Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då har man precis avslutat dagens första session och efter att ha gjort en tveksam allinsyn på slutet så slutade sessionen lite back. Jag har nu också registrerat mig för kvällens 125k garanti på Prima och gissa hur mycket + jag nu ligger denna månad? 1 cent :shock: , Fortsätter jag i den här takten kommer månaden sluta + 10 cent exkl. rakeback :) Får hoppas det går lite bättre i fortsättningen. Under dagens session testade jag en lite lösaggressivare spelstil för att se hur det skulle gå och det är rätt fascinerande hur tiltade motspelarna blir :D Hade en hand där jag blev totalt utspelad och bluffade bort ett inköp men i övrigt spelade jag hyfsat stabilt. Får se om jag kan posta ett par händer lite senare.

Det är 250 k i kväll ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sessionens stats hamnade på 31/23/3 och det är väl där någonstans som jag vill ligga. Kommer jag bara in i LAG-spelet lite mer så kommer det säkerligen gå riktigt bra :) Och som Dapine sa till mig, "Du får ju mer RB också" :) Ska posta dagens sämst spelade hand, eller mja, Den blev väldigt dålig med tanke på utgången av handen. Man kan väl säga att jag blev hyfsat utspelad iaf. Är inte på något sätt stolt över mitt spel men då handen utspelades kändes det inte som att han hade ett A.

 

- mubarack sitting in seat 1 with $550.50

- dror55 sitting in seat 3 with $211.35

- hoolen sitting in seat 5 with $500.00 [sitting out]

- Punkrock_kid sitting in seat 6 with $631.75 [Dealer]

 

mubarack posted the small blind - $2.50

dror55 posted the big blind - $5.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Th::Kh:

Punkrock_kid raised - $20.00

mubarack called - $20.00

dror55 folded

 

** Dealing the flop: :7s::Ad::6c:

mubarack bet - $25.00

Punkrock_kid raised - $75.00

mubarack called - $75.00

 

** Dealing the turn: :5h:

mubarack bet - $55.00

Punkrock_kid raised - $170.00

mubarack called - $170.00

 

** Dealing the river: :Ac:

mubarack bet - $50.00

Punkrock_kid went all-in - $366.75

mubarack went all-in - $238.00

mubarack shows: :9s::Ah:

Punkrock_kid mucks: :Kh::Th:

mubarack wins $1110.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt säga att fienden inte har ett A: var inte femman på turn det sämsta kort som kunde falla i så fall?

 

Och vilka händer skrämmer du bort på river som har synat ner tills dess?

Definitvt, Kom på lite väl sent att 5an var ett riktigt dåligt kort. Jag var helt inne på att representera stålet så jag orkade inte kika på vilka kort som föll ;)

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Har spelat ytterligare en session nu och helt plötsligt är jag plus för dagen trots att jag köpt in mig till ett par turneringar. Denna session började dåligt och jag låg runt 700 back men vände till dryga 270$ + istället. Därför är jag hela 40$ + för dagen men räknar med att den siffran ska vara betydligt högre efter turneringsspelet ikväll :)

 

Kommer spela 5k på Prima som uppvärmning inför den större turneringen och jag ska också kolla upp lite FullTilt turneringar, Någon bra borde det finnas :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trött och tiltad, inte så bra kombination när man ska spela. Turneringar var riktigt trist att spela idag och jag är nu ute ur alla jag reggat mig till. Kan inte tänka mig att det blir att registrera mig till några fler utan nu lägger jag mig nog med laptopen i sängen och ägnar mig åt railbirding resten av kvällen/natten. Det som är extra roligt är att varje gång man tror att folk snor och försöker sno tillbaka så sitter de på en top-5 hand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland går det bra när man förlitar sig till PA-HUD stats :)

 

- holdenff sitting in seat 1 with $1037.43

- Punkrock_kid sitting in seat 2 with $545.00 [Dealer]

- Sorrydudes sitting in seat 3 with $211.45

- even7 sitting in seat 4 with $217.00

- thedeanmee sitting in seat 5 with $171.00

- Frissan021 sitting in seat 6 with $1260.02

 

Sorrydudes posted the small blind - $2.50

even7 posted the big blind - $5.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Jd::7d:

thedeanmee folded

Frissan021 raised - $20.00

holdenff folded

Punkrock_kid raised - $66.00

Sorrydudes folded

even7 folded

Frissan021 called - $66.00

 

** Dealing the flop: :7h::Qh::4d:

Frissan021 checked

Punkrock_kid checked

 

** Dealing the turn: :8c:

Frissan021 bet - $68.25

Punkrock_kid called - $68.25

 

** Dealing the river: :9s:

Frissan021 bet - $136.50

Punkrock_kid called - $136.50

Frissan021 shows: :Tc::Kd:

Punkrock_kid shows: :Jd::7d:

Punkrock_kid wins $546.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner att jag verkligen skulle behöva en handkonverterare och om någon vänlig person vet någon som klarar PT-händer (Prima) så skulle jag vara väldigt tacksam över en länk till denna :) Jag hittade en men den gick inte att ändra inställningar på samt att det var lite krångligt att ta sig till själva konverteraren. Behöver så fort som möjligt!

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt hur man ska sammanfatta dagen. Cashgamet kändes som det gick lite halvknackigt men det hade nog mycket med att göra att jag gav mig på en lösare och aggressivare spelstil än vad jag är van vid. Jag lyckades iaf gå + tillslut och ungefär 180$ upp tror jag dagens cashgame slutade. Turneringarna gick ju inte lika bra. Tiltade i alla turneringar jag spelade tror jag och var inte nära pengarna i någon. :? Kör vidare med cashgamet imorgon och det är mycket möjligt att jag tränar vidare på min "nya" spelstil som är tänkt göra mig rik :P

 

Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen Psatiw men jag har testat den där och det krånglar när man bockat för att man vill ha med stackdjup. Om jag själv skriver stackdjup på mig och motståndare och sedan använder den där konverteraren så bör det kanske gå bra, ska forska lite mer i problemet :)

 

EDIT: Nu kommer jag inte ens in på sidan :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trött och tiltad............ Det som är extra roligt är att varje gång man tror att folk snor och försöker sno tillbaka så sitter de på en top-5 hand :)

 

Jag åkte på plats 21 igår ur en 20 dollars turre på stars med 1300 pers reggade med (1 rebuy 1 addon), första plats 8k. Jag åkte när jag skulle resteala mot chiptvåan vid mitt bord, jag e chip 8:a i turren då, sitter med 97o i SB och han raisar på knappen utan limpers. Naturligtvis har han KK, ridå. Ångesten total.

 

EDIT: spelade skiten från kl 01 till 07 på morgonen dessutom.

 

EDIT2: vem fan bryr sig egentligen, vad sorglig jag är. Ridå på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åkte på plats 21 igår ur en 20 dollars turre på stars med 1300 pers reggade med (1 rebuy 1 addon), första plats 8k. Jag åkte när jag skulle resteala mot chiptvåan vid mitt bord, jag e chip 8:a i turren då, sitter med 97o i SB och han raisar på knappen utan limpers. Naturligtvis har han KK, ridå. Ångesten total.

 

EDIT: spelade skiten från kl 01 till 07 på morgonen dessutom.

 

EDIT2: vem fan bryr sig egentligen, vad sorglig jag är. Ridå på riktigt.

Du har helt rätt, Inte en jävel bryr sig ;)

 

Skämtåsido, Det är nog lika bra att sluta stjäla :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att posta en ny hand. Några av er som följer dagboken kanske kommer ihåg DrColdhand som gjorde en helt sinnessjuk riverbluff mot mig när jag hade kåk för en tid sedan. Den gången var han en riktig donator och förmodligen extremt tiltad. Nästa gång jag stötte på honom spelade han ganska trixigt och vann en del så jag antar att han är en hyfsat bra spelare så länge han inte tiltar. Har fortfarande uppfattnignen att han är hyfsat lös. Vad gör ni på river?

 

$2.50/$5.00 No Limit Texas Hold'em (5 handed)

 

Seat 1: ancelotti11 ($525.50) [dealer]

Seat 2: remorseful ($349.87) [small blind]

Seat 3: DrColdhand ($502.50) [big blind]

Seat 4: Opimusp ($601.79)

Seat 6: Punkrock_kid ($515.25)

 

Hole cards: Q :diamond: 9 :diamond:

 

Pre-flop:

Opimusp folds, Punkrock_kid raises to $20.00, ancelotti11 folds, remorseful folds, DrColdhand calls $20.00

 

Flop: 5 :spade: Q :spade: 9 :spade: (2 players)

DrColdhand checks, Punkrock_kid bets $38.00, DrColdhand calls $38.00

 

Turn: 6 :heart: (2 players)

DrColdhand checks, Punkrock_kid bets $110.00, DrColdhand calls $110.00

 

River: 7 :diamond: (2 players)

DrColdhand checks, Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att posta en ny hand. Några av er som följer dagboken kanske kommer ihåg DrColdhand som gjorde en helt sinnessjuk riverbluff mot mig när jag hade kåk för en tid sedan. Den gången var han en riktig donator och förmodligen extremt tiltad. Nästa gång jag stötte på honom spelade han ganska trixigt och vann en del så jag antar att han är en hyfsat bra spelare så länge han inte tiltar. Har fortfarande uppfattnignen att han är hyfsat lös. Vad gör ni på river?

 

$2.50/$5.00 No Limit Texas Hold'em (5 handed)

 

Seat 1: ancelotti11 ($525.50) [dealer]

Seat 2: remorseful ($349.87) [small blind]

Seat 3: DrColdhand ($502.50) [big blind]

Seat 4: Opimusp ($601.79)

Seat 6: Punkrock_kid ($515.25)

 

Hole cards: Q :diamond: 9 :diamond:

 

Pre-flop:

Opimusp folds, Punkrock_kid raises to $20.00, ancelotti11 folds, remorseful folds, DrColdhand calls $20.00

 

Flop: 5 :spade: Q :spade: 9 :spade: (2 players)

DrColdhand checks, Punkrock_kid bets $38.00, DrColdhand calls $38.00

 

Turn: 6 :heart: (2 players)

DrColdhand checks, Punkrock_kid bets $110.00, DrColdhand calls $110.00

 

River: 7 :diamond: (2 players)

DrColdhand checks, Punkrock_kid ???

 

Med så lite info på fi är det bättre att checka bakom. Om du däremot vet att han aldrig checkraisar med nöten på rivern och att han ofta har svårt att släppa händer kan en värdebet vara på sin plats..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör ni på river?

 

Hur ofta 3-barellbluffar du på en sån här bräda mot den linje han tagit? Kan han tro att du är tiltad på nåt sätt? Det lär ju vara den enda chansen att han skulle syna dig med nånting du slår (om vi pushar alltså)?

 

Han checkar ju "aldrig" stål till dig på river där, tror jag, eftersom du så väldigt ofta kommer checka bakom (överpar, AQ, etc) så jag tror att han kommer betta river (senast) med sina starka händer här. Det leder oss till att han då antingen var på flushdraget eller sitter på en made hand som vi slår, troligast nån tvåparshand eller typ KQ skulle jag tro. En optimal linje mot en fi som är kapabel att göra dåliga riverbluffar vore då kanske att weakbetta river - då har du chans att få en syn av typ KQ och kanske att han kan slå om med ett missat drag och då tar vi stacken av honom.

 

Vad var potten, typ 350? Betta 120 och syna alla omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta 3-barellbluffar du på en sån här bräda mot den linje han tagit? Kan han tro att du är tiltad på nåt sätt? Det lär ju vara den enda chansen att han skulle syna dig med nånting du slår (om vi pushar alltså)?

 

Han checkar ju "aldrig" stål till dig på river där, tror jag, eftersom du så väldigt ofta kommer checka bakom (överpar, AQ, etc) så jag tror att han kommer betta river (senast) med sina starka händer här. Det leder oss till att han då antingen var på flushdraget eller sitter på en made hand som vi slår, troligast nån tvåparshand eller typ KQ skulle jag tro. En optimal linje mot en fi som är kapabel att göra dåliga riverbluffar vore då kanske att weakbetta river - då har du chans att få en syn av typ KQ och kanske att han kan slå om med ett missat drag och då tar vi stacken av honom.

 

Vad var potten, typ 350? Betta 120 och syna alla omslag.

Jag tror nog jag är kapabel att trebarrelbluffa men det är inte så troligt att han vet om det då jag knappt vet det själv :)

 

Då och då kommer han säkerligen kunna checka stål till mig på river men majoriteten av gångerna kommer han förmodligen som du säger sitta på en sämre hand än min som han valt att (korrekt?) spela för potkontroll och som han därför kommer känna sig tvingad att syna ner mig med(just eftersom färgdraget missade).

 

Jag tänkte någonting i stil med :Ks::Qh: eller liknande och det tror jag att jag får betalt av men vetifan om jag orkar med att syna en c/r allin om jag inte vet att han är jättetiltad. Orkar inte tänka efter hur bra odds jag får men jag kan väl inte leda särskilt ofta då?

 

Jag bettade 145$ på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du kan!

 

Av din beskrivning låter det väl som om fienden är perfekt att slänga ut ett vekt bett mot?

 

Dock tror jag inte som psatiw skriver, att fienden kommer beta ut alla sina nötter på rivern. Vet han om att du är aggresiv/är trixig själv kan han checka händer som slår dig.

 

Men summa sumarum, vekbeta och syna alla omslag borde vara +EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock tror jag inte som psatiw skriver, att fienden kommer beta ut alla sina nötter på rivern. Vet han om att du är aggresiv/är trixig själv kan han checka händer som slår dig.

 

Hur ofta kommer vi betta sämre händer en Q9 på river då? Aldrig väl? (Om vi inte bluffar, därför jag skrev reservationen för om here 3-barrellbluffade en hel del). Bettar han ut däremot, kommer vi med en hel del sämre händer än Q9 att vara tvugna att syna ibland, lite beroende på hur bra han sizar sitt bet. Det är ju en ganska dugligt fin bräda att bluffa på, om han synat hela vägen med typ A :spade: + par t.e.x. Jag har iaf rätt svårt att tänka mig att jag skulle CR river där med stål om jag var fi.

Kanske är fel ute dock, lite beroende på hur aggro hero är som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...