heltok Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 har letat efter någon basic tabell för preflopspel jag kan följa lite halvt. det närmaste en tabell jag har kommit är: http://www.archduke.org/simplex/art men detaljstuderar man den verkar den lite småskum eller så är jag dum. dessutom inte så utskriftsvänlig vet ni någon färdig tabell man någonstans? Citera
Hjort Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Den där tabellen är balansspel för enrundastexas utan rake. Alltså, bara prefloppspel och sen showdownpoker. Det skiljer sig ganska mycket från flerrundorstexas med kraftig rake, sådan poker bör bli tightare. Förstår inte riktigt vad som är konstigt med tabellen, eftersom det förklaras i texten. Citera
heltok Postad 18 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2006 Den där tabellen är balansspel för enrundastexas utan rake. Alltså, bara prefloppspel och sen showdownpoker. Det skiljer sig ganska mycket från flerrundorstexas med kraftig rake, sådan poker bör bli tightare. Förstår inte riktigt vad som är konstigt med tabellen, eftersom det förklaras i texten. förklarar saken... så till frågan, vet du någon tabell för sådan FLT som spelas på nätet? Citera
Hume Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Här är en tabell för shorthanded länk Citera
Hjort Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Här är en tabell för shorthanded länk "The difference between playing three-handed and two-handed is as large as the difference between playing two-handed and playing with yourself" - Andrew Prock (något parafraserat). Citera
heltok Postad 18 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juni , 2006 som sagt, HU efterfrågades det. Citera
Kornone Postad 18 Juni , 2006 Rapport Postad 18 Juni , 2006 Man kommer inte långt med en lista på händer som ska spelas FL HU. Varefall jag spelar alla typer av händer beroende på situation. ellerär jag ute och cyklar? Citera
gdaily Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Starthandstabell: På knappen (om den är small blind, gäller inte sajter med felaktiga regler): Alla händer med höjning, förutom 32, 42, 52, 43, 53o På Big blind: Syn med top 10%, höjning med 11-20%, återigen syn med 21-75% Eller nåt liknande. Citera
Vinden Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Undvik att tre-beta för många händer från BB. Du vill inte få in en massa bets när du inte har position resten av handen. Variera ditt spel, gå inte i fällan att bara trebeta dina PP och Ax, då är det bättre att du inte trebetar alls. Citera
heltok Postad 19 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2006 jag spelar på party där bb har button och talar sist. Citera
Recommended Posts