Gå till innehåll

Poker förändrat?


toyzar

Recommended Posts

så de $2000 jag betalar i extra rejk per månad numera går tillbaka till mig? låter som ett rätt saftigt inköp för den där 100k turren jag får spela varje månad. vinna badbeat jackpot är så sjukt osannolikt, värre än keno. vad mer återstår? en $5M "freeroll" jag kommer få betala $20k i inköp till? $20k hit och dit är ju inget...

Låt bli att spela på monsterborden då. Det kommer jag att göra.

Problemet är att minst 8 av 10 fiskar spelar på monsterborden.

 

vas är monsterbord? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dom tar väl inte ut 50 cent extra i rake vid monsterborden? utan dom tar 50 cent av raken som blir i VARJE rakad pot till den där monsterskiten... Vilket är cp för en annan som lirar 2/4 där snttraken i varje pot ligger på ca 70 cent. Eftersom alla fiskar numera spelar på monsterborden så spelar jag inte mer på party förrän jag ska spela 5/10... Detta va det sämsta nån site har gjort hittills... Raken e svår att slå som d e redan, och nu blev d tamejfaan omöjligt. Man får ligga på 5bb/100 för att tjäna typ 1,5bb... Hoppas att worldpx kör hård reklam snart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom tar väl inte ut 50 cent extra i rake vid monsterborden? utan dom tar 50 cent av raken som blir i VARJE rakad pot till den där monsterskiten...

Hm, hur menar du?

För mig får de gärna ta all rake till monsterpotten, men de tar ju förstås EXTRA rake nu, utöver den vanliga (som förstås är för hög bara den). Om de skulle köra exakt samma rakestruktur som förut men använda raken till stora freerolls och BBJ så tror jag inte folk skulle klaga så mycket. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De tar pengarna från cash-spelarna och ger till turneringsspelarna. Om man vill kvalificera sig genom cashspel får man vänta på att en BBJ ska utlösas på ens eget bord eller ett med samma spel och nivå.

 

Om en SnG spelare ska kvalificera sig så räcker det att han vinner en $6 SnG. Eller en $11, eller $22 för den delen. Där tas $40 som "entry" till monsterturneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha jag har stängt av mitt party-konto. tycker party suger.

 

hög rake.

laggig klient.

kan ej se sin exakta placering i en turnering(liksom tjena!?).

bordet fryser när det är ens tur(får motsatt effekt, det tar då längre tid för mig att välja vad jag ska göra eftersom det stör mig då jag spelar på flea klienter).

 

och nu detta påhitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha jag har stängt av mitt party-konto. tycker party suger.

 

hög rake.

laggig klient.

kan ej se sin exakta placering i en turnering(liksom tjena!?).

bordet fryser när det är ens tur(får motsatt effekt, det tar då längre tid för mig att välja vad jag ska göra eftersom det stör mig då jag spelar på flea klienter).

 

och nu detta påhitt.

Det finns ett betydligt värre problem med spela tävlingar där, och det är att att när man spelar flera tävlingar och flyttas från ett bord till ett annat i en av tävlingarna så händer det rätt ofta att det inte öppnas ett fönster för det nya bordet. Det har hänt att det har tagit en halvtimme innan jag märker det. Jag har klagat som fan hos deras support om det, men de gör ingenting åt saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha jag har stängt av mitt party-konto. tycker party suger.

 

hög rake.

laggig klient.

kan ej se sin exakta placering i en turnering(liksom tjena!?).

bordet fryser när det är ens tur(får motsatt effekt, det tar då längre tid för mig att välja vad jag ska göra eftersom det stör mig då jag spelar på flea klienter).

 

och nu detta påhitt.

Det finns ett betydligt värre problem med spela tävlingar där, och det är att att när man spelar flera tävlingar och flyttas från ett bord till ett annat i en av tävlingarna så händer det rätt ofta att det inte öppnas ett fönster för det nya bordet. Det har hänt att det har tagit en halvtimme innan jag märker det. Jag har klagat som fan hos deras support om det, men de gör ingenting åt saken.

 

 

ja har märkt samma sak.

 

men ursäkta lol:et, spelar du så många så att du ej märker att en turnering försvinner? :):shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja har märkt samma sak.

 

men ursäkta lol:et, spelar du så många så att du ej märker att en turnering försvinner? :):shock:

Det kan räcka med att jag har 4 tävlingar igång för att jag inte ska reagera på att ett bord försvinner. Numera brukar jag oftast upptäcka det inom någon minut, men det är rätt irriterande ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt bli att spela på monsterborden då. Det kommer jag att göra.
Problemet är att minst 8 av 10 fiskar spelar på monsterborden.

Ja, jag upptäckte det för en stund sedan. Det var 21 fullsatta (3/6 NL 6 max) monsterbord och 6 fullsatta vanliga. 6 monsterbord hade en snittpott över $100, men bara ett vanligt bord hade det.

 

Så jag tar helt och hållet tillbaka det jag sade tidigare. Det här problemet kan inte lösas genom att bara välja att inte spela på monsterborden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att party har så bra cashier och så dåliga spelare..

 

Kan ingen annan site ha lika mycket fisk, lika bra cashier och också en okej pokerklient?

 

Just nu finns det ingen sådan. Svenska spel verkar ha mycket fisk och lite lägre rejk, men deras klient suger verkligen.

 

B2B har dom snyggaste klienterna men alldeles för mycket tight passiva fiskar som ej går att få några större pengar ur.

 

Crypto finns i och för sig, men spelarna är lite bättre där.

 

Hur ser det ut på ultimatebet? Jag har aldrig spelat där.

 

Ska nog prova WorldPX, synd att dom inte har shorthanded på NL

 

 

Party tycker nog att "proffsen" vinner för mycket av fiskarna och vill ha lite mer av kakan.

 

Vilket är lite sjuk isåfall eftersom så vitt jag vet så rejkar många till och med mer än vad dom vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket är lite sjuk isåfall eftersom så vitt jag vet så rejkar många till och med mer än vad dom vinner.

Ja, fast skillnaden är att proffsen kontinuerligt plockar ut pengar till skillnad från kreti och pleti som bara sitter och skickar pengarna fram och tillbaka mellan varandra tills raken ätit allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är raken som är det verkliga hotet mot nätpokern. Spelbolagen vill givetvis att spelet ska bli ett luxuöst blackjack där man "kan" vinna. Monster-promon är ett experiment att se hur mycket man kan höja raken och vad fisken anbelangar kan man höja den MYCKET. Poker med 50% rake är ju också poker men fisken fattar ju inte att den är lika omöjlig att besegra som roulette.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej det är nu väldigt svårt att vinna pengar. varit mycket snack om detta.

 

tydligen så ska 0.25/0.50 idag vara lika tufft som 2.5/5 för ett år sedan. spelarna är tightare, aggressivare och tänker längre.

 

du måste variera ditt spel för att ej bli lättläst och ca 1/10 ggr är det inte ens människor du spelar emot utan superbra programmerade botar som bara 5-6 människor i världen kan slå.

 

Lol!

 

Folk är fortfarande sjukt dåliga ända upp till NL 400. Jag spelar varje dag mot spelare som ser 50-70 % av flopparna utan att de är särskilt aggro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...