Gå till innehåll

ARTIKEL: Rahm blåst på storvinsten


MajkTheBike

Recommended Posts

Angellike har verkligen börjat sin bana på PF med ett moget inlägg

 

Det var trevligt att du besökte PF men jag hoppas att det blir trevligare när du blir bannad.

 

 

I Vegas anmäler du att du är skatteskyldig i Sverige och slipper därmed Vegasskatten och skattar då i stället i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skatt på inkomst av kapital är väl alltid densamma?

hmm det är möjligt att det heter förmögenhetskatt, men om du får in mer än 50k/månad är det väl knappast 30%skatt? fast kanske det bara gäller om man har eget

 

Det här är som sagt skatt på inkomst av kapital, inte inkomstskatt.

 

Kapitalskatten är ALLTID 30% av vad man får in. Oavsett hur mycket det är det kan var 10 000 eller 1000 miljoner kr.

 

 

De enda som inte betalar 30% är de 5 personer som har så höga kapitalinkomster att de fått socialdemokraterna att specialskriva en lag för dem så att de slipper och betala någon inkomstskatt. De hotade och flytta utomlands om de inte fick skattelättnad - så det fick de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt ifall jag förnärmat någon med mina inlägg. Jag vet egentligen inte varför, men om det är pga "jude-verket" så ber jag om ursäkt och vill försäkra alla om att jag inte har något emot varken judar eller skatteverket (i den mening det folket som arbetar där). Jag menade inte heller att på något sätt skriva på ett "nazistiskt" vis.

Dock tycker jag inte det var något fel på mognadsgraden, men om det förnärmade någon ber jag om urskt där också.

 

Dock kan jag inte undgå att tänka att alla som vinner större summor pengar och sedan måste skatta på det tycker att det är extrem ångest och gör lite efterforskningar och hurvida det går att undvika på något sätt. De var det (alltså sätt att går runt skatten)jag ville belysa etc.

 

En liten grej till bara, Hachem betalade bara skatt i Vegas vad jag har hört, tycker att det låter rimligt i och med att man lirar där etc... (Menar förstås inte att han på något mer eller mindre olagligt vis skippade skatten i Australien utan att dem där inte dubbelbeskattar som dessutom redan tagits upp i denna tråden). Sedan att den är lägre än trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt ifall jag förnärmat någon med mina inlägg. Jag vet egentligen inte varför, men om det är pga "jude-verket" så ber jag om ursäkt och vill försäkra alla om att jag inte har något emot varken judar eller skatteverket (i den mening det folket som arbetar där). Jag menade inte heller att på något sätt skriva på ett "nazistiskt" vis.

Dock tycker jag inte det var något fel på mognadsgraden, men om det förnärmade någon ber jag om urskt där också.

 

Dock kan jag inte undgå att tänka att alla som vinner större summor pengar och sedan måste skatta på det tycker att det är extrem ångest och gör lite efterforskningar och hurvida det går att undvika på något sätt. De var det (alltså sätt att går runt skatten)jag ville belysa etc.

 

En liten grej till bara, Hachem betalade bara skatt i Vegas vad jag har hört, tycker att det låter rimligt i och med att man lirar där etc... (Menar förstås inte att han på något mer eller mindre olagligt vis skippade skatten i Australien utan att dem där inte dubbelbeskattar som dessutom redan tagits upp i denna tråden). Sedan att den är lägre än trevligt.

 

 

Angellike, du är ute och cyklar. Skatteverket klassificerar poker som lotteri och alla "lotterivinster" utomlands (ej EU) ska beskattas med 30% vinstskatt, så att komma undan den skatten är omöjligt enligt min mening.

 

Australiens skattemyndigheter gjorde en annan tolkning vad avser Hachems vinst och beskattningen av denna, men den tolkningen gör inte svenska skatteverket utifrån vår skattelagstiftning, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL!

 

Det här är så Expressen. Tidningen som också har rapporterat att Lars Leijonborg är kreationist.

 

"Leijonborg tror på bibelns berättelse om hur människan blev till.

- Jag söker ett svar bortom vetenskapen. Och för mig finns det svaret i evangelierna, sa folkpartiledaren."

 

Man får som vanligt hoppas att dom har fel och använder sin gängse citeringsteknik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att återvända till ämnet...

 

Att Expressen skriver en rubrik som inte stämmer med innehållet i artikeln är ju inte direkt ovanligt. Precis som Aftonbladet så verkar de använda sig av det knepet så ofta som möjligt för att lura läsarna att läsa deras dåliga artiklar.

 

En sak som jag började fundera på när jag läste om det här är vilka skatteregler som gäller för finansiären. Han har ju också vunnit "på lotteri" och ska väl därför också betala skatt? Kan det vara så att reglerna säger att hans andel ska beskattas två gånger? (Först av Mats och sedan av finansiären).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...