Gå till innehåll

Uttagpolicy hos 24hPoker?


gdaily

Olika siter har olika policies angående uttag och insättningar, tillhörande avgifter, hur fort man f  

148 medlemmar har röstat

  1. 1. Olika siter har olika policies angående uttag och insättningar, tillhörande avgifter, hur fort man f



Recommended Posts

Liten FAQ angående insättningar och uttag på 24hpoker.com

 

På 24hpoker.com erbjuder man ett gratis uttag per månad. Vill man göra fler kan man betala med lojalitetspoäng (VIP) eller €10. Flera utttag inom en timme behandlas som ett uttag.

 

Inga insättningsavgifter

 

De insättningar man gjort via kreditkort och Neteller måste först gå tillbaka dit innan man kan begära uttag till tex bank.

 

Inga begänsingar på när man kan begära uttag.

 

Uttagsförfrågningar behandlas inom 24 timmar och oftast snabbare.

 

Uttag kan ske direkt och omgående till svenskt (Europeiskt) bankkonto utan extra avgifter. Man kan även sätta in pengar direkt via bankkonto.

 

Vill man rundgå regeln om att pengar från Neteller ska tillbaka till Neteller tar 24hpoker.com en avgift på 4% för att täcka sina egna direkta kostnader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker det fungerar alldeles utmärkt. Har lite svårt att förstå de som tydligen tar en högre rake i utbyte mot att plocka ut oftare. Troligen "ser" de väl inte raken lika tydligt som att behöva betala 10 euro när de tar ut andra gången på en månad. Jag föredrar iallafall den här metoden. Kanske för att jag inte vill betala andras uttag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske hade varit enklare att inte behöva ta ut pengar först till Neteller för att sedan få ut sin vinst till banken...

Om jag förstått saken rätt beror det på 2 saker.

1. Det kostar siten pengar att transferera Netellerpengar till folks konton

2. Enligt pokersiternas avtal med Neteller ska pengarna tillbaks till Neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt pokersiternas avtal med Neteller ska pengarna tillbaks till Neteller.

Det här tycker jag är intressant. Det finns alltså ett avtal - men få verkar följa det. 24h brukar "se mellan fingrarna", och det är inga som helst problem att stoppa in pengar på Multi via Neteller och därifrån få utbetalning till sitt bankkonto. Strange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kubo det kostar 4% för att slippa neteller-transaktionen tror jag.

 

Sen tycker jag det är överdrivet att det är så jävla bra transaktioner på 24h?

På party betalar dom alla avgifter oberoende på hur många ggr man vill casha ut. Så det är skitsnack att det är så jävla bra att betala €10 för flera transaktioner. Sällan man gör många transaktioner men den otroligt positiva kritiken är lite löjelseväckande. Bra support innebär inte att det är bra att det kostar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På party betalar dom alla avgifter oberoende på hur många ggr man vill casha ut.

 

Nej? Vet inte hur det är med NETteller, men utan det så kostar det $35 per banktransfer, vilket inte är nåt annat än ett dåligt skämt. Sitter i skrivande stund och väntar på en check med mina pengar från Party. Hela rullen, kommer inte gå tillbaka dit med sån usel service... har väntat nästan tre veckor nu.

 

Så ja, ett gratisuttag i månaden låter sjukt bra i mina öron iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelen med 24h är alltså att ni kan få in pengarna direkt på bankkontot. Andra siter väljer att ge er pengarna via check (som tar tid och kostar pengar) eller Neteller. Om ni räknar det som att ni får era pengar gratis när ni tar ut till Neteller via andra siter så glömmer ni kanske avgiften Neteller tar av er? Ok att Pokersiten kanske inte tar pengar för det, men det kostar er ändå pengar. Om jag mot all förmodan känner för att ta ut pengar oftare än en gång i månaden så betalar jag hellre 10 euro än betalar för alla uttag på Netellerkontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kubo: nej, men det har jag heller inte påstått..

 

Om ni räknar det som att ni får era pengar gratis när ni tar ut till Neteller via andra siter så glömmer ni kanske avgiften Neteller tar av er?

 

han påstår att det finns en avgift när man tar ut från andra siter och det finns det, men den pokersidorna för..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med om att det är bättre med lägre rake än gratis uttag, vilket är fallet hos 24. Men å andra sidan har Unibet exakt samma rake som 24 men gratis uttag till BANKKONTO. Så jag ser ingen anledning att spela på 24an istället för Unibet. Så fort jag går GUL skall jag byta till Unibet!

 

Sen tycker jag det är bättre att jämnföra Multipoker och 24 då multi till skillnad mot Party Poker har fria uttag till Bankkonton (dock högre rake än 24:an)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min åsikt är att det >har< varit väldigt bra på 24h med uttag till banken en gång i månaden. Nu är det däremot synnerligen uselt att man bara kan ta ut vinsten efter att man flyttat det man satte in, tillbaka till neteller.

 

Jag kan dock förstå att man vill undvika att det blir en utcashningsstation, men det är väl bara att se till att man genererar ett visst antal VIP-poäng innan man får ta ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så mycket som pokersajter tjänar på oss spelare, så borde dom kunna bjuda på alla avgifter.

 

Dom borde också kunna sänka raken till hälften, men det lär dom inte heller göra. Det är fråga om var dom ska plocka vinster/förluster, jag ser hellre att dom avgiftsbelägger överdrivna uttag än att raken är för hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NETeller tar ingen avgift av mig när jag tar ut, den står pokersidan för, iaf alla sidor jag varit inne på.. tar jag ut 1000$ får jag ut 1000$ till NETeller..

Men får du $1000 i handen då du ska ta ut pengarna från Neteller då?

 

När man som privatperson tar ut pengar från sitt Netellerkonto till sin bankomat eller bankkonto eller check blir man mig veterligen debiterad 2% i avgift.

 

Angående Unibet så tar de en insättningsavgift på 2.5% och erbjuder inte Neteller.

 

24hpoekr tar inga insättningsavgifter och erbjuder ett gratis uttag i månaden. Lojala betalar nästan aldrig avgift till oss utan använder sina VIP till detta.

 

/s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom borde också kunna sänka raken till hälften, men det lär dom inte heller göra. Det är fråga om var dom ska plocka vinster/förluster, jag ser hellre att dom avgiftsbelägger överdrivna uttag än att raken är för hög.

 

Överdrivna uttag? jag vet inte, men jag har ingen större lust att låta någon pokersajt förränta mina pengar för deras vinning.

Om man nu råkar vinna så finns det väl inget trevligare än att kunna plocka ut dom och göra något annat kul eller köpa något man vill ha?

 

Den bankränta eller annat sätt som sajtägarna väljer att förränta pengarna vi har på deras kontopå borde mer än väl räcka för att ha en vettig rake och inga avgifter vid insättning eler uttag.

 

Det känns precis som vi ska tycka synd om alla stackars pokersajtägare för att de är tvugna att betala ut våra surt förvärvda pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överdrivna uttag? jag vet inte, men jag har ingen större lust att låta någon pokersajt förränta mina pengar för deras vinning.

 

Det låter som om du är mer inställd på att förhindra sajten att tjäna pengar, än att få pengarna själv? För två-tre veckors extra ränta på din månadsvinst blir nog inte mycket.

 

Det känns precis som vi ska tycka synd om alla stackars pokersajtägare för att de är tvugna att betala ut våra surt förvärvda pengar.

 

Verkligen inte. Men sajten kommer alltid att ta ut sin del, och förlorar dom en massa på folk som tar ut och sätter in tio gånger i månaden, så kommer det att tas ut på ett annat ställe (raken tex). Och därmed drabba oss som tycker att ett uttag i månaden räcker alldeles utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...