kyloxx Postad 15 Juli , 2006 Rapport Share Postad 15 Juli , 2006 fyra spelare kvar, jag har inte tänkt så mycket på hur de andra spelat.. men så fort jag fick korten bestämde jag mig för att bluffa på floppen Seat 1: LindaKay47 (2890 in chips) Seat 5: sthlmk (3795 in chips) Seat 6: jackmw (4375 in chips) Seat 9: Julz8151 (2440 in chips) LindaKay47: posts small blind 25 sthlmk: posts big blind 50 *** HOLE CARDS *** Dealt to sthlmk [2c 6h] jackmw: raises 150 to 200 Julz8151: folds LindaKay47: folds sthlmk: calls 150 eftersom han höjde pre-flop var jag säkar på att han inte träffade floppen: *** FLOP *** [4d 7c 4c] sthlmk: checks jackmw: bets 300 sthlmk: raises 600 to 900 jackmw: raises 600 to 1500 sthlmk: raises 2095 to 3595 and is all-in jackmw: folds sthlmk collected 3425 from pot sthlmk: doesn't show hand *** SUMMARY *** Total pot 3425 | Rake 0 Board [4d 7c 4c] Seat 1: LindaKay47 (small blind) folded before Flop Seat 5: sthlmk (big blind) collected (3425) Seat 6: jackmw folded on the Flop Seat 9: Julz8151 (button) folded before Flop (didn't bet) tyvärr hade jag ställt in på att aldrig visa vinnande händer, jag skulle sååå gärna velat gnugga in den här, jag antog att han satt på ett någorlunda bra ess eller höga connectors.. vad säger ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 15 Juli , 2006 Rapport Share Postad 15 Juli , 2006 du spelade fiskigt och hade ruggig tur... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swalling Postad 15 Juli , 2006 Rapport Share Postad 15 Juli , 2006 Borde inte hans raise till 1500 säga dej något? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 15 Juli , 2006 Rapport Share Postad 15 Juli , 2006 du spelade fiskigt och hade ruggig tur... Det är inte fiskigt att vara aggressiv, men det kan ju iaf vara smart att ha minst 2 överkort när amn ska göra nått sånt vågat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kyloxx Postad 15 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 Juli , 2006 hans 1500 raise sa att han inte trodde jag träffade, men jag vet att han inte träffade heller. det enda han kan ha haft är ett överpar på handen, å jag hoppades bara att det inte var det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 15 Juli , 2006 Rapport Share Postad 15 Juli , 2006 Måste vara trevligt att kunna läsa motståndarens tankar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lupus123 Postad 15 Juli , 2006 Rapport Share Postad 15 Juli , 2006 Där hade du tur, speciellt som du "inte tänkt så mycket på hur de andra spelat" och helt blundar för hans re-raise. Vad var det för nivå på inköp till den där kunde vara intressant, en sit n go? Jag tycker det verkar mer än lovligt vanskligt att direkt när man får korten bestämma sig för att bluffa på floppen, hade du gjort det även på en AQ9-flop eller liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swalling Postad 15 Juli , 2006 Rapport Share Postad 15 Juli , 2006 Måste vara trevligt att kunna läsa motståndarens tankar... En av många klockrena kommentarer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kyloxx Postad 16 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Juli , 2006 förlåt om jag är otydlig, jag tänkte självklart att jag skulle bluffa om det kändes rätt på floppen, jag spelar ofta på instinkt och detta var en enbords sitngo med buyin av 2000-110 playmoney hursomhelst är det väl en snygg bluff? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 16 Juli , 2006 Rapport Share Postad 16 Juli , 2006 bara tur som sagt, fi synar tillräckligt ofta för att det spelet är värdelöst, bra att inte poker är så lätt men det är klart du har ju outs till R-R stegen, räknas väl som en semi/-bluff från din sida då eftersom han höjde pre-flop var jag säkar på att han inte träffade floppen: 4x7c4c Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 förlåt om jag är otydlig, jag tänkte självklart att jag skulle bluffa om det kändes rätt på floppen, jag spelar ofta på instinkt och detta var en enbords sitngo med buyin av 2000-110 playmoney hursomhelst är det väl en snygg bluff? Du är ju en hjälte! Fold finns ju inte i playmoney, han måste satt dig på typ femtal. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 enbords sitngo med buyin av 2000-110 playmoney Tufft att våga bluffa med playmoney! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Solidify Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 Spelar ingen som helst roll hur stort inköp det var och huruvida det var playmoney eller inte så länge han spelat bra, och det var väl det han menade med inlägget? Feedback. Eller är en bra bluff sämre på $5 än $5000? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 Spelar ingen som helst roll hur stort inköp det var och huruvida det var playmoney eller inte så länge han spelat bra, och det var väl det han menade med inlägget? Feedback. Eller är en bra bluff sämre på $5 än $5000? Alla bluffar med playmoney har noll som EV. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AAisking Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 Bluff eller inte, men eftersom du är en "fisk" var det dåligt spelat, hade du hetat nåt känt namn på pf.nu hade det varit en genialisk bluff. Sen tycker jag att playmoney inte har med poker att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 Alla bluffar med playmoney har noll som EV. För att tillägga något konstruktivt till en annars korrekt kritik - En bluff har sitt värde i att fi ska folda tillräckligt ofta för att göra den EV+. Kyloxx, du satsar 2095 för att vinna en pott på 2225. Om vi bara ser till folding equity (du har rätt liten showdown equity här) så måste han lägga sig med 48% sannolikhet för att detta ska vara en ok bluff. Och det händer bara inte i play money, givet att du inte har en bra read, vilket du inte hade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 Spelar ingen som helst roll hur stort inköp det var och huruvida det var playmoney eller inte så länge han spelat bra, och det var väl det han menade med inlägget? Feedback. Eller är en bra bluff sämre på $5 än $5000? Eftersom du garanterat har större FE, så: Ja. 1. "Jag har ingen read" 2. "Så fort jag fick korten bestämde jag mig för att bluffa på floppen" 3. "Jag vet att han har höga kort" Årets bluff? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 hade du hetat nåt känt namn på pf.nu hade det varit en genialisk bluff. T.ex.? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 hade du hetat nåt känt namn på pf.nu hade det varit en genialisk bluff. T.ex.? skumdum. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 17 Juli , 2006 Rapport Share Postad 17 Juli , 2006 eftersom han höjde pre-flop var jag säkar på att han inte träffade floppen hans 1500 raise sa att han inte trodde jag träffade, men jag vet att han inte träffade heller. det enda han kan ha haft är ett överpar på handen, å jag hoppades bara att det inte var det. Faschinerande deduktion. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts