Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

fi har 36/8/1.6

tog jag i för hårt på turn? Eller är det till och med så att det är bättre att raisa

flop här?

PokerStars No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

BB ($151.50)

UTG ($100)

Hero ($201)

Button ($40)

SB ($248.20)

Preflop: Hero is MP with 2diamond.gif, 2spade.gif.

1 fold, Hero raises to $8, 2 folds, BB calls $6.

Flop: ($17) 2heart.gif, 9spade.gif, 5diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $10, BB raises to $20, Hero calls $10.

Turn: ($57) Tspade.gif(2 players)

BB bets $30, Hero raises to $173, BB folds.

Final Pot: $260

Results in white below:

No showdown. Hero wins $260.

• Svars 394
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ingen read på Fi.

PokerStars No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

MP ($97.05)

CO ($98.45)

Hero ($253)

SB ($56.70)

BB ($31)

UTG ($239.25)

Preflop: Hero is Button with Qclub.gif, Tclub.gif.

UTG calls $2, 2 folds, Hero calls $2, SB completes, BB checks.

Flop: ($8) Jclub.gif, 8club.gif, Kdiamond.gif(4 players)

SB bets $4, BB folds, UTG folds, Hero calls $4.

Turn: ($16) Kclub.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $12, SB calls $12.

River: ($40) 5spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $26, SB raises to $38.7, Hero calls $12.70.

Final Pot: $117.40

Results in white below:

SB has Jd Ks (full house, kings full of jacks).

Hero has Qc Tc (flush, king high).

Outcome: SB wins $117.40.

Postad

22:

Tror inte du kan få ut så mycket mer ur den faktiskt. Men ska du slå om på turn så bör du förstås betta mindre, ja. :)

QTs:

Raisa pre och få in degen på floppen. Problem solved. :) Annars raisa floppen, även givet hur du spelade pre. Det är där du vill ha in degen.

Postad

22: Lite för hårt på turn, men kanske bra för att balansera kombidrag om du spelar så med dem. I övrigt ser det bra ut.

QTs: Höj preflop, men limp är väl ok. Höj på floppen, du leder mot hans HD, och vill stoppa in så mycket deg som möjligt här. Exempelvis har du nästan 50% mot topptvå. Som spelat ser det ok ut, tror det är helt rätt att värdebeta även river även om man åker på stryk emellanåt, och c/r-spelet ser man sällan på nivån.

EDIT: Meeeen, vafan... ;)

Postad

Hur spelar jag damerna här? tanken med mitt 3 bet på flop var att folda mot ett all in. Eller annars spela om stacken.

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

BB ($107.80)

UTG ($126.25)

Hero ($125.35)

Button ($30.10)

SB ($99)

Preflop: Hero is MP with Qspade.gif, Qclub.gif.

1 fold, Hero raises to $4, Button calls $4, SB calls $3.50, 1 fold.

Flop: ($13) 2heart.gif, 3diamond.gif, 4heart.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $10, Button folds, SB raises to $20, Hero raises to $40, SB calls $20.

Turn: ($93) Tdiamond.gif(2 players)

SB bets $55 (All-In), Hero calls $55.

River: ($203) 9club.gif(2 players, 1 all-in)

Final Pot: $203

Results in white below:

Hero has Qs Qc (one pair, queens).

SB has 6h 6s (one pair, sixes).

Outcome: Hero wins $203.

Spelade jag denna handen ok? eller e jag en fisk?

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

MP ($87.40)

CO ($49.75)

Button ($72.05)

SB ($100.90)

Hero ($102.80)

UTG ($18)

Preflop: Hero is BB with Jdiamond.gif, Qclub.gif. CO posts a blind of $1.

1 fold, MP calls $1, CO (poster) checks, 1 fold, SB completes, Hero checks.

Flop: ($4) Kclub.gif, 9club.gif, Jheart.gif(4 players)

SB checks, Hero checks, MP bets $3, CO folds, SB folds, Hero calls $3.

Turn: ($10) 6heart.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $5, Hero calls $5.

River: ($20) Kdiamond.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $5, Hero calls $5.

