Gå till innehåll

NLT - Raise på ofarlig bräda sätter press på AA


Hap

Recommended Posts

Players:

hammertime (EUR 52,18 in seat 1)

tun98 (EUR 98,90 in seat 2)

gnussen (EUR 94,40 in seat 3)

JAG (EUR 158,37 in seat 4)

Squigley (EUR 48,11 in seat 5)

Unbroken (EUR 99,55 in seat 6)

 

Dealer: gnussen

Small Blind: JAG (0,50)

Big Blind: Squigley (1,00)

 

Jag was dealt: A:spade: A:club:

 

Unbroken Raise (3,00)

hammertime Fold

tun98 Call (3,00)

gnussen Fold

JAG Raise (11,00)

Squigley Fold

Unbroken Fold

tun98 Call (8,50)

 

Flop J:club: 6:spade: 4:spade:

 

JAG Bet (20,00)

tun98 Raise (40,00)

 

tun98 har precis satt sig på bordet. Jag har ingen koll på hans/hennes stil och jag har inga notes uppskrivna. Vad ska han/hon ha för att reraisa mig där, och vilka händer kan jag vinna mot förutom totalbluffar? KK, QQ, AJ?

 

Det är inget bad beat gnäll så seriösa svar om vad som är optimalt mot en random spelare i denna situation vore tacksamt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Players:

hammertime (EUR 52,18 in seat 1)

tun98 (EUR 98,90 in seat 2)

gnussen (EUR 94,40 in seat 3)

JAG (EUR 158,37 in seat 4)

Squigley (EUR 48,11 in seat 5)

Unbroken (EUR 99,55 in seat 6)

 

Dealer: gnussen

Small Blind: JAG (0,50)

Big Blind: Squigley (1,00)

 

Jag was dealt: A:spade: A:club:

 

Unbroken Raise (3,00)

hammertime Fold

tun98 Call (3,00)

gnussen Fold

JAG Raise (11,00)

Squigley Fold

Unbroken Fold

tun98 Call (8,50)

 

Flop J:club: 6:spade: 4:spade:

 

JAG Bet (20,00)

tun98 Raise (40,00)

 

tun98 har precis satt sig på bordet. Jag har ingen koll på hans/hennes stil och jag har inga notes uppskrivna. Vad ska han/hon ha för att reraisa mig där, och vilka händer kan jag vinna mot förutom totalbluffar? KK, QQ, AJ?

 

Det är inget bad beat gnäll så seriösa svar om vad som är optimalt mot en random spelare i denna situation vore tacksamt!

 

Set är väl ganska troligt att han träffat, han kan ju även re-raisa med färgdraget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar på låga stakes mot en okänd motståndare som mini-höjer ditt överpar på den brädan. Utan specifika reads som säger att du är slagen skulle jag ställa i det där läget 100%. Han kan höja med olika typer av drag eller med en knekt. Jag tror du måste betala ett eventuellt set här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Set är väl ganska troligt att han träffat, han kan ju även re-raisa med färgdraget...

 

Om han är riktigt lös kanske han kan ha 66 eller 44, men JJ känns ju definitivt troligast.

 

Färgdraget är väl möjligt, men jag har ju spader A, så jag vet inte vilken hand han skulle ha i så fall? KQ :spade:? Mjea..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar på låga stakes mot en okänd motståndare som mini-höjer ditt överpar på den brädan. Utan specifika reads som säger att du är slagen skulle jag ställa i det där läget 100%. Han kan höja med olika typer av drag eller med en knekt. Jag tror du måste betala ett eventuellt set här.

 

Men vågar man ställa in här och hoppas på att han synat en raise och en re-raise med A J? Väldigt dålig syn isåfall preflop....

 

OBS! Därmed inte sagt att jag skulle klara av att släppa AA.... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Set är väl ganska troligt att han träffat, han kan ju även re-raisa med färgdraget...

 

Om han är riktigt lös kanske han kan ha 66 eller 44, men JJ känns ju definitivt troligast.

 

Färgdraget är väl möjligt, men jag har ju spader A, så jag vet inte vilken hand han skulle ha i så fall? KQ :spade:? Mjea..

 

hans syn-syn preflop känns som ganska troligt lågt pocketpar och nu ett set. jobbig situation utan att ha spelat med fi dock.

 

du borde höjt mer preflop kanske, fast upp till 15 så är det svårt att få syn iofs, nu har han väl marginella implicita odds för att syna med låga pockets med hopp om att träffa set. för det är ju ganska tydligt för honom vad du har...

så semibluff känns inte så trolig.

 

miniraisen kan man ju också diskutera. kan vara ett billigt sätt att veta var man står men ofta ser man det med set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan finnas värde i att bara syna flop och check-raisa (eller check-syna ifall han ställer) turn, ger du honom chansen att fortsätta bluffa/semibluffa/beta en sämre hand även på turn, och ett turnbet gör honom pottcomitted hur som helst.

 

men nu hade ju killen ett set 8-);)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde vad jag tror de flesta skulle gjort i det här läget, men jag är inte säker på om det var rätt. Preflop var perfekt för mina ess, och floppen till synes väldigt ofarlig.

 

Dlinder och Parre skrev något som fick mig att tänka lite dock. Att syna minraisen på floppen och sedan trycka, alternativt check-raisa turnen. Det måste vara optimalt om Fi bluffar. Och råkar Fi ha set så förlorar man ändå lika mycket pengar om man ställer in. Den enda nackdelen är väl att man låter Fi dra mot ett set, med en hand som t.ex. KK - se nedan.

 

Jag All-In (126,87)

tun98 All-In (47,40)

Jag Payback (59,47)

 

Turn Jc - 6s - 4s - 9h

River Jc - 6s - 4s - 9h - 3d

 

DISCOMBOB shows: Ac - As (a pair of aces)

tun98 shows: Kd - Kh (a pair of kings)

 

DISCOMBOB wins: EUR 198,80 (with a pair of aces)

 

Hur ofta tror ni Fi har AA slaget i dessa lägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja med så lite kvar att beta om är det bara att ställa in. Om ni hade varit djupstackade eller du hade en kanonread kan du överväga att folda. En random snubbe kan göra den raisen med AJ, QQ, KK, draget och random junk som du leder mot. Du har ju fin-fina bakdörrsouts mot set också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till och börja med konstatera att det är ett matematiskt faktum att det är ett stort EV+ att committa sig. Sedan att det endast är rätt att lägga raketerna med en superread och det har du ju inte. Sedan kan man fundera över om syn eller raise är det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...