Gå till innehåll

NLT - SH, AK blir TP på turn, dragvänliga bräda.


Gyre

Recommended Posts

Rätt ny på NL så vill kolla så jag inte gör några tokfel. Båda två är lös/passiva och har antagligen hyffsat svårt att släppa drag/TP när de borde och blir all-in vid syn på turn.

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

CO ($66.32)

Button ($66.23)

Hero ($52.70)

BB ($50.50)

UTG ($33.62)

MP ($36.85)

 

Preflop: Hero is SB with Kclub.gif, Adiamond.gif. Hero posts a blind of $0.25.

UTG raises to $1, MP calls $1, 2 folds, Hero (poster) raises to $3.75, 1 fold, UTG calls $3, MP calls $3.

 

Flop: ($12.50) Jclub.gif, 7spade.gif, 8spade.gif(3 players)

Hero bets $8, UTG calls $8, MP calls $8.

 

Turn: ($36.50) Aclub.gif(3 players)

Hero bets 25$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja tycker du spelar handen helt rätt, du re-raisar preflop för att minska på motståndet, betar ut på floppen och visar aggression sen betar du när A i klöver kommer på turn och det ligger dubbla färgdrag ute....farligt kort men ett bra kort för oss! jag hade spelat precis som du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle spelat exact så. får du en raise på din bett där är du antagligen uppe mot en triss, en syn KAN vara ett drag. Rivern får utvisa vidare spel, faller en blank så värdebetta, ett för oss farliht kort (steg eller färgkort) skulle jag checkat och kanske beroende på read och dylikt synat ett mindre bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle spelat exact så. får du en raise på din bett där är du antagligen uppe mot en triss, en syn KAN vara ett drag. Rivern får utvisa vidare spel, faller en blank så värdebetta, ett för oss farliht kort (steg eller färgkort) skulle jag checkat och kanske beroende på read och dylikt synat ett mindre bet.

Hade du läst vad jag skrev ovanför handen så skulle du insett att vi inte behöver oroa oss för en höjning på turn eftersom båda spelarna har under 25$ kvar.

 

Hur bra/dåligt tycker ni att en check/raise på floppen skulle vara?

Vad vill du ådstakomma med den? Din c/r går bara hem om de är tomma och bluffar, men då tar jag hellre potten med ett cont. bet då det är mindre risk i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du läst vad jag skrev ovanför handen så skulle du insett att vi inte behöver oroa oss för en höjning på turn eftersom båda spelarna har under 25$ kvar.

 

Ah! Missade naturligtvis stackdjup! :oops:

 

C/R på flopen med A-hög finns inte. Som du säger själv ett CB kostar mindre och är mindre riskabelt. Du lär inte få syn av AQ- mots. vid C/R, bara händer som slår dig. Att båda synar säger nog att minst en av dem har flushdraget, vilker gör betten på turn med A på bordet självklar. Synar de med drag eller sämre TP gör de misstag vilket är vad man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe det stämmer kanske att C/R är dåligt i denna hand. Jag ställde frågan eftersom jag är på utkik efter bra situationer att C/Ra med luft för att balansera mot de ggr man gör det med kombodrag/stål.

 

Jag vet dock inte om jag gillar en CB mot två spelare, när UTG dessutom öppnade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju inte om du ska betta turn, det måste du. Frågan är ju om du vill betta floppen in i 2 löspassiva FI med A hi. Som spelat, nh wp.

Kan vara att jag kommer från FL SH, men är det inte väldigt vekt att checka floppen här? Då ger jag ju i princip upp då jag inte kan syna ett bett från någon utav dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju inte om du ska betta turn, det måste du. Frågan är ju om du vill betta floppen in i 2 löspassiva FI med A hi. Som spelat, nh wp.

Kan vara att jag kommer från FL SH, men är det inte väldigt vekt att checka floppen här? Då ger jag ju i princip upp då jag inte kan syna ett bett från någon utav dem.

 

Håller med, CB är korrekt spel här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...