och jo, dessa siffor är rena pengar vad de får över efter att promotorn tagit sin andel. Iofs är det innan skatt, men det är väl WSOP vinsterna med?

 

Hur som helst är jag rätt insatt i proffsboxningen och det finns säkert någon annan som kan bekräfta detta, alternativt kan du göra en sökning på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prispengar i WSOP

Publicerad: 2006-08-02 04:45:41

 

 

Tio miljoner dollar, över 70 miljoner kronor; du skulle inte dra ihop den summan om du så vann US Open i golf, herrsingeln i Wimbledon, America’s Cup i segling och VM-titeln i tungviktsboxning inom en och samma månad.

 

 

Haha lite överdriven reklam? Ingen aning om wimbledon och segling, men LOL. Du tjänar betydligt mer än $12 mille vid en match om titeln i tungvikt om du är ett stort namn inom tungviktsboxningen.. Populära mellanviktare tjänar till och med mer än så, och detta på max 45 min, dvs 12 ronder.

 

Hmm, promotorn och ca 20 andra som skall dela på de pengarna. Kan säga att jag inte tror för en millisekund att boxaren får i rena pengar över $12 Mille för en tungviktsmatch. Tror ingen någonsin fått så mycket i egen ficka!! och mellanvikt som du snackar om, gå och dröm vidare! :D

 

 

 

Mest pengar just nu ligger i de lägre viktklasserna.

 

Jorå, Oscar De La Hoya som är mellanviktare (till och med Welterweight) tjänar de siffrorna vid en match. Floyd Mayweather 64kg snubbe han med, går inte heller upp i ringen för särskilt mycket mindre än så.

 

Sen har vi lätt tungviktare som Roy Jones Jr, Antonio Tarver och Bernard Hopkins som tjänar runt 15 mille för en stor match (dvs om de möter varandra, vilket de gjort senaste tiden)

 

Sist har vi Tungviktare då som Lennox Lewis, Evander Holyfield och Mike Tyson (alla dessa har iofs slutat) som kunde tjäna $25mille+ på den tiden de höll på.

 

Och jo, dessa siffor är rena pengar vad de får över efter att promotorn tagit sin andel. Iofs är det innan skatt, men det är väl WSOP vinsterna med?

 

Hur som helst är jag rätt insatt i proffsboxningen och det finns säkert någon annan som kan bekräfta detta, alternativt kan du göra en sökning på nätet.

 

Man kanske skulle börja med boxning då?? :D

 

Såg annars en intervju med Lennox Lewis från årets WSOP och han verkade väldigt nöjd med att spela poker istället för att boxas, så arbetsförhållanderna verkar göra pokern mer intressant! =)

 

Sedan att säga att en boxare tjänar sin vinst på "bara" 45 minuter eller så är ju ganska missvisande då de typ varit under jorden minst 6mån innan matchen och "bara" tränat o knappt träffat familj eller vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Another Rocky Marathon

Joe Macek watched the entire Rocky movie series on his portable dvd player while playing in Day 1 and survived. He is back at it again today as he resumes play on Day 2B. When asked why he is watching the entire movie series again he says with a smile "It's inspirational."

 

hehe, tycker det är så jäkla skönt..ska fan dra med mig hembiogrejjerna nästa gång jag lirar live :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...