Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hehe. punk_rock. jag har läst din dagbok ganska länge.

jag hoppas du förstår att du varit inne i en ganska lång rusch.

du är duktig utan tvekan, men att ens orka kommentera ett marginellt minus bäddar för problemi framtiden.

 

Att kommentera ett marginellt minus behöver väl inte betyda att han kommer få "problem" i framtiden... Visst kan hålla med om att han gått väldigt bra och inte fått känna på några längre svackor än...

MEN att sluta en sittning efter bara 160 händer för att det inte går bra tycker jag tyder på att vi har en smart spelare här.

Det är ju detta det handlar om att minimera sina förlust dagar och sen spela så mkt man orkar när man går bra... precis som punken hittils gjort iallafall...

Har inte spelat "jätte" mkt mot punken men har aldrig sett honom tilt och det tyder ju också på en långsiktig vinnare..

 

Förresten ska du tilta punken så hoppas jag att det är JAG som orsakat detta genom mkt klonk!! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns otrolig avancerad vinkling på det här... TÄNK

 

Antagligen menar du att det kan vara bra att använda mot motståndare man har lång history på? Jag förstår även att det finns en väldigt avancerad vinkling på att limpraisa men jag skulle tro att de flesta (läs: majoriteten av spelare på low- och antagligen mid-limit) som limpraisar inte har någon vidare lång tankegång bakom sitt beslut, utan mer gör det på impuls. Dessutom skrev listig att en lagom kompetent fi måste ha det i sin arsenal, för att kunna göra ett otroligt avancerat spel behöver man väl vara lite bättre än lagom?

 

Spelet kan säkert göras med framgång på din nivå mot rätt spelare, men jag tvivlar på att du gör det mot en spelare du spelar mot för första gången (vilket var min uppfattning när jag läste HH:n)?

 

För att klargöra vad jag menade med min förra post ytterligare kan jag väl säga att jag tycker limpraise är alldeles för ofta använt av spelare som inte har koll på varför de gör spelet och oftare försätter sig i sitsen punkrock_kid beskrev i sin post om varför han inte anväder sig av limpraisar.

 

det har du alldeles rätt i... det är som i bridge... en sak kan både Totala nybörjare och Superproffs göra medans medelspelaren aldrig skulle tänka sig o spela så.. blir lite lustigt.. men helt rätt.. de som limp reraisar på lägre nivåer kan aldrig se rätt vinkel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledning att överhuvudtaget ha limp-raisen i sin repetoar är ju för att balansera sin limps i tidig position. Detta förutsätter ju dock som redan sagts att man har mycket historia med dom vid bordet, etc... Samt att man bör veta att man har en eller ett par aggresiva fi's bakom som gärna slår upp efter en limp.

Om man däremot "aldrig" limpar så blir de här movet ganska transparent och IMO helt meningslöst i ett SHNL CG. Så för att slippa balansera sina limps så kan man helt enkelt sluta att limpa först in i en pot.

 

Sen finns de klart specialfall, då de t.ex sitter en maniac vid bordet... som raisar typ 25BB varje hand. Då kan man ju limp/pusha rätt mycket händer för värde, men de är ju en annan sak.

 

Tycker de finns bättre sätt att trappa folk PF än att limpraisa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kommentera ett marginellt minus behöver väl inte betyda att han kommer få "problem" i framtiden... Visst kan hålla med om att han gått väldigt bra och inte fått känna på några längre svackor än...

MEN att sluta en sittning efter bara 160 händer för att det inte går bra tycker jag tyder på att vi har en smart spelare här.

Det är ju detta det handlar om att minimera sina förlust dagar och sen spela så mkt man orkar när man går bra... precis som punken hittils gjort iallafall...

Har inte spelat "jätte" mkt mot punken men har aldrig sett honom tilt och det tyder ju också på en långsiktig vinnare..

