Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

en fixed limit hand jag spelade för ett tag sedan som jag tycker är urtypisk för micro fixed limit.

jag spelar NL100 vanligtvis samt SNGs och lite turneringar men har testat lite fixed för att cleara bonusar.

sånt här händer hela tiden, jag tycker att jag bara måste vara slagen och foldar bästa handen. sen en annan gång i samma situation synar man och de har stålet...

dealt to hero: Qh Qc

hero höjer och får två syner.

flopp: 2s-3s-Td

hero bettar, villain 1 höjer, villain2 synar, hero höjer, syn, syn.

turn: 7h

hero bettar, syn, syn.

river: Ts

en möjlig färg och parat toppar och 2 motståndare. nu måste jag vara slagen, eller?

hero checks, villain1 bets, villain2 raises, hero folds, villain 1 syn.

hade ju synat ett bet helt klart men ett bett och en raise, jag måste ju bara vara slagen. villain1 kan ju dessutom höja en gång till eventuellt.

villain 1 visar 66

villain 2 visar tom i bollen

jag foldade alltså bästa handen. men vad fan håller de på med? ok de fick mig att lägga bästa handen. de kanske är jätteduktiga, den ena tänker nu checkar han så han är rädd förfärgen och ev triss, det vet villain 1 tänker villain 2 så kanske därför han bettade men han kanske har ett litet par bara och bluffar så om jag bluffar så kanske båda lägger.

sen tänker villain1 i samma banor och tror att den andra är tom.

'

men liksom, det tror jag inte. känns mest som de får för sig att göra heldumma saker lite när de känner för det.

speciellt villain2 som synar ner tom, vad håller han på med?

man anar nästan lite collusion, eller?

gör jag fel som foldar där? är det värt att syna 2 bets med risk för höjning? det var ju typ värsta kortet i leken som kom.

senare kan folk som spelar så här bara checksyna ner monster hela vägen och spara en pengar på så vis...

Postad

Ärligt - sånt där blir jag jävligt förbannad på.

Klart som F-n att de samarbetar. På iaf 1/2-3/6 finns det ingen möjlighet i världen att Fi2 tror att ni ska folda bägge två när Fi1 betar UT på den brädan. Vad han än bettar ut kommer han att syna Fi2 höjning.

Har vart med om likn situationer själv och det får mig på helspänn. Men samarbetar de så går det definitivt att tjäna pengar på dom. Låt dom höja när du har bästa handen och spela tokaggressivt. Utnyttja situationen.

I ditt fall är det ett gränsfall att syna. Det är inte många händer du slår med en legitim höjning från Fi på river. Behövs en read på FI.

//D

Postad
känns mest som de får för sig att göra heldumma saker lite när de känner för det.

Jo, en ganska bra sammanfattning på micro. Och det härliga är ju att det är faktiskt precis det du vill att de ska göra. :D

Att folk spelar vilka händer som helst och hur som helst får man ju räkna med, så skippa alla tankar om collusion eller exeptionellt snyggt spel. Håll lite basic koll så visar det sig ju rätt snart vilka som är med och vilka som aldrig sett en kortlek förut.