Gå till innehåll

WSOP 2006: Jeff Madsen, ny Stu Ungar?


grooch

Recommended Posts

  • Svars 126
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tja.. Jag kan inte låta bli att agera fågelholk när jag ser hans resultat, helt sjukt imponerande.

 

Det här måste vara ett riktigt pokergeni? Eller...

 

http://susning.nu/Varians

 

Jovars, men 4 av 4 finalbord i hyffsade startfält är inte dåligt.

Att sen gå hela vägen i bägge NLT...

 

I "hyfsade" startfält, där "hyfsade" betyder "jättestora", vore det osannolikt om det här inte hände då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den svenska avundsjukan lyser igenom?

Hade nog varit LITE annat ljud i skällan om t.ex. Daniel N tagit sig till 4 finalbord och vunnit 2...

 

Nej, kom tillbaka när han har spelat 50.000 turneringar.

 

Kan inte vara lätt att vara en besserwisser. Sitt inte och döm folk. Kom tillbaka när du slår a-lagarna på sergelstorg i poker.

 

Killen är grym, och jag tror starkt på att det här är ett pokergeni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör han likadant två år i rad kan vi börja med spekulationer angående pokergeni och en ny Stu Ungar, tycker jag. Ska bli sjukt intressant att se hur det går i ME för honom.

 

Måste bara citera Hjort från den andra tråden.

Det är ett sätt att läsa det hela på. Men i mina ögon är det som att mäta en skåpdörr med en tumstock som visar att den är 250m hög och fokusera på att det är en väldigt hög skåpdörr snarare än att titta lite närmare på hur den där tumstocken egentligen fungerar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen är grym, och jag tror starkt på att det här är ett pokergeni.

Ok, föreslå några vad inför hans kommande turneringar. Jag är game som fan.

 

Main event är ingen idé att dra till med vad i, då det är för mycket slump och tur. Men får vi i förtid reda på något vad, så är jag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja.. Jag kan inte låta bli att agera fågelholk när jag ser hans resultat, helt sjukt imponerande.

 

Det här måste vara ett riktigt pokergeni? Eller...

 

http://susning.nu/Varians

 

Är det bara jag eller känns hela "varians" begreppet rätt söndernött på pf?

En bra spelare har enligt pf standard spelat minst 3,8miljarder händer mot samma spelare och fortfarande ligga plus för att överhuvudtaget ens vara nära att räknas som vinnande/bra.

 

Eller är det så att det kanske inte ens finns bra spelare utan bara varians?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja.. Jag kan inte låta bli att agera fågelholk när jag ser hans resultat, helt sjukt imponerande.

 

Det här måste vara ett riktigt pokergeni? Eller...

 

http://susning.nu/Varians

 

Är det bara jag eller känns hela "varians" begreppet rätt söndernött på pf?

En bra spelare har enligt pf standard spelat minst 3,8miljarder händer mot samma spelare och fortfarande ligga plus för att överhuvudtaget ens vara nära att räknas som vinnande/bra.

 

Eller är det så att det kanske inte ens finns bra spelare utan bara varians?

 

Håller med dig fullständigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag eller känns hela "varians" begreppet rätt söndernött på pf?

En bra spelare har enligt pf standard spelat minst 3,8miljarder händer mot samma spelare och fortfarande ligga plus för att överhuvudtaget ens vara nära att räknas som vinnande/bra.

 

Eller är det så att det kanske inte ens finns bra spelare utan bara varians?

 

Känns också som att det, för en pokerspelare, är oerhört svårt att erkänna att någon annan faktiskt är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller är det så att det kanske inte ens finns bra spelare utan bara varians?

Som sagt, jag är villig att satsa pengar på att spelare inte är så bra som folk tror. Kom och hämta in EV:et om ni inte håller med.

 

Och vad gäller turreresultat så gäller nästan det du säger. De är i stort sett irrelevanta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varians hit och dit, visst kommer det in i diskussionen, men 4 av 4 ÄR itne dåligt, vad man än såäger, sen är det i TRE OLIKA spel dessutom. Hur som haver kommer han ligga bra med plus även om 10-20 VM om han så spelar de flesta events ;)

 

Jag är grymt imponerad, kan inte säga annat. Men som vanligt har många svårt att ge någon cred här inne. visst var Rahmns armband klar varians?

 

Btw, så är det lite av samma som vägrar ge Madsen cred. i denna tråden som fortf. tycker att Hellmuth är *host* ja just det, kass........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur stor chans tror ni det är att ett "pokergeni" kommer till fyra finalbord i rad? Snälla räkna lite på det innan ni startar trötta hyllningstrådar.

Men håll tyst för sjutton!

 

Låt bli att räkna det och erbjud mig ett vad först. Har hört att Vinden också är en riktig spelmissbrukare så han kan säkert pressar på lite slantar här eftersom han, idiotiskt nog, inte tror på pokergudar som Hellmuth och Madsen. Kom och hämta i degen! +EV för alla!

 

 

Varians hit och dit, visst kommer det in i diskussionen, men 4 av 4 ÄR itne dåligt, vad man än såäger, sen är det i TRE OLIKA spel dessutom. Hur som haver kommer han ligga bra med plus även om 10-20 VM om han så spelar de flesta events ;)

 

Jag är grymt imponerad, kan inte säga annat. Men som vanligt har många svårt att ge någon cred här inne. visst var Rahmns armband klar varians?

 

Btw, så är det lite av samma som vägrar ge Madsen cred. i denna tråden som fortf. tycker att Hellmuth är *host* ja just det, kass........

 

Ge mig ett bet på någon av spelarna du nämt. Får jag fresta med 39 ggr pengar på att Hellmuth vinner Main Event?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...