Gå till innehåll

WSOP 2006: Jeff Madsen, ny Stu Ungar?

grooch

Recommended Posts

Är man en framtida Tiger Woods om man lyckas med fyra hole in ones i rad?

Nej, men skulle det likväl vara ganska imponerande ?

Skulle det vara lika imponerande om 1.000.000 personer försökte?

Utan tvekan, nästan mer. Kan med 99.9999999999% säkerhet säga att det inte händer

Om alla golfare i hela världen försöker vara bäst i världen på golf, men bara tiger är det, är det då mer eller mindre imponerande eftersom massor med folk har försökt?

Jag har inte orkat läsa tråden eller satt mig in om det här med madsen, reagerade bara på det der_ko skrev...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 126
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm, taskig jämförelse...

Jämför hellre mot att vinna 2 av tävlingarna på USA-touren och och sen vara topp 5 på 2 till och det under samma säsong. Då ligger man bra till i rankingen och platsar troligtvis i Ryder Cup det året.

Iofs var jämnförelsen mer meningen att vara humoristisk än rättvis även om jag inte tycker att det är en jättedålig jämnförelse. Men när folk vill jämnföra grabben med legender som Stu Ungar efter ynka 4a turneringar blir man ju lite sne. Uppenbarligen måste man ha väldigt mycket tur för att kunna göra det Jeff Madsen gjort även om man är omänskligt bra eftersom poker inte är ett skicklighets spel i det korta loppet utan i det långa loppet.
Länk till kommentar

Nej, men skulle det likväl vara ganska imponerande ?

Skulle det vara lika imponerande om 1.000.000 personer försökte?

Japp, jag tror att betydligt fler än 1.000.000 har försökt utan att lyckas :)

Sätt 10^6 = oo

Länk till kommentar

Du menar att om man inte vet till 100 % att man har rätt, ska man inte uttala sig?

Du missförstår mig så klart. Man kan tro någonting med lite information, och därmed inte tro det särskilt starkt. I det här fallet så var det ett par stycken postare som hävdade att hans prestation starkt indikerarade att Madsen är extremt bra. Eftersom jag inte anser att det gör det så vill jag att de backar sin åsikt genom att sätta lite pengar.

Varvid folk backade från sina uttalanden så snabbt att de lämnade sådana där svarta, brända gummimärken i asfalten. Då verkade det plötsligt inte starkt indikera att han var en extremt bra spelare, eller så "trodde" man bara helt utan att vara villig att ens börja sätta en siffra, eller en femtioöring ens på sin tro.

Och om folk gav fan i att ha starka åsikter när bevisen inte backade upp det skulle världen vara ett så enormt mycket bättre ställe. Men det kommer de naturligtvis inte göra.

Du fortsätter sedan att missförstå mig när du säger att jag tror att Madsen inte är ett geni. Jag vet faktiskt inte, det verkar bara väldigt otroligt i mina ögon.

Är det dumt att av honom att ö h t starta den här tråden då, eftersom det finns en risk att du inte håller med honom och att han därför bör knipa käft?

Det är väl lite dumt av honom att starta tråden, men bara i sådan mån att den är totalt tidsslöseri, inte att min åsikt kring den är viktig.

Varför inte låta den lilla möjligheten leva?

Jag vill ju låta den möjligheten leva. In med degen!

Hjort, ibland undrar man hur du ser på din uppgift som moderator egentligen.

Att den inte har särskilt mycket med min roll som postare och att den inte hindrar mig från att peka ut nonsens. Jessica har inget som helst material att jämföra Madsen med andra etablerade pokerkändisar, därför är det nonsens. Därför påpekar jag att det är nonsens.

Länk till kommentar

Hmmm, taskig jämförelse...

Jämför hellre mot att vinna 2 av tävlingarna på USA-touren och och sen vara topp 5 på 2 till och det under samma säsong. Då ligger man bra till i rankingen och platsar troligtvis i Ryder Cup det året.

Vad gäller ursprungsfrågan så talar resultaten för att Madsen är en duktig turneringsspelare även om underlaget är litet än så länge. Men det är bara LÖJLIGT att dra till med att man ska ha ett underlag av 50.000 turneringar på den nivån. Hur många är det som ens har spelat 5.000 turneringar med inköp på $1000 eller mer och fler än 500 deltagare?

Jag tycker din jämförelse är mycket sämre därför att turmomentet i en pokerturnering är ofantligt mycket större än i en golfturnering. Jämför man ett golfslag med en pokerturnering kommer man däremot närmare.

Länk till kommentar

Jag tycker hur som helst att det är fruktasvärt bra gjort och jag tror han besitter mer "skillz" än vad många andra mer etablerade "proffs" gör.

Det är fullt möjligt, men vad fan vet du om det?

Nu gjorde du bort dig, jag skrev tror, klart som fan att jag vet vad jag själv TROR.

Länk till kommentar

Eftersom jag inte anser att det gör det så vill jag att de backar sin åsikt genom att sätta lite pengar. Varvid folk backade från sina uttalanden så snabbt att de lämnade sådana där svarta, brända gummimärken i asfalten. Då verkade det plötsligt inte starkt indikera att han var en extremt bra spelare, eller så "trodde" man bara helt utan att vara villig att ens börja sätta en siffra, eller en femtioöring ens på sin tro.

Och om folk gav fan i att ha starka åsikter när bevisen inte backade upp det skulle världen vara ett så enormt mycket bättre ställe. Men det kommer de naturligtvis inte göra.

Så du menar att man måste vara beredd på att när som helst satsa pengar på att det man skriver är korrekt om man ska uttala sig på pokerforum.nu? Är man inte så säker på sin sak, så kan man inte skriva något alls?

Och att ha starka åsikter får man inte, såvida de inte är korrekta?

Du har inte tänkt på att detta är ett diskussionsforum där själva poängen är att man ska kunna diskutera och debattera sina åsikter fram och tillbaka?

Länk till kommentar

Jag tycker hur som helst att det är fruktasvärt bra gjort och jag tror han besitter mer "skillz" än vad många andra mer etablerade "proffs" gör.

Det är fullt möjligt, men vad fan vet du om det?

Nu gjorde du bort dig, jag skrev tror, klart som fan att jag vet vad jag själv TROR.

Han ifrågasatte väl snarare relevansen i att _du_ tror något.

Länk till kommentar

Tja.. Jag kan inte låta bli att agera fågelholk när jag ser hans resultat, helt sjukt imponerande.

Det här måste vara ett riktigt pokergeni? Eller...

Är inte säker på att detta är detta som tråden handlar om fortfarande...

Men jag kommenterar ursprungs inlägget ändå.

Sjukt bra, fatta om han placerar sig bra i main event...

Lilla poker uppsvinget när folk kan börja drömma om att lyckas som han.

En Moneymaker-saga på steroiiiiider!!!

Nu kan ni andra tjafsa vidare i tråden, jag är klar.

Tack och hej.

Länk till kommentar

Men finns det nåt någon nu levande spelare som du skulle kunna beteckna som "pokergeni" ?

Ingen jag känner, men jag träffar inte särskilt många pokerspelare i de högsta skikten* och railar inte heller. Jag har helt enkelt ingen information om det. Skulle säkert kunna tänka mig att jag skulle bli sjukt impad om jag fick kolla på Iveys eller någon annan toppspelares händer medan de spelade. Men iom att jag aldrig gjort något sådant så vet jag så klart inte.

Är också tveksam till att jag har kapacitet att skilja mellan "bra spel" och "genialt spel" (och en del av vad jag anser vara "dåligt spel" kan säkert vara "genialt") och jag vet inget bra sätt att mäta det. Annat än kanske om man totalt klassar ut extremt tufft motstånd under lång tid.

Jag vet inte särskilt mycket om poker eller något annat egentligen.

* Eller rättare sagt ingen, träffat Sonnert som hastigast en gång. That's it.

Länk till kommentar