Final Pot: $30

Results in white below:

Hero has Jd Qc (two pair, kings and jacks).

MP has Kh Qs (three of a kind, kings).

Outcome: MP wins $30.

Postad

Sista handen ar ett spel som gar hem ungefar varannan gang. Dvs du gor ingen vinst pa spelet och det enda som tillkommer ar att du visar passivitet (enligt min egen erfarenhet iaf)..

Postad
Sista handen ar ett spel som gar hem ungefar varannan gang. Dvs du gor ingen vinst pa spelet och det enda som tillkommer ar att du visar passivitet (enligt min egen erfarenhet iaf)..

Vilket innebär att jag borde folda flop?

Postad
Hur spelar jag damerna här? tanken med mitt 3 bet på flop var att folda mot ett all in. Eller annars spela om stacken.

Stackarna är lite för grunda för den typen av spel, därför gillar jag det inte riktigt. Men nu funkade det ju bra. På turn tycker jag det är en given syn givet hur brädan ser ut.

Spelade jag denna handen ok? eller e jag en fisk?

Släpp den på turn. No reason to get involved. Nu fick du ju ett jävligt bra pris på river, men det kommer du sällan att få. Och träffar du tvåparet är du ofta ändå dog. När du inte har en aning om hur många outs du har finns det ingen anledning att fortsätta där.

Postad

haha....ibland undrar jag om alla spelar samma spel när man läser en del kommentarer. Skulle 89J vara en dålig flop om man sitter på JT. Det är ju en helt underbar flop. Visst så kan du vara slagen och nästan dra dött. Av 1!!! handkombination(QT). Jag menar hur räddhågsen kan man bli. Det handlar ju om att värdera situationen och manipulera potstorleken. I exempelvis en pot som raisats preflopp av någon annan och man spelar floppen heads up så är ju handen guld. Chansen är stor att fi sitter på överpar om det blir action. Du har då 13!!! outs. Dessutom så har du ju bluffouts på turn. En helt underbar flop som jag skulle satsa min stack mot en normaltight 200NL preflophöjare varje dag i veckan. Sedan skulle jag gärna göra det med en kraftig reraise all in på floppen för att utnyttja FE, men det är en annan sak.

I en multipot utan raise preflop skulle jag ta det mycket mer försiktigt och försöka hålla nere potten. Men spela den skulle jag definitivt.

Allt handlar om situation, read, stackstorlek, manipulera potten, position m.m. Men en dålig flopp? Aldrig säger jag!!!

Jeezus, det är väl NL holdem vi spelar eller är det något jag missat?

Postad
haha....ibland undrar jag om alla spelar samma spel när man läser en del kommentarer. Skulle 89J vara en dålig flop om man sitter på JT. Det är ju en helt underbar flop.

Så du är den som gärna degar in allt på en syn med JT på handen och floppen 89J och turnkortet en 7:a eller en T?

Det är ju så underbart med spelare som backar upp hela stacken med annat än nötstegen när en stege så uppenbart ligger ute.

Anta nu att bordet ser ut så här: 89J7.

Du betar och Fi (som är kompetent) ställer dig all in. Du har JT. Hur pass glad är du på att syna där? Du har inte investerat så värst mycket, men måste in med hela stacken nu. För vad? För att i bästa fall få hälften av det lilla som ligger i potten?

Postad

Jag antar att jag är ute på hal is, men efter att ha kollat på GP på CR.com så MÅSTE jag bara prova att spela LAG ist för TAG som jag har gjort nu.

Antagligen så är det MYCKET svårare och variansen måste bli otroligt mycket värre. MEN det ser ju så roligt ut att spela på det viset. Ska prova att bara spela 1 bord och känna hur det känns.

Provar på NL200 istället för 100, för att jag tror att den stilen funkar bättre mot folk som ialafall har en foldknapp. Tror inte att den finns på NL100.

Jag ska ge d ett par inköp iallafall.

Postad
för att jag tror att den stilen funkar bättre mot folk som ialafall har en foldknapp. Tror inte att den finns på NL100.

