Aeis Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 PokerStars Game #5512278716: Tournament #27858839, $6.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2006/07/10 - 05:22:47 (ET) Table '27858839 1' 9-max Seat #2 is the button Seat 1: nicego (2785 in chips) Seat 2: moneymanbc (5330 in chips) Seat 4: dweil33 (2785 in chips) Seat 9: Aeizz (2600 in chips) dweil33: posts small blind 100 Aeizz: posts big blind 200 *** HOLE CARDS *** Dealt to Aeizz [Jc Jd] nicego: raises 400 to 600 moneymanbc: calls 600 dweil33: folds Aeizz: raises 2000 to 2600 and is all-in nicego: raises 185 to 2785 and is all-in moneymanbc: folds *** FLOP *** [Qs 5h Qh] *** TURN *** [Qs 5h Qh] [3h] *** RIVER *** [Qs 5h Qh 3h] [Td] *** SHOW DOWN *** Aeizz: shows [Jc Jd] (two pair, Queens and Jacks) nicego: shows [Ah Kh] (a flush, Ace high) nicego collected 5900 from pot *** SUMMARY *** Total pot 5900 | Rake 0 Board [Qs 5h Qh 3h Td] Hur ska man spela denna hand? * Resultat i vitt och flytt till HA - QoS * Citera
MacDaddy Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 tar inte såna risker på bubblan utan mina bullets lr cowboys men thats me. synar dock. Citera
Jennez Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Jag hade bara synat. Inte svart att lagga JJ pa den floppen. Hade det varit raise -> fold fram till mig hade jag tryckt. Trots allt ganska jamnt runt bubblan har och en laggning hade kanske inte varit helt fel heller. Beror lite pa readen. Citera
Djens Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Du gör om din hand till en bluff via ett squeezeplay, jag tycker du körde helt rätt. Citera
Juster Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Om inte moneymanbc hade synat hade jag tryckt all-in, som det är nu hade jag synat och kört all-in på floppen om inga överkort kommer eller extra J förståss. Citera
Cyntax Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 Saxat från Mats Sng-guide: --- Sent • 5 spelare • Spela position och stacksize • Pusha i tidig pos skriker styrka • SB Pusha allt Folda för image ibland Limpa monster • BB Syna! Speciellt från bra spelare på SB • Pusha ett varv innan du måste --- Jättesent • 4 spelare • Pusha UTG! Både pos och 1BB extra att skrämma med • Pusha Ax, K8+,QJ-J9, T9-76s, PP alla pos • Alltid först in! --- ITM • Sikta på vinst • Låt ingen dra ifrån • Leta aggressivt upp en coinflip • HU – vad ställa/syna med? 8BB-gräns Ax,Kx,Q6+,J8+,T9-87s,PP Ax,K8+,Q8+,JT,PP --- Aies JJ var iofs något favorit mot AK, men förstår jag rätt av det Mats skriver så borde Aeis ha foldat? Aeis sitter ändå på 13xBB så det är ingen panik lixom. Citera
eurythmech Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 Syn måste ju vara sämsta spelet? Citera
Juster Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 Syn måste ju vara sämsta spelet? Varför det? Stop n go eller vad det kallas. Alltså.. kan vara svårt att få AK att lägga sig preflop i en SNG, men att däremot få AK lägga sig på en flop han missat kan vara lättare. Det e principen som jag förstått. Edit: I detta fallet hade det iof varit 3 spelare med till flop o då kanske man inte vill göra det. Citera
Kongoolle Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 Saxat från Mats Sng-guide:--- Sent • 5 spelare • Spela position och stacksize • Pusha i tidig pos skriker styrka • SB Pusha allt Folda för image ibland Limpa monster • BB Syna! Speciellt från bra spelare på SB • Pusha ett varv innan du måste --- Jättesent • 4 spelare • Pusha UTG! Både pos och 1BB extra att skrämma med • Pusha Ax, K8+,QJ-J9, T9-76s, PP alla pos • Alltid först in! --- ITM • Sikta på vinst • Låt ingen dra ifrån • Leta aggressivt upp en coinflip • HU – vad ställa/syna med? 8BB-gräns Ax,Kx,Q6+,J8+,T9-87s,PP Ax,K8+,Q8+,JT,PP --- Aies JJ var iofs något favorit mot AK, men förstår jag rätt av det Mats skriver så borde Aeis ha foldat? Aeis sitter ändå på 13xBB så det är ingen panik lixom. Vart kan man hitta mats sng guide? Citera
Cyntax Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 Vart kan man hitta mats sng guide? http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=30737&highlight=mats+guide Citera
Nocturnal5 Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 fold call är sämst för att det är två i potten. Citera
Oskar Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 Svårt läge. Jag skulle säga all-in eller fold. Lutar mer åt all in, tycker att du spelade bra. Om man nu har som mål att bara hamna ITM så kan du ju självklart bara folda och promenera in. Men jag förstår inte varför det skulle vara målet, man ska alltid sikta på första platsen, därför är ditt spel bra. hade du vunnit den potten hade du legat jättebra till för att komma långt. Hade du däremot foldat hade du ett bra läge att komma ITM men du får ju fortf svårt att komma bland de bättre. Citera
eurythmech Postad 20 Juli , 2006 Rapport Postad 20 Juli , 2006 Om man nu har som mål att bara hamna ITM så kan du ju självklart bara folda och promenera in. Men jag förstår inte varför det skulle vara målet, man ska alltid sikta på första platsen, därför är ditt spel bra. = Jättedålig poker. Citera
Cyntax Postad 21 Juli , 2006 Rapport Postad 21 Juli , 2006 Om man nu har som mål att bara hamna ITM så kan du ju självklart bara folda och promenera in. Men jag förstår inte varför det skulle vara målet, man ska alltid sikta på första platsen, därför är ditt spel bra. = Jättedålig poker. Håller med eury. Sikta på vinst. Citera
Myssion Postad 21 Juli , 2006 Rapport Postad 21 Juli , 2006 Om man nu har som mål att bara hamna ITM så kan du ju självklart bara folda och promenera in. Men jag förstår inte varför det skulle vara målet, man ska alltid sikta på första platsen, därför är ditt spel bra. = Jättedålig poker. Håller med eury. Sikta på vinst. Du menar att du håller med Oskar... man ska alltid sikta på första platsen Det där är helt enkelt jättefel. (Hjortvarning på mig nu...) Citera
jojje2k Postad 29 Juli , 2006 Rapport Postad 29 Juli , 2006 hade ställt direkt, om du har tur så synar han med AJ eller lägre pocket så att du slipper slantsingling. Citera
dr_kvist Postad 29 Juli , 2006 Rapport Postad 29 Juli , 2006 Kan ni inte utveckla lite Myssion och Eury? Citera
Stahl Postad 29 Juli , 2006 Rapport Postad 29 Juli , 2006 Kan ni inte utveckla lite Myssion och Eury? Förenklat att i SnG är målet att komma ITM, väl ITM är målet att vinna. Its a value-thing. Citera
Recommended Posts