Gå till innehåll

Ramzis Internetnickhörna (ny)


Gila01

Recommended Posts

Jag håller med Erik Friberg (citat):

 

"jävla railbirdare skaffa er ett liv."

 

Hmm, smart uttalande.

 

Då tycker du och Friberg att alla som tittar på tex Hockey, Fotboll, konserter osv också skall "skaffa sig ett liv". Haha! Snacka om patetiskt.

 

Jag vet inte ur vilket sammanhang citatet är hämtat, men man kan ju tänka sig att han har lackat ur på railare som berättar hur han borde spela osv... Tror det kan bli jobbigt om man torskar och tiltar, dessutom ivrigt påhejad av alla wannabees i chatten som kan torr-spela poker perfekt.

Segt som fotbolls spelare att behöva höra alla analyser/kommentarer från alla TV tittare om varför man missade straffen... Hur man skulle gjort istället med mera.

 

Så kanske får man ett annat perspektiv på uttalandet om man tänker i dessa banor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En fråga från en som inte railar så mycket längre, men kollade just lite på bad_ip mot Fast_Freddie. FF gick därifrån med 260K. När fan vann bad_ip senast? Det känns som att han ständigt förlorar ganska feta summor.

 

Är Loddens tid över? :D Hehe

 

men snälla det säger folk hela tiden när han förlorat 1gång sen vinner han nästa.

 

spelar man Hu på det högsta bordet på nätet svänger det nog en del...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är klart det svänger. Det fattar väl jag med. Men jag har inte sett bad_ip vinna på rätt länge. Men jag kollar ju inte så ofta. Det var bara en simpel fråga. Behöver inte bli lack! :D

 

För övrigt så är någon ulle11 inne nu och spelar mot bad_ip på 200/400 HU. Någon som vet vem ulle11 är? :) Står att han är ifrån Tromsö. Norge va? Han har i alla fall plockat 60K av bad_ip nu. Han gjorde en sjuk syn på typ 20K med tvåpar när det låg 4 klöver ute och varken han eller lodden hade något klöver, men det var ju som sagt Lodden som betade. Vart en fet pott och railarna blev helt lyriska över ulles syn! Haha.

 

Update: ulle11 är upp 120K nu trots att han förlorade en 80K pott nyss. bad_ip har cirka 80K.

 

Ryktas om att ulle11 lirade 5/10 Nl SH typ nyss. Jävla skottning isf? :P Haha

 

Update igen: ulle11 är nu plus $300K och bad_ip fortsätter att mata in $40K hela tiden. Perfekt! Kul för ulle11. Säkert en jävla rulle boost! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man bortser från natten när tiltmenot-kontot tiltades bort så skulle jag anta att Lodden ligger hyggligt back på prima de senaste månaderna. Han har nog vunnit en del från beastman2, men fast_freddie har tagit åtskilliga 100Ks. Sen tog ju tiltmenot väldigt mycket innan den där natten. Och så Ulle nu då. Tycker det verkar som om han är mycket på tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raila Fast_Freddie och Zweig samtidigt som jag kolla WSOP.

FF dryga sig ordetligt i chatten på $100/200. När han satt med $200 000 skrev han bara $200/400 i chatten och stack. Zweig hakade på.

Zweig tiltade lite efter att FF tog en fin pott med J6 som Zweig hade rerejsat ordentligt preflop. Så nu bombade dom varandra ordentligt i chatten igen...

 

Sista handen såg ut så här...

 

** Game ID 892101091 starting - 2006-08-11 03:50:44

** Sky Limits [Hold 'em] (200.00|400.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Zweig sitting in seat 1 with $50152.50 [Dealer]

- Fast_Freddie sitting in seat 2 with $63805.50

 

Zweig posted the small blind - $200.00

Fast_Freddie posted the big blind - $400.00

Zweig raised - $1400.00

Fast_Freddie called - $1400.00

 

** Dealing the flop: 9 of Clubs, 10 of Hearts, 3 of Spades

Fast_Freddie checked

Zweig bet - $2400.00

Fast_Freddie called - $2400.00

 

** Dealing the turn: King of Clubs

Fast_Freddie checked

Zweig bet - $7600.00

Fast_Freddie raised - $26501.00

Zweig went all-in - $38952.50

Här skriver FF i chatten: Do you like the nuts? Och klickar för syn efter ett par sekunder.

Fast_Freddie called - $46552.50

 

** Dealing the river: 4 of Diamonds

Zweig shows: 9 of Diamonds, 9 of Hearts

Fast_Freddie shows: Jack of Clubs, Queen of Diamonds

Fast_Freddie wins $100704.00 from the main pot

 

Zweig får CP-ryck för att FF slowrollat en $100k pott...

Chatten går lös i 200 km/h, FF stannar och drygar sig och njuter av hela showen. Zweig laddar på $19k och vill forsätta spela. FF säger att alla kan se att han är bust nu... Zweig fyller snabbt upp till $40k. FF tackar för sig och drar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Erik Friberg (citat):

 

"jävla railbirdare skaffa er ett liv."

 

stort att gå in o dissa en av de populäraste trådarna här och samtidigt visa att du brydde dig så mkt så du var tvungen att yttra dig här...

 

 

Jag håller med Erik Friberg (citat):

 

"jävla railbirdare skaffa er ett liv."

 

Hmm, smart uttalande.

 

Då tycker du och Friberg att alla som tittar på tex Hockey, Fotboll, konserter osv också skall "skaffa sig ett liv". Haha! Snacka om patetiskt.

 

 

Jag trodde detta var ett öppet forum där man har rätt att ventilera sin åsikt !!??

 

Det jag tycker är riktigt patetiskt är att man sitter framför datorn och ser "de stora grabbarna" spela och sedan spekulerar om vem som är vem och vad han tänkte där o.s.v.

 

Det är inte konstigt att det sprids rykten och skitsnack när folk sitter i en tråd och antar hit och dit att x har gulat och x har gjort si eller så.....så jag har full förståelse för att proffsen och high-stakes spelarna reagerar.

 

Vad har det för betydelse hur populär tråden är ?? Jag baserar inte mina åsikter på vad andra tycker !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Erik Friberg (citat):

 

"jävla railbirdare skaffa er ett liv."

 

stort att gå in o dissa en av de populäraste trådarna här och samtidigt visa att du brydde dig så mkt så du var tvungen att yttra dig här...

 

 

Jag håller med Erik Friberg (citat):

 

"jävla railbirdare skaffa er ett liv."

 

Hmm, smart uttalande.

 

Då tycker du och Friberg att alla som tittar på tex Hockey, Fotboll, konserter osv också skall "skaffa sig ett liv". Haha! Snacka om patetiskt.

 

 

Jag trodde detta var ett öppet forum där man har rätt att ventilera sin åsikt !!??

 

Det jag tycker är riktigt patetiskt är att man sitter framför datorn och ser "de stora grabbarna" spela och sedan spekulerar om vem som är vem och vad han tänkte där o.s.v.

 

Det är inte konstigt att det sprids rykten och skitsnack när folk sitter i en tråd och antar hit och dit att x har gulat och x har gjort si eller så.....så jag har full förståelse för att proffsen och high-stakes spelarna reagerar.

 

Vad har det för betydelse hur populär tråden är ?? Jag baserar inte mina åsikter på vad andra tycker !!

 

 

men vilken dum åsna du var då.... om du hade kollat upp varför tråden heter "ramzis" internet nick hörna och kanske kollat upp hans bakgrund och därav märkt att han är vän med de flesta highstakes spelare och är så snäll att han vill dela med sig av denna informationen till de som inte har förmånen att ha de som kompisar...

 

sen tillhör väl jag en av de mer flitiga postarna i den här hörnan och jag betraktar väl också mig till den kategorin att jag är lyckosam att ha en del vänner(och mig själv) som spelar högt och snackar om de som lirar högt också..

 

Vi förmedlar bara väldigt snällt vilka som är bakom nicken, några diskussioner som du verkar tro om att analysera spelet finner du inte denna tråd...

 

Och sen är jag för snäll för att ens gå vidare på ämnet liraerik men det dummaste du gjorde var att gå in den här tråden citerandes honom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...