Gå till innehåll

NLT - AA OOP m. djupa stackar. Optimal line?

Recommended Posts

Postad

10/20 på Sviten. Det finns tre pesroner vid bordet som slaskar rätt mycket, ett gäng som foldar på tok för mycket vilket vi slaskare verkar utnyttja rätt bra och nån annan medelmåtta. Fi i denna hand är PHID, en lösaggro slaskare som just ikväll är ute efter just mig efter att jag tog ett par potter mot honom tidigt på kvällen som han gick lite småtilt på. Lite beskrivning av hur vi spelar/ser på varandra finns här(se förstasidan, mina kommentarer, PHIDs kommentarer).

Eftersom båda vi är lösaggro och slaskar mycket har vi spelat en hel del potter mot varandra ikväll.

När handen börjar sitter jag på ca 4500, han täcker.

Preflop:

Han gör en standardraise till typ 160 eller nått sånt ur EP, jag slår om till 600 med AA ur SB.

Flop: (pott: ca 1300)

KT2 med två ruter. Jag har inte ruter ess.

Jag agerar först och har ca 4000 bakom.

Jag betar 1000, får en snabb syn.

Turn: (pott: ca 3300)

KT2 8 (två ruter fortfarande)

Jag har ca 3000 bakom.

Plan?

Postad

Jag degar in, om han inte rutinmässigt betar drag bakom.

Checkraise all-in på floppen hade också kunnat funka rätt fint, om man vill trixa mot en aggrospelare. Skriker ju färgdrag och då hade han säkert kunna hitta hjältesyn med en massa händer.

Sen tycker jag det är rätt viktigt att påpeka att stackarna faktiskt inte är särskilt djupa. Först mer än halveras de pga PHI-divines övermörk och när PF-betandet är klart så sitter ni ju båda med magra 4ggr pott, alltså pottbet+pottraise. Där finns det knappast utrymme att vika nötparet.

Det enda som är särskilt teoretiskt intressant här är ju storlekarna på höjningarna preflopp, där ni båda spelar åt skogen mtp de enorma överbet ni gör. Det är ju sånt som gör att matteprof kan sitta och nötgrinda.