Gå till innehåll

Arrangör i Halmstad åtalad


AAisking

Recommended Posts

  • Svars 115
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Tyvärr har vi inte den tekniska möjligheten ännu"........var svaret på min fråga jag ställde till Halmstad Tingsrätt gällande e-post.....

 

Vilket faktiskt är skitkul egentligen.

År 2007 så kan man inte få en dom via epost, utan är tvungen att be dem skicka den via snigelpost alternativt fax.

Staten jobbar inte snabbt....

 

Fast hur skulle det se ut om man kunde få domar via epost....jag skulle ha en permanent begäran från HD att få hem alla domar direkt (ja jag är skum)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket faktiskt är skitkul egentligen.

År 2007 så kan man inte få en dom via epost, utan är tvungen att be dem skicka den via snigelpost alternativt fax.

Staten jobbar inte snabbt....

 

Fast hur skulle det se ut om man kunde få domar via epost....jag skulle ha en permanent begäran från HD att få hem alla domar direkt (ja jag är skum)

HD's alla domar läggs upp som pdf på deras webbsida.

http://www.hogstadomstolen.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja just det, hade jag glömt av helt......det visste jag ju......

 

 

:oops:

 

 

Tack för påminnelsen :-)

Sen kan du ju alltid prenumerera på Infotorgs nyhetsbrev, gratis. Du får det viktigaste i korthet.

Det finns fler juridiska nyhetsbrev också. Groth har ett bra nyhetsbrev om imaterialrätt. Sen finns det en massa nyhetsbrev inom skatterätten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade garanterat tagit längre tid för Ola...

 

Ha ha, underbar kommentar.

 

Jag ser att någon här missförstod min kommentar med skannern. Jag är jättetacksam att gdaily skrev av domen så att jag kunde läsa den.

 

Därmot försökte jag mig vara lite ironisk mot det, i mina ögon, något gammelmodiga förfarandet att skriva av den för hand. Inget illa menat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha ha, underbar kommentar.

 

Jag ser att någon här missförstod min kommentar med skannern. Jag är jättetacksam att gdaily skrev av domen så att jag kunde läsa den.

 

Därmot försökte jag mig vara lite ironisk mot det, i mina ögon, något gammelmodiga förfarandet att skriva av den för hand. Inget illa menat.

 

Det där har du missförstått - det var ingen ironisk kommentar, det var ett enkelt konstaterande: Att skriva av domen tog två timmar. Om jag skulle börja med att ringa runt och fråga polares polare var jag kunde få fatt på scannerprogrammen, tanka ner dom, förstå dom, ge upp, ge upp en gång till, så hade hela dagen gått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag skannade igenom Infotorg (har prenumeration där genom skolan) och hittade ett flertal rättsfall där spel/dobbel/poker/slutet sällskap var en del av ingredienserna.

Ska jag lägga upp kommentarerna och målnummer?

Do it, och PM:a gärna mig också så jag kan ladda ned o lägga upp på min hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 6 months later...

Det är mycket glädjande att nu även hovrätten gått på försvarets linje och friat pokerklubbsvärdarna i Halmstad.

 

http://www.poker.se/nyhet-1704-friande-hovrattsdom-i-halmstad.html

 

Svenska Pokerförbundets advokat har alltså återigen lyckas fria mannen. Överklagan är att vänta, men det är osäkert om Högsta Domstolen tar upp detta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...