hajen Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 I väntan på att SNG-grinden ska komma igång nästa vecka så går jag och funderar på att inhandla lite pokerböcker. Är sugen på Harringtons alster, men hur skiljer sig vol1, 2 och 3 åt? Tänker förstås på tourneyböckerna han skrivit. Det är olika delar av turneringen. Så du bör läsa alla böcker Vol 3 är problemlösning. Olika problem i olika lägen. Har även ett litet avsnitt "playing on the single table bubble" på ca 10 sidor. Citera
norrman82 Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 Har suttit och letat i din dagbok nu, men inte hittat. Så kan du guida mig till sidan där du redovisat diagram / resultat av ditt full tilt spel? kanske dunka ut diagram från allt sng spel sedan du startat, samt per nivå, samt per dag ? Lite mycket.. men vill studera lite.. Har dessutom kommit fram till att du är XXXX med tanke på dina lyckade resultat. Du blir snäll igen då jag vunnit lika mycket! Citera
Gäst Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 Har suttit och letat i din dagbok nu, men inte hittat. Så kan du guida mig till sidan där du redovisat diagram / resultat av ditt full tilt spel? kanske dunka ut diagram från allt sng spel sedan du startat, samt per nivå, samt per dag ? Lite mycket.. men vill studera lite.. Har dessutom kommit fram till att du är XXXX med tanke på dina lyckade resultat. Du blir snäll igen då jag vunnit lika mycket! Kolla sida 46 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=29944&postdays=0&postorder=asc&start=675 Citera
Gäst Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 Kan inte beskriva med ord hur beklagligt valresultatet är. Jag har full förståelse att Lidingöpojkar röstar blått, det är helt enkelt det som gynnar dem. Det tragiska är hur människor i övriga landet som befinner sig både en och två klasser lägre än Lidingöpojkarna har röstat. Kan verkligen inte förstå hur endimensionella människor kan vara. När ska "vanliga" människor förstå att mindre krav på arbetsgivare leder till mindre trygghet för arbetstagaren? När ska folk inse att privatiserad sjukvård och konkurrens inom vården leder till bättre vård för de som har råd och sämre vård till de som inte har råd? När ska folk inse att ett privatiserat skolsystem leder till bättre kvalitet till dom som har råd (läs: Lidingöpojkarnas barn) och sämre kvalitet till folk som inte har råd? Tragiskt. Ser verkligen fram emot en otrygg anställning när jag är klar med mina högskolastudier. Citera
eyedol Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 Kan inte förstå hur många som ändå röstar på sossarna, men många hänger väl kvar i någon sorts falsk trygghet. Aja, det blev ju iaf så att rätt sida vann. Ska bli otroligt skönt med ett regeringsskifte Citera
Gäst Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Kan inte förstå hur många som ändå röstar på sossarna, men många hänger väl kvar i någon sorts falsk trygghet. Aja, det blev ju iaf så att rätt sida vann. Ska bli otroligt skönt med ett regeringsskifte Man kan väl säga att jag är uppvuxen i ett väldigt klassiskt sossehem. Farsan jobbar på IF-Metall och hans fru på LO. Morsan tillhör den s.k. arbetarklassen. Alla blir påverkade av uppfostran osv och röstar ofta därefter. Jag röstar inte vänster för att jag sympatiserar med allt de tycker, det handlar mer om ideologiska skäl. Men men, sån e jag Citera
Dustinz Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 När ska folk inse att ett privatiserat skolsystem leder till bättre kvalitet till dom som har råd (läs: Lidingöpojkarnas barn) och sämre kvalitet till folk som inte har råd? Vad får dig att tro att privatiserade skolsystem leder till en bättre kvalitet för de som har råd?... har råd med vad? Vad talar för att en privatägd skola ska ta betalt för ditt barns skolgång? Kommunen betalar ut skolpeng till den kommunala skolan, likaså till en privatägd skola, exakt lika mycket för varje elev oavsett vilken skola denne går på. Är det inte bättre att barnet har fler val att ta? kunna specificera sin skolgång mer efter sina kvaliteter eller krav? Jag kan bara se att det möjligtvis leder till att vi får fler elever i sverige som trivs i skolan och känner att de faktiskt går i skolan för att i framtiden bli någonting. Och det är negativt? Givetvis finns det skolor som det kostar att gå på, det kommer det alltid göra, men det kan knappast betyda att kvaliteten på undervisningen som levereras till barnen i de kommunala skolorna blir sämre, bara för att du har fler möjligheter. Synd att du tar paus förresten, NL50 tävligen skulle ju precis börja Citera
Gäst Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Spelar Primas 15k just nu. Har spelat den varje dag typ 4 dagar på raken utan någon ITM. Nu går det lite bättre. Lobbyn har fryst (Prima som sagt) men jag har 78k i stacken och average ligger på ca 20-25k, blir inga exakta siffror pga lobbyn som sagt. Aja, 30 ITM så det måste jag ju fixa. EDIT: Ca 50 kvar tror jag. Citera
danielfroberg Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Blev lite snopen när jag såg att du spelade trots rubriken! GL Citera
Gäst Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Blev lite snopen när jag såg att du spelade trots rubriken! GL Hehe, cashade ut hela rullen för ett tag sen och lämnade lite på Prima så det fick bli en turre Va uppe i 110k för ett tag sen men torskade nyss en rätt stor pott så 79k nu. Citera
Gäst Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 ITM nu. Har 100k i stacken och average på 35k. Citera
Gäst Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Får QQ i MP och två limpare innan mig, höjer upp till 4BB, båda synar. Floppen kommer Qxx, check-check jag betar 1/2 pott. En av limparna pushar och visar TT, ingen hjälp för han och jag har 129k i stacken. Citera
Gäst Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Torskade en 60k pott nu med JJ, en 25k stack går allin på floppen T62, jag synar och han visar AJ. A på river, surt, hade haft 170k annars men men, långt över average ändå. Citera
Gäst Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Älska när man blir omplacerad och är chiptvå vid bordet när chipettan sitter till vänster om mig. Citera
Gäst Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Finalbord nu. Ligger 4:a med 101k i stacken. Jobba jobba! Citera
Gäst Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Fick extrem jävla korttorka på finalbordet. Tvingades ställa med KJs med mindre än 10BB kvar, får syn av 99 och ingen hjälp för mig. Slutade 7:a och fick runt $500. Sjukt irriterande. Citera
DaPine87 Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Grattis till FT allafall Citera
Gäst Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Grattis till FT allafall Tack! Var inte alltför bitter när jag åkte ut, tycker jag spelade helt rätt. Hade ett sjukt flyt i mitten av turren vilket i praktiskt taget garanterade ett finalbord. Fick AA två gånger inom loppet av 20 minuter med riktigt bra action båda gångerna. Med ca 50 kvar miniraisade jag 80% av händerna från MP, CO och knappen, alla var sjukt tighta. De få¨gångerna jag fick syn träffade jag oxå floppen ganska hårt. Var sen uppe i ca 120k och torskade en nyckelpott med JJ mot AJ, A på river. Hade jag vunnit den hade jag varit uppe i 170-180k och kunnat spela ännu mer aggressivt. Gick in på finalbordet som chipfyra men det var otroligt jämt. Fanns några shortisar men ingen som hade extremt mkt marker. Tyvärr fick jag inga spelabara händer samtidigt som chipleadern spelade rätt aggressivt. Plockade sen upp KJs i BB och pushade efter att en i MP limpat pch så även SB. Tycker viss FE borde ha funnits men MP hittade synen med 99, inget större fel i det. Ingen hjälp på floppen, turn eller river iaf och ute som 7:a, inte mkt att göra. Citera
Jackrabbit Slim Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 $500 är alltid något, grattis! Citera
Gäst Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 $500 är alltid något, grattis! Tack Kör 15k idag oxå, börjar nu. Citera
Gäst Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Underbar start i turren! Startstacken är som bekant 2k och jag gjorde en rebuy med en gång. Plockar upp JTo och limpar i MP (gör det enbart på Prima för spelet är så sjukt vekt för att vara rebuy) och floppar ett Q9x. En spelare före mig betar halvpott och jag synar. Turn=8 och jag sätter stegen. Han checkar (bara vi två kvar i potten) och jag betar halvpott, han instapushar och visar AA. 8k i stacken nu Citera
Gäst Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 TILT! Torska AA vs TT all-in pre i en 5.5k pott. Citera
DaPine87 Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 TILT! Torska AA vs TT all-in pre i en 5.5k pott. fy fan Men jobba vidare! Citera
Gäst Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 TILT! Torska AA vs TT all-in pre i en 5.5k pott. fy fan Men jobba vidare! Aja, de e lugnt. Har 8.2k nu och average på 7.3k Citera
Gäst Postad 19 September , 2006 Rapport Postad 19 September , 2006 Älska weaktighta primagrinders som foldar för miniraise pre 9 ggr av 10 Citera
Recommended Posts