Gå till innehåll

SnG - Gå upp i små steg


fredyr

Recommended Posts

PartyPoker har ju SnGs som kostar $11 och sen är nästa steg $22, och att då spela sig upp till nästa nivå genom att grinda $11:or tills man dubblat rullen känns ju riktigt onödigt om man kan spela $11:or tills man har rulle för att spela tex. $15-SnGs på en annan sajt och på detta sättet ta sig upp i mindre steg.

 

Jag tänkte att vi i denna tråd kunde sammanställa siter och SnG-inköpsnivåer som ger mer kontinuitet i nivåerna.

 

Jag inleder med några direkt ifrån minnet, mer kommer när jag kommer hem.

 

PartyPoker:   $10+1
FullTiltPoker:$11+1
PokerStars:   $15+1
... (litet glapp)
PartyPoker:   $20+2
PokerStars:   $25+2
... (glapp)
PartyPoker:   $30+3
... (megaglapp)
PartyPoker:   $50+5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars har du 20, 30, 50 SEK etc på SvS, vet inte hur högt dock.

 

Ööh, du har missat ngt med talföljder grabben. Jag tror INTE att SvS har en regelbundenhet i sinna sng nivåer...

 

Isåfall skulle det du skriver:

 

20 30 50 etc

 

betyda: 20 30 50 80 130 210 340 550 etc

 

Men jag tror knappast att det är det du menar.

 

Skriv gärna vad du tänker nästa gång du försöker formulera ett inlägg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett totalt meningslöst och drygt inlägg.

Jag tänkte fråga hur du orkar skriva ett inlägg och bara dryga dig och klanka ner på någon som faktiskt bidrog med något meningsfullt till tråden. Sen kom jag på att jag är rätt dryg själv ibland så jag ångrade mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ööh, du har missat ngt med talföljder grabben. Jag tror INTE att SvS har en regelbundenhet i sinna sng nivåer...

 

Isåfall skulle det du skriver:

 

20 30 50 etc

 

betyda: 20 30 50 80 130 210 340 550 etc

 

Men jag tror knappast att det är det du menar.

 

Skriv gärna vad du tänker nästa gång du försöker formulera ett inlägg!

 

Men om han menar:

An = An-1 + 10 x n

, så blir ju talföljden för A0=20

20 30 50 80 120 170 230 300 380

 

Man bör ju inte dra förhastade slutsatser i ämnen där man har begränsad förmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressanta funderingar. Spontant känns det som om det dock bara finns två alternativ (Party och Stars) om man har SNG som sitt maingame. De övriga sajterna fyller platserna för långsamt. Däremot gör ju inte det så mkt då Party och Stars kompleterar varandra oerhört bra när det gäller buy-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressanta funderingar. Spontant känns det som om det dock bara finns två alternativ (Party och Stars) om man har SNG som sitt maingame. De övriga sajterna fyller platserna för långsamt. Däremot gör ju inte det så mkt då Party och Stars kompleterar varandra oerhört bra när det gäller buy-in.

 

word!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom att skatten på PokerStars gör att den går fet-bort, för min del.

Men om det stämmer att det inte finns några andra alternativ som är tillräckligt mycket spelare på, så är det ju lite synd.

 

Har otroligt svårt att tro att skatten är något som berör oss på de lägre nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PartyPoker: $10+1

FullTiltPoker:$11+1

PokerStars: $15+1

... (litet glapp)

PartyPoker: $20+2

PokerStars: $25+2

... (glapp)

PartyPoker: $30+3

... (megaglapp)

PartyPoker: $50+5

 

OT: Jag har inte spelat några SNG på Stars men enligt siffrorna ovan så är ju raken lägre på Stars. Gäller detta även när man kommer högre upp i nivåerna? (Inte för att jag är där än, men kan ändå vara intressant att veta) :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PartyPoker: $10+1

FullTiltPoker:$11+1

PokerStars: $15+1

... (litet glapp)

PartyPoker: $20+2

PokerStars: $25+2

... (glapp)

PartyPoker: $30+3

... (megaglapp)

PartyPoker: $50+5

 

OT: Jag har inte spelat några SNG på Stars men enligt siffrorna ovan så är ju raken lägre på Stars. Gäller detta även när man kommer högre upp i nivåerna? (Inte för att jag är där än, men kan ändå vara intressant att veta) :P

 

Raken är lägre på turbosar. T.ex 15+1, 25+2 och 55+5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raken är lägre på turbosar. T.ex 15+1, 25+2 och 55+5

 

$55 är ju inte lägre, det är ju 10 % rake. Men den kanske är ett undantag. Tack för svaret i vilket fall ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raken är lägre på turbosar. T.ex 15+1, 25+2 och 55+5

 

$55 är ju inte lägre, det är ju 10 % rake. Men den kanske är ett undantag. Tack för svaret i vilket fall ;)

 

Jo, det är ju 55+5 istället för 50+5 som på party ;).

Men de är högre % än på 15+1

 

Det har du såklart rätt i, läste lite för snabbt ;)

 

Allt detta väger ju över till Stars fördel gentemot Party. Jag som inte alls tycker om Stars blir ju snart tvungen att gå över dit ändå :evil: Kan ni inte säga något negativt om SNG på Stars så jag kan fortsätta spela på Party utan dåligt samvete! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...