Gå till innehåll

Pokerkollo i Bangkok - Maxintag nått...


heltok

Recommended Posts

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Börjar närma sig så smått...

 

Vi är nu ca 14st som vill ner. Kan blir färre, kan bli fler. Men någonstans där bör det hamna.

 

Datum är inte spikat än, men troligtvis 1 oktober-1 november.

 

 

Min tanke är följande:

 

1. 14aug är deadline för att bestämma sig OM man ska med.

2. 20aug spikar vi allt.

3. senast 30aug betalar vi depositionen(60000baht/3~4000kr).

4. på plats betalar vi en månads hyra som vi får tillbaka vid checkout minus el/internet/skadegörelse etc.

 

Då får de som ska med 1månad på sig att boka flygbiljetter, arra visum, göra slut med flickvänner etc.

 

Låter det bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var där under maj och juni och det regnade inte alls ofta, men när det väl regnar öser det ner. Ofta är det så att det regnar ett par timmar om dagen (perfekt tid att grinda) och sen slutar det.

 

Ska man ner för att sola och bada kanske det är bättre att åka när det inte är regnperiod, men då skulle jag nog satsa på att åka nån annastans än till Bangkok :roll:

 

Fan vad avundsjuk jag är på er, själv har man fyra år av studier framför sig. Men det blir nog...bra...det med... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behover pauser lite da och da och gillar egentligen inte att umgas med en massa frammande manniskor hela tiden. Jag ar ratt introvert och blir stord om det konstant ar en massa brus och nya intryck.

 

Låter som att pokerkollo i bangkok är precis vad hjort behöver :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltsa, Bangkok ar ett lugnt och avslappnat stalle med stora grona ytor, behaglig temperatur och lite folk. Yes?

 

Jag ar 26 nar det beger sig.

 

Hur gammla är ni som ska iväg?

Hade hemskt gärna velat följa men känns lite jobbigt närm an inte känner någon :?

Lugnt, vi kor ett o-rad varje sondag och rostar ut de som inte passar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltsa, Bangkok ar ett lugnt och avslappnat stalle med stora grona ytor, behaglig temperatur och lite folk. Yes?

 

Exakt så är bangkok.

 

Jag ska försöka lura ut lite folk på hyss. Lugna klubbar som Flix/Slim, Santika, Bedsupperclub, Narcissus, Astra etc ska besökas. Ska även försöka para ihop buji med en ladyboy, jag vet precis rätt ställe för det! :twisted:

 

Finns även små lugna shoppingställetsom Chatuchak Weekend market, MBK och Patpong Nightmarket där man i lungt och ro kan köpa äkta märkesprylar. Där ska rullen slaskas bort i lugn och ro. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och ett par kompisar har snackat om att åka till thailand i okt, nov eller dec. Enda kruxet är mina studier, men det ska väl gå att ordna (läs: hoppa över). Räkna mig som 50/50. Låter sjukt kul verkligen. Kul initiativ Heltok!

 

Jag är 21 år gammal.

 

En fråga bara (orkar inte läsa samtliga 199 thailandstrådar): hur ser det ut med spel på t ex Party och Crypto? Går det att spela?

 

GG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga bara (orkar inte läsa samtliga 199 thailandstrådar): hur ser det ut med spel på t ex Party och Crypto? Går det att spela?

 

GG.

 

Sist jag var nere funkade klienterna, men hemsidorna var blockerade. Dvs man kan spela, man får bara be en god vän i sverige skicka klienten(om den uppdateras). Antagligen kommer minst 1 av oss sätta upp proxy i Sverige som vi kan ta insättningar/uttag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni kan ju spela samma saiter men inte samma cash game bord och SNG's. MTTs brukar inte vara ett problem

 

vi får unika IP-adresser med vardera 2mbit. men jo, efter ett tag kommer vi antagligen har snyltat på varandras lina och inte kunna spela på samma cashgames...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugnt, vi kor ett o-rad varje sondag och rostar ut de som inte passar in.

Men isåfall tycker jag att vi skaffar dit ett TV-team, så jag kan rösta på mig själv, så jag får sympati av tittarna. (eller mer troligt idiotförklaras iof)

 

Förövrigt verkar det som ett stort intresse just nu, får hoppas lägenheterna räcker. :shock:

 

Bara folk inte backar ut efter datumet allt fastställs så är det väl lugnt. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel heter jag, nickar Prot på quakenet, är 23 år gammal och är norrlänning.

 

Har lirat poker i ett år nu och spelar nästan uteslutande SHNLHE :P 5-6 tablar 05/1 och 1/2 nu, har börjat om otaliga gånger efter tilt/badstreak/utcashningar och har väl aldrig haft rulle för mer än 1/2, men har ändå hunnit med lite 2/4-5/10.

 

Är arbetslös och har inga planer på studier eller några fasta kostnader i sverige så detta låter minst sagt lockande, bor man i ett litet samhälle i norrland är man oftast helt ensammen som pokerspelare oxå, vore skönt att umgås med likasinnade ett tag :D

 

Jag skulle tippa på att jag är 80% säker på att jag hänger med i nuläget, beror lite på om jag tagit mig upp ur hålet jag för tillfället befinner mig i så jag har råd med resan och rulle för att grinda :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...