Alldeles sant på Everest Poker i alla fall. Där kan det bara inte finnas en foldknapp att trycka på... ;)

Postad
för att jag tror att den stilen funkar bättre mot folk som ialafall har en foldknapp. Tror inte att den finns på NL100.

Alldeles sant på Everest Poker i alla fall. Där kan det bara inte finnas en foldknapp att trycka på... ;)

preflop finns det ingen, men sen så kommer det upp enbart en foldknapp på turn eller river ;):P

Postad

preflop finns det ingen, men sen så kommer det upp enbart en foldknapp på turn eller river ;):P

Ha ha.

Faan va konstigt det känns när man letar bord nu, att leta efter TAGs istället för spelare med hög VPIP. Fast d e kul att va en retsticka.. D har jag varit bra på enda sen jag var barn, så jag tror att LAG ska kunna passa mig bra :-)

Postad

Nickefick. Går du all in i alla dina potter?

Jag skrev lite om att manipulera potstorleken i mitt inlägg. Fundera över det. Utmärkt flop att spela medelstora potter med.

Svar på din fråga. Ja, i en pot som höjts preflopp och där du befinner dig HU med prelfloppraisaren. Antagligen inte, i en multispelarpot som inte raisats preflop.

Men viktig tanke är att man kanske inte måste hamna all in i alla potter. Och ja. Jag kan mycket väl syna ner ett stort bet utan att sitta på nötterna. Kolla in denna (OBS! varning för skrythand)

Game #3851060124: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2006/11/02 - 16:19:36 (UK)

Table "HailPoker" Seat 6 is the button.

Seat 1: violator ($118.50 in chips)

Seat 2: Winston_2 ($100 in chips)

Seat 3: 1mtl_phil ($122.21 in chips)

Seat 4: Zalt ($18.50 in chips)

Seat 5: gary1 ($80 in chips)

Seat 6: mimse ($38.25 in chips)

violator: posts small blind $0.50

Winston_2: posts big blind $1

gary1: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to Winston_2 [6h Jc]

1mtl_phil: folds

Zalt: calls $1

gary1: checks

mimse: folds

violator: calls $0.50

Winston_2: checks

----- FLOP ----- [As 2s Jd]

violator: checks

Zalt: checks

gary1: checks

----- TURN ----- [As 2s Jd][4c]

violator: checks

Winston_2: bets $2

Zalt: folds

gary1: calls $2

violator: folds

----- RIVER ----- [As 2s Jd 4c][7h]

gary1: bets $8

Winston_2: calls $8

----- SHOW DOWN -----

gary1: shows [9s 8s] (High Card Ace)

Winston_2: shows [6h Jc] (A Pair of Jacks, Ace high)

Winston_2 collects $23 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $24 Main pot $23 Rake $1

Board [As 2s Jd 4c 7h]

Seat 1: violator (small blind) folded on the Turn

Seat 2: Winston_2 (big blind) showed [6h Jc] and won ($23) with A Pair of Jacks, Ace high

Seat 3: 1mtl_phil folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Zalt folded on the Turn

Seat 5: gary1 (big blind) showed [9s 8s] and lost

Seat 6: mimse (button) folded before Flop (didn't bet)

****HAND ENDS****

Postad

vart gör jag fel? Ska jag skjuta turn åxå me flushdraget?

PokerStars No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

MP ($94.20)

Hero ($248)

Button ($270.05)

SB ($198.85)

BB ($60.60)

UTG ($196.75)

Preflop: Hero is CO with 8club.gif, Kspade.gif.

2 folds, Hero raises to $7, 1 fold, SB calls $6, 1 fold.

Flop: ($16) 9spade.gif, Tspade.gif, 7diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $13, SB calls $13.

Turn: ($42) Qdiamond.gif(2 players)

SB checks, Hero checks.

River: ($42) Qspade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $30, SB raises to $80, Hero folds.

Final Pot: $152

Results in white below:

SB doesn't show.

Outcome: SB wins $152.

Postad

Du skulle kunna prova den gamla klassikern, FOLD preflop, med en dålig hand, när du istället raisar den. På flop lyckas du inte driva ut motståndaren, ok med check-check på turn, men på river får du en reraise på $80 emot dig är det väl dags å släppa taget.

Spela inte k8o

Postad
Du skulle kunna prova den gamla klassikern, FOLD preflop, med en dålig hand, när du istället raisar den. På flop lyckas du inte driva ut motståndaren, ok med check-check på turn, men på river får du en reraise på $80 emot dig är det väl dags å släppa taget.

Spela inte k8o

Tack för att du tar dig tid att svara. MEN.

1. Jag spelar LAG. LAG raisar K8 där (del av strategin)

2. Jag släpper väl ändå taget på river när han raisar?

Postad

Mycket trevlig dagbok, ska följa den dagligen!

Kan du beskriva hur du känner att spelet har ändrats på de olika pokersajterna sedan du startade ditt spelande. Skulle vara bra att vet om det var mindre fisk då eller om det är svårare nu än vad det varit tidigare med mera.

Postad
Mycket trevlig dagbok, ska följa den dagligen!

Kan du beskriva hur du känner att spelet har ändrats på de olika pokersajterna sedan du startade ditt spelande. Skulle vara bra att vet om det var mindre fisk då eller om det är svårare nu än vad det varit tidigare med mera.

Jag har ju bara spelat NL i några dagar så det kan jag ju inte svara på om det har förändrats. Men fixed tycker jag absolut har förändrats på alla siter. Folk i allmänhet har blivit duktigare + att det har kommit en ny typ av dåliga spelare som spelar 50/35/3.5 vilka är väldigt jobbiga att spela emot. Och dom ger en så hög varians att jag inte orkar spela mer fixed.

Dåligt svar på din fråga kanske :oops:

Postad

E jag kass, eller kan man säga: Shit happends? Fi är 29/18/3.5

saw flop|saw showdown

Button ($110.20)

Hero ($284.25)

BB ($160.95)

UTG ($154.80)

MP ($38.80)

CO ($199)

Preflop: Hero is SB with 2spade.gif, 4spade.gif.

4 folds, Hero completes, BB checks.

Flop: ($4) 3spade.gif, Kspade.gif, Jspade.gif(2 players)

Hero bets $4, BB calls $4.

Turn: ($12) 9club.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $6, Hero raises to $22, BB calls $16.

River: ($56) Qheart.gif(2 players)

Hero bets $35, BB raises to $132.95, Hero calls $97.95.

Final Pot: $321.90

Results in white below:

Hero has 2s 4s (flush, king high).

BB has 7s 9s (flush, king high).

Outcome: BB wins $321.90.

Postad
Ska jag skjuta turn åxå me flushdraget?

Absolut. (Du menar stegdraget antar jag.)

E jag kass, eller kan man säga: Shit happends?

Jag pottar oftast alla gator här. Som spelad pottar eller överbettar jag river. Synen på river är självklar.

Postad
Ska jag skjuta turn åxå me flushdraget?

Absolut. (Du menar stegdraget antar jag.)

E jag kass, eller kan man säga: Shit happends?

Jag pottar oftast alla gator här. Som spelad pottar eller överbettar jag river. Synen på river är självklar.

jag menade flushdraget på bordet..

Ok. Tack. Då spelade jag inte helt kasst i spaderfärghanden :-)

Postad

Fi har 33/18/3.5

saw flop|saw showdown

Hero ($200)

MP ($141.85)

CO ($167.85)

Button ($112.75)

SB ($233.80)

BB ($18.40)

Preflop: Hero is UTG with Kspade.gif, Aspade.gif.

Hero raises to $7, 1 fold, CO raises to $16, 3 folds, Hero raises to $45, CO raises to $100, Hero raises to $238, CO calls $67.85 (All-In).

Flop: ($408.85) Qspade.gif, 2heart.gif, 4spade.gif(2 players, 1 all-in)

Turn: ($408.85) Jclub.gif(2 players, 1 all-in)

River: ($408.85) 6club.gif(2 players, 1 all-in)

Final Pot: $408.85

Results in white below:

Hero has Ks As (high card, ace).

CO has Ah Ac (one pair, aces).

Outcome: CO wins $338.70. Hero wins $70.15.