Gå till innehåll

FL - SH, hur spelar ni hålstegsdrag?


ParvelX

Recommended Posts

Hur spelar ni hålstegsdrag? Jag är medveten om att det är beroende av position, potstorlek, antal spelare och även utav andra eventuella drag, backdoorflush exempelvis. Finns det tillfällen då ni spelar de här draget aggressivt? Eller är det för det mesta call om oddsen finns? Är medveten om att frågan är lite halvdassigt ställd men vill mest få upp en diskussion kring ämnet då jag ser mig själv i situationen väldigt ofta och inte är riktigt säker på hur jag skall spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Altså frågan är för generell för att vara meningsfull.

 

Att spela K :heart: J :heart: på flop A :diamond: T :spade: 4 :club: i en sexvägspott som blev trebettad preflop har ungefär lika mycket gemensamt med att spela 9 :diamond: 7 :diamond: på flop 6 :diamond: 5 :club: 2 :spade: när man försvarar sin BB mot en stöld från knappen som fotboll har med hockey.

 

Posta ett par HHs där du har problem med hålstegdrag istället, det ger mer.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i princip aldrig rätt att dra till en hålsteg - det är bara 4 outs.

 

Själv brukar jag inte bry mig om vad det är för drag jag har. När det gäller drag så är det hela helt enkelt beroende av hur många outs man har och de pottodds man får för att sätta sina out. Har man bara 4 outs så är det nästan alltid rätt och check-folda eftersom så fort det kostar mer än 10% av potten att syna så har man inte odds och syna.

 

För att syna med hålstegdrag så krävs det att det ligger 10 bet i potten för att syna 1 bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i princip aldrig rätt att dra till en hålsteg - det är bara 4 outs.

Borde inte oddsen minska ju mer personer i potten som är med, eftersom de kan sitta med något utav korten vi behöver till ett liknande drag.

 

Jag spelar gärna hålstegsdrag, men då i NL o inte för ofta mot okända fi´s

helst drar jag inte dött

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte oddsen minska ju mer personer i potten som är med, eftersom de kan sitta med något utav korten vi behöver till ett liknande drag.

 

Om du har en draghand vill du att så många som möjligt är med i potten eftersom det förbättrar dina pottodds.

 

Det "drag" som ofta straffas i flervägspotter är väl Toppar som träffar kickern men förlorar ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du har en draghand vill du att så många som möjligt är med i potten eftersom det förbättrar dina pottodds.

självklart men sitter två stycken fi´s med våra outs så har vi bara 2outs kvar. Men något sånt räknar man väl inte med antar jag, ev kan man väl dra av en halv out per 2fi som man har någorlunda koll på hd´n, bara för att man kan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du har en draghand vill du att så många som möjligt är med i potten eftersom det förbättrar dina pottodds.

självklart men sitter två stycken fi´s med våra outs så har vi bara 2outs kvar. Men något sånt räknar man väl inte med antar jag, ev kan man väl dra av en halv out per 2fi som man har någorlunda koll på hd´n, bara för att man kan?

 

Man räknar oftast inte med att fi kan sitta på korten man behöver utan räknar kända och okända kort. om du har tex 97 på floppen A 5 6 spelar det ingen roll om det är 9-vägspott eller HU, du behöver en av fyra åttor. Du har 5 kända kort, 47 okända. Visst, det finns lägen då man borde kunna gissa sej till att några outs är borta. Mycket action preflop i multiwaypott, du sitter på KQ och floppen kommer J 10 3. Mycket tyder väl på att något A rimligvis borde vara i händerna på nån fi. Men drag växer ändå i värde i multiwaypottar allt som oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...