 

Förresten ska du tilta punken så hoppas jag att det är JAG som orsakat detta genom mkt klonk!! :lol:

Mkt bra skrivet Fannys och det är nästan som att jag skulle ha skrivit det helt på egen hand. :) Och jag kan garantera att om det är någon jag blir extra tiltad att förlora mot så är det dig ;)

 

Om man däremot "aldrig" limpar så blir de här movet ganska transparent och IMO helt meningslöst i ett SHNL CG. Så för att slippa balansera sina limps så kan man helt enkelt sluta att limpa först in i en pot.

Denna åsikt delar jag med dig.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Igår mådde jag så fruktansvärt dåligt under kvällen så jag skippade hela turneringssöndagen. Trist att man ska må så under veckans roligaste dag men det kändes inte som att jag skulle prestera speciellt bra ifall jag spelade så det kändes rätt att hoppa över. Ska väl försöka spela lite ikväll förutsatt att det inte börjar lika katastrofalt som det gjort de senaste dagarna för då ser jag ingen mening med att spela. Möjligen så blir det lite turneringar ifall cashgamet inte går som planerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår mådde jag så fruktansvärt dåligt under kvällen så jag skippade hela turneringssöndagen. Trist att man ska må så under veckans roligaste dag men det kändes inte som att jag skulle prestera speciellt bra ifall jag spelade så det kändes rätt att hoppa över. Ska väl försöka spela lite ikväll förutsatt att det inte börjar lika katastrofalt som det gjort de senaste dagarna för då ser jag ingen mening med att spela. Möjligen så blir det lite turneringar ifall cashgamet inte går som planerat.

 

hihi, det lär ju bara vara pokerspelare som tycker söndagen är veckans roligaste dag :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan så dåligt det går med pokern för tillfället, 177 händer, Back 1070$ :( Hur i helvete ska man kunna vinna något när man förlorar potter som denna?

 

$2.50/$5.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: sgj-25 ($1134.59) [big blind]

Seat 2: Fatdevil ($673.89)

Seat 3: FEMLING ($806.86)

Seat 4: lole21 ($497.44)

Seat 5: Punkrock_kid ($675.06) [dealer]

Seat 6: PaidDay ($124.97) [small blind]

 

Hole cards: A :club: A :spade:

 

Pre-flop:

Fatdevil folds, FEMLING folds, lole21 calls $5.00, Punkrock_kid raises to $25.00, PaidDay folds, sgj-25 folds, lole21 calls $25.00

 

Flop: 6 :spade: 7 :diamond: 4 :heart: (2 players)

lole21 checks, Punkrock_kid bets $50.00, lole21 calls $50.00

 

Turn: Q :heart: (2 players)

lole21 checks, Punkrock_kid bets $120.00, lole21 calls $120.00

 

River: 2 :spade: (2 players)

lole21 checks, Punkrock_kid goes all-in for $480.06, lole21 goes all-in for $302.44

 

lole21 shows: Q :spade: 2 :heart:

lole21 wins $999.38 from the main pot

 

Blir nog inget cashgamespel på ett tag. Jag pallar inte att vara så kall, blanda dåligt spel med extrem jävla otur. Lika bra att spela MTT´s ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan så dåligt det går med pokern för tillfället, 177 händer, Back 1070$ :( Hur i helvete ska man kunna vinna något när man förlorar potter som denna?

 

$2.50/$5.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: sgj-25 ($1134.59) [big blind]

Seat 2: Fatdevil ($673.89)

Seat 3: FEMLING ($806.86)

Seat 4: lole21 ($497.44)

Seat 5: Punkrock_kid ($675.06) [dealer]

Seat 6: PaidDay ($124.97) [small blind]

 

Hole cards: A :club: A :spade:

 

Pre-flop:

Fatdevil folds, FEMLING folds, lole21 calls $5.00, Punkrock_kid raises to $25.00, PaidDay folds, sgj-25 folds, lole21 calls $25.00

 

Flop: 6 :spade: 7 :diamond: 4 :heart: (2 players)

lole21 checks, Punkrock_kid bets $50.00, lole21 calls $50.00

 

Turn: Q :heart: (2 players)

lole21 checks, Punkrock_kid bets $120.00, lole21 calls $120.00

 

River: 2 :spade: (2 players)

lole21 checks, Punkrock_kid goes all-in for $480.06, lole21 goes all-in for $302.44

 

lole21 shows: Q :spade: 2 :heart:

lole21 wins $999.38 from the main pot

 

Blir nog inget cashgamespel på ett tag. Jag pallar inte att vara så kall, blanda dåligt spel med extrem jävla otur. Lika bra att spela MTT´s ett tag.

 

Ta ett break om du känner att psyket inte klarar av att förlora 2 inköp på 1 dag....Fan bit ihopp grabben.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nog inget cashgamespel på ett tag. Jag pallar inte att vara så kall, blanda dåligt spel med extrem jävla otur. Lika bra att spela MTT´s ett tag.

 

Mtt är nöten om man ska bygga rulle igen/ta igen förluster. speciellt på prima...

 

dock så är det ju inte speciellt kul men det får man väl leva med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ett break om du känner att psyket inte klarar av att förlora 2 inköp på 1 dag....Fan bit ihopp grabben.

Om du försöker vara rolig så är det inte roligt. Klart som [censored] att jag klarar att förlora två inköp på en dag, Det har väl inte direkt med saken att göra. Jag pallar inte med att blanda dåligt spel och samtidigt ha extrem otur, Då kan jag lika gärna spela MTT´s istället och spela cashgame när jag känner att jag kan fokusera ordentligt igen.

 

Mtt är nöten om man ska bygga rulle igen/ta igen förluster. speciellt på prima...

 

dock så är det ju inte speciellt kul men det får man väl leva med

Ja, Jag får väl ta och ge MTT´s ett seriöst försök nu i några dagar och se ifall man kan vinna något. Spelar du i princip alla garantier som går om dagarna? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl lägga in en hand som jag spelade under dagens session. Har inte spelat jättemycket mot NemoX men har de gånger vi mötts fått intrycket att han är hyfsat lös. Vet inte om han är kapabel till moves postflop och det gör denna hand ganska svårspelad. Jag är intresserad att få veta om man kan folda efter att ha valt att checka floppen och Weakbettat turn?

 

$2.50/$5.00 No Limit Texas Hold'em (5 handed)

 

Seat 1: Punkrock_kid ($563.90) [big blind]

Seat 2: costasites ($158.42)

Seat 3: emmi21 ($508.53)

Seat 4: NemoX ($492.50) [dealer]

Seat 5: xBLUFFMEx ($138.50) [small blind]

 

Hole cards: Q :heart: 9 :heart:

 

Pre-flop:

costasites folds, emmi21 folds, NemoX raises to $20.00, xBLUFFMEx folds, Punkrock_kid raises to $65.00, NemoX calls $65.00

 

Flop: 6 :heart: Q :club: 7 :diamond: (2 players)

Punkrock_kid checks, NemoX checks

 

Turn: 2 :spade: (2 players)

Punkrock_kid bets $80.00, NemoX raises to $240.00, Punkrock_kid???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

q9 handen. Hatar när man hamnar i sådana lägen men jag brukar syna när jag gett svaghetstecken som du gjorde med check på flop. som man bäddar får man ligga, rätt ofta har man inducerat bluffen. Enda händerna han borde kunna checka är AA eller set. Mwen setet känns igentligen inte så troligt då du har en av damerna och övriga par e så pass låga... MEN då han e rätt lös kanske han träffat set.. Jobbig hand, 50-50?

 

Du vill tacka för din rek till Poppas palace, var där några dar när jag kom från Samui. Nice och helt perfekt lina. Rekommenderade det vidare till Heltok som också ska ta in där. Lamai Wanta på Samui var sjukt trevligt men linan där helt kass, pokrade på heltoks kontor istället med glatt humör tills jag spillde vatten över min bärbara, ramlade med moppen och hade inbrott i min lägenhet i Sverige bara för att nämna några missöden :cry: men det var kul som fan ändå :P . Siktar på att dra ner till Patong igen i feb! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog oftast checkat turnen oxå med Q9'an

Ja jag var lite inne på att checka även turn men valde att weakbetta istället så man kan ju lugnt säga att jag bjudit in till ett bluffomslag från Fi. Hur borde jag spela härifrån tycker du?

 

Nu e ju de här ganska svårt att svara på då jag aldrig har spelat mot fi och din read/uppfattning om honom inte va klockren...

 

Men om du weakbettar (dvs inducerar omslag) och får ett omslag så känns de ju rätt kallt att folda :roll:

Då får man nog vara beredd att dö med handen, när du nu valt den linjen.

 

Men jag hade som sagt oftast checkat turnen också för att dels slippa de här och dels för att din hand är så grymt överrepresenterad PF att du bara har en bluff-blocker mot hans HD. Då denna hand borde ligga väldigt långt ner i din.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

q9 handen. Hatar när man hamnar i sådana lägen men jag brukar syna när jag gett svaghetstecken som du gjorde med check på flop. som man bäddar får man ligga, rätt ofta har man inducerat bluffen. Enda händerna han borde kunna checka är AA eller set. Mwen setet känns igentligen inte så troligt då du har en av damerna och övriga par e så pass låga... MEN då han e rätt lös kanske han träffat set.. Jobbig hand, 50-50?

 

Du vill tacka för din rek till Poppas palace, var där några dar när jag kom från Samui. Nice och helt perfekt lina. Rekommenderade det vidare till Heltok som också ska ta in där. Lamai Wanta på Samui var sjukt trevligt men linan där helt kass, pokrade på heltoks kontor istället med glatt humör tills jag spillde vatten över min bärbara, ramlade med moppen och hade inbrott i min lägenhet i Sverige bara för att nämna några missöden :cry: men det var kul som fan ändå :P . Siktar på att dra ner till Patong igen i feb! :D

Ne, Det känns som att han kan ha betydligt många fler händer än set. Han kan ju checka floppen med luft också för att sedan försöka tolka mitt turnbet hur stark jag är. Antar att jag inte kan folda här.

 

Kul att du gillade hotellet och kul att du kommer tillbaka till Thailand. Vi är ju nere under den tiden så det är bara att vi hörs av så kan vi gå och dricka en Chang eller något :)

 

Men om du weakbettar (dvs inducerar omslag) och får ett omslag så känns de ju rätt kallt att folda

Då får man nog vara beredd att dö med handen, när du nu valt den linjen.

Det är lite så jag känner också men då är frågan hur vi ska spela handen vidare. Ifall jag synar så kommer Fi ha ungefär 190$ kvar att röra sig med på river. Är bäst spel att syna turn och checksyna river eller är bäst spel att pusha rakt av? Hur påverkas detta beslut ifall Fi istället skulle ha 120$ kvar till river? Jag har mina tankar men vill gärna höra från några andra också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Jag får väl ta och ge MTT´s ett seriöst försök nu i några dagar och se ifall man kan vinna något. Spelar du i princip alla garantier som går om dagarna? :)

 

hehe näe skäms typ för att jag lirar för lite

 

blir typ bara 2/4 headsup, 35kn lite då och då, 15kn när man pallar vara vaken hela natten

 

riktigt bra värde i dom dock, speciellt 15kn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Q9 måste du fortsätta med säger jag. Kan tänka mig att han sätter dig på AK faktiskt. Och som du säger har han jäkligt lite kvar så frågan är om du inte ska panga in degen på en gång?

 

Lätt att han checkar flop och reser turn med alla par under damen.

 

Sen kan man disskutera huruvida han skulle bluffat river med JJ om du bara synar turn. Får tänka på vilka signaler du sänder med den synen. Ställer du så slipper du en del utdragningar samt förenklar situationen för dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...