Gå till innehåll

Poker förändrat?


toyzar

Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nej det är nu väldigt svårt att vinna pengar. varit mycket snack om detta.

 

tydligen så ska 0.25/0.50 idag vara lika tufft som 2.5/5 för ett år sedan. spelarna är tightare, aggressivare och tänker längre.

 

du måste variera ditt spel för att ej bli lättläst och ca 1/10 ggr är det inte ens människor du spelar emot utan superbra programmerade botar som bara 5-6 människor i världen kan slå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena bara en fråga av intresse. lirar inte poker själv så.

 

Hur har spelet förändrats det senaste året?

Kommer poker "boomen" hålla i sig ett långt tag framöver med lika lättförtjänta pengar?

 

 

:spade::heart::spade::heart::spade::heart::spade::heart:

 

nä men allvar.

 

boomen håller väl i sig ett tag till men att poker skulle vara lättförtjänta pengar är ju ett absurt påstående med tanke på att 90% går minus.

 

tro inte att det är lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena bara en fråga av intresse. lirar inte poker själv så.

 

Hur har spelet förändrats det senaste året?

Kommer poker "boomen" hålla i sig ett långt tag framöver med lika lättförtjänta pengar?

 

 

:spade::heart::spade::heart::spade::heart::spade::heart:

 

 

antalet duktiga pokerspelare kommer öka...gäller att själv utveckla sig snabbare än "genomsnittet"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i dagsläget vinner dealern 10x mer än den bästa spelaren på bordet. i framtiden kommer avgifterna ligga på en mer naturlig nivå.

 

då kommer de dåliga spelarna överleva längre och de vinnande kommer vinna mycket mer och ha allmänt lättare motstånd.

 

för att förändringen ska gå snabbare måste vi pokerspelare tydligare ta ställning mot rejken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

för att förändringen ska gå snabbare måste vi pokerspelare tydligare ta ställning mot rejken!

 

Håller med dig.

 

Men vad kan vi pokerspelare egentligen göra? Flytta till WPX är ju ett alternativ, men just nu är trafiken så dålig där.

 

börja med att ta avstånd till all form av rakehöjning genom att iaf spela några händer på konkurrerande site typ stars/worldpx/whatever när raken höjs.

 

uppmana alla att spela mer på siter med lägre avgifter. spamma forum/irc/etc.

 

vänta och låta det ske. worldpx har på knappt 2månader gått från 300->700 aktiva spelare(jag överdriver lite för det ska låta bättre). ge dem 1år så kanske de börjar närma sig de stora siterna. att party höjer raken kommer säkert verka katalyserande. sedan kanske det kommer någon annan bra europeisk rakefri sida som gör samma sak. allt eftersom spelarantalet krymper kommer siterna tvingas sänka sina avgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelarn har blivit bättre nu på än för några år sedan, men många spelare som egentligen är "små" vinnare förlorar pengar tack vare raken. De är med andra ord lite bättre än genomsnittet men de klarar inte av slå den avgift som de olika siterna tar ut. Nu när party har höjt raken kommer förmodligen vissa spelare som har plussat innan inte klarar raken längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur mkt har party höjt raken till? fler som ska höja? SS har ju rätt låg rake iaf. men ej öppet 24h är -

rakeback och bonusar är det för mkt av, hellre lägre rake. men snittspelaren är nog ej så prismedveten...tills vidare får man väl bonushora och eller rakebacka så gott det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan inte Svenska Spel ha öppet på natten så man kan spela där då? Stängt 3-7 låter inget vidare...Är det pga "folkhälsan"? Politikerna anser att folk inte ska spela på natten utan sova... :lol: men då kan man ju i o f s spela på annat håll just den tiden och köra lågrake-SS 7-3...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan inte Svenska Spel ha öppet på natten så man kan spela där då? Stängt 3-7 låter inget vidare...Är det pga "folkhälsan"? Politikerna anser att folk inte ska spela på natten utan sova... :lol: men då kan man ju i o f s spela på annat håll just den tiden och köra lågrake-SS 7-3...

Japp folkhälsan, storebror vet bäst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan inte Svenska Spel ha öppet på natten så man kan spela där då? Stängt 3-7 låter inget vidare...Är det pga "folkhälsan"? Politikerna anser att folk inte ska spela på natten utan sova... :lol: men då kan man ju i o f s spela på annat håll just den tiden och köra lågrake-SS 7-3...

Japp folkhälsan, storebror vet bäst...

 

Jag tycker att det känns lika sjukt som om en krog skulle stänga kl. 23:00 p.g.a. "folkhälsan" och att de "tar sitt ansvar",

(där man dessutom i förväg måste tala om hur många öl man har tänkt att dricka den kvällen!)

bara för att kunderna sedan smiter in på en av hundratals grannpubar som har öppet till kl. 05:00.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan inte Svenska Spel ha öppet på natten så man kan spela där då? Stängt 3-7 låter inget vidare...Är det pga "folkhälsan"? Politikerna anser att folk inte ska spela på natten utan sova... :lol: men då kan man ju i o f s spela på annat håll just den tiden och köra lågrake-SS 7-3...

Japp folkhälsan, storebror vet bäst...

 

Jag tycker att det känns lika sjukt som om en krog skulle stänga kl. 23:00 p.g.a. "folkhälsan" och att de "tar sitt ansvar",

(där man dessutom i förväg måste tala om hur många öl man har tänkt att dricka den kvällen!)

bara för att kunderna sedan smiter in på en av hundratals grannpubar som har öppet till kl. 05:00.....

 

Jämför man med krogar så är de ju faktiskt oftast tvingade att stänga vid en viss tid. Brukar väl dessutom vara runt 2-3 (samma som svs).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har party höjt raken? :shock:

Exakt min reaktion. Så vitt jag vet har de inte gjort det. Däremot så har de gjort en stor andel av borden till "monster"-bord där man tar mer rake. Jag har inte orkat sätta mig in i detaljerna, men jag tror att de extra pengarna går tillbaka till spelarna i form av bad beat-jackpots och som prispengar i den stora monstertävlingen.

 

Om jag har missat något så hoppas jag att någon säger till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har party höjt raken? :shock:

Exakt min reaktion. Så vitt jag vet har de inte gjort det. Däremot så har de gjort en stor andel av borden till "monster"-bord där man tar mer rake. Jag har inte orkat sätta mig in i detaljerna, men jag tror att de extra pengarna går tillbaka till spelarna i form av bad beat-jackpots och som prispengar i den stora monstertävlingen.

 

Om jag har missat något så hoppas jag att någon säger till.

 

så de $2000 jag betalar i extra rejk per månad numera går tillbaka till mig? låter som ett rätt saftigt inköp för den där 100k turren jag får spela varje månad. vinna badbeat jackpot är så sjukt osannolikt, värre än keno. vad mer återstår? en $5M "freeroll" jag kommer få betala $20k i inköp till? $20k hit och dit är ju inget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker fortfarande folk donerar pengar iaf på $0.5/1 där jag spelar.

 

På hur lång tid/hur många händer? Tror att det är färre som donerar, men vissa har en j-a tur.

 

"Donationerna" sker oftast av tiltade spelare/fulla/påverkade spelare, ofta som köper in sig med typ 30$ på NL100 osv. Finns en hel del tokar fortfarande även fast jag tror den generella nivån höjts, men det är ruggigt ojämnt, vissa bord sitter bara skärpta spelare som det blir ett 0-summespel bara det att raken gör att alla backar, man måste hitta dessa tokar som kommer in och chansar all-in med J-7 efter en J-4-K-flopp.

 

För att gå plus bör man försöka identifiera "tokarna" för de är de enda som donerar. Det finns tyvärr en hel del bra spelare även på lägre bord numer, så nyckeln att +a är att lyckas hitta galningar och chansare som är inne och "leker" lite och ej är så noga med att hålla i stålarna eller räkna på chanserna mer än att de för på feeling, chansar osv "man kan ju träffa en triss" :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så de $2000 jag betalar i extra rejk per månad numera går tillbaka till mig? låter som ett rätt saftigt inköp för den där 100k turren jag får spela varje månad. vinna badbeat jackpot är så sjukt osannolikt, värre än keno. vad mer återstår? en $5M "freeroll" jag kommer få betala $20k i inköp till? $20k hit och dit är ju inget...

Låt bli att spela på monsterborden då. Det kommer jag att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer poker "boomen" hålla i sig ett långt tag framöver med lika lättförtjänta pengar?

Till att börja med så är pengarna inte lättförtjänta. Det är svårt att vinna pengar på poker (om man inte spelar microlimits utan rake, men då vinner man bara obetydliga småsummor), låt inte någon lura dig att tro något annat.

 

Hur det kommer att utveckla sig är svårt att förutspå. Det beror mycket på om de nya lagförslagen i USA går igenom, och om pokersajterna kan hitta nya kunder i länder där man inte spelar så mycket poker nu.

 

Om de lagförslag i USA som jag syftar på går igenom så är det ett ganska hårt slag för poker på Internet. Folk i USA kommer fortfarande att kunna spela poker, men det kommer att vara mycket krångligare att sätta in och ta ut pengar, och det kommer att sätta stopp för tillströmningen av ny fisk från USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så de $2000 jag betalar i extra rejk per månad numera går tillbaka till mig? låter som ett rätt saftigt inköp för den där 100k turren jag får spela varje månad. vinna badbeat jackpot är så sjukt osannolikt, värre än keno. vad mer återstår? en $5M "freeroll" jag kommer få betala $20k i inköp till? $20k hit och dit är ju inget...

Låt bli att spela på monsterborden då. Det kommer jag att göra.

Problemet är att minst 8 av 10 fiskar spelar på monsterborden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...