jackbalsam Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Normal Table Pot Limit Omaha $0.5/1 Seat: 1 devil128 Seat: 2 BryanFury (Dealer) Seat: 3 Kaasii ~$140 Seat: 4 jackbalsam ~$180 [ 4 , 7 , 5 , 6 ] Seat: 5 Omegagame Seat: 6 leinad77 ------------------ OpeningBetRound ------------------ Kaasii : Posts small blind 0.50 jackbalsam : Posts big blind 1.00 Omegagame : Folds leinad77 : Calls for 1.00 devil128 : Folds BryanFury : Calls for 1.00 Kaasii : Calls for 0.50 jackbalsam : Bets 4.00 Helt ok starthand så jag pottar preflop trots dålig pos. leinad77 : Calls for 4.00 BryanFury : Folds Kaasii : Calls for 4.00 Får två syn inte helt oväntat. ------------------ Flop 8 5 9 ------------------ Floppar nutsen. Dock helt utan redraws. Kaasii : Checks jackbalsam : Bets 16.00 Skulle helst vilja checkraisa här men tror inte att någon bettar bakom så jag väljer att betta ut direkt. leinad77 : Folds Kaasii : Raises for 64.00 En fi foldar men jag blir checkraisad pott! Kaasii har ca 140 bb i stacken innan handen och jag täcker. Det är alltså $48 för mig att syna och han har ca $70 kvar bakom efter han har höjt. Känns ett svårt läge där jag kan vara frirullad. Visserligen behöver han inte ha stegen om han sätter mig på höga kort i och med att jag höjde preflop ur blindsen. Ska man ställa in och hålla tummarna eller syna och bluffa på ett scarecard? Nu har han visseligen "första bluffposition" så om man bara synar kan det bli jobbigt på turn om han istället ställer. Det kanske till och med är rätt att lägga här på grund av att stackarna är hyffsat djupa? Citera
Mejer Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Det känns som en fold. Antingen freerollar han mot dig , alt att han skulle kunna ha topset som han överspelar. Frågan är vilket kort du vill se på turn om du synar?. Vad har du för read på Fi? Citera
PokerWiz Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Det känns som en fold. Antingen freerollar han mot dig , alt att han skulle kunna ha topset som han överspelar. Frågan är vilket kort du vill se på turn om du synar?. Vad har du för read på Fi? Det är inte alls uteslutet att han är på en råbluff som t.ex. två par, botten set och sätter hero på AAxx. Hade brädan varit: XZZXX där Z är dina kort hade jag varit mer benägen att ställa in såsen. Nu när det istället är XXZZX är det så mycket lättare att dras ut/bli frirullad. Lutar nog åt fold. Citera
jezaja Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Det är inte alls uteslutet att han är på en råbluff som t.ex. två par, botten set och sätter hero på AAxx. Min tanke också, i min bok så går den inte och lägga iaf. Hade ni haft över fulla inköp så hade det varit värt occh fundera men nu är det bara och dega in. Pang pang! Citera
Ekenstar Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Vad hade du hoppats på att floppa när du pottade preflopp? Sätter han dig på typ AAxx kan han höja med mycket annat än stegen. Jag skulle nog slå om, har sett folk slå om med så mycket annat än nötterna med redraws. Citera
Ekenstar Postad 26 Juli , 2006 Rapport Postad 26 Juli , 2006 Hade ni haft över fulla inköp så hade det varit värt occh fundera men nu är det bara och dega in.Pang pang! De har 140 resp. 180 bb (1bb=$1, första raden är lite missvisande), dvs lite mer än standardinköpet på 100 bb. Citera
jackbalsam Postad 26 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2006 Har ändrat första raden nu för att slippa missförstånd (1-2 är stakes för bordet, så det står i handhistoriken). Ska inte skriva vad jag gjorde än men min hand är väl ungefär den sämsta nöten man kan ha. Jag vill ändå sätta honom på en ganska tight HD och där ingår många händer som har mig frirullad samt är favorit mot mig (J T XX). Det finns däremot inte många händer där jag är stor favorit. Det skulle vara set elelr färgdrag utan redraws eller semibluffar med tvåpar. Dock är det sällan folk gör ett sånt här spel med enbart tomma färgdraget eller ens tvåparet. Å andra sidan är potten ganska stor (ett halvt inköp innan hans höjning) så jag behöver ju inte vara favorit mot hans HD för att synen ska vara berättigad. Citera
Recommended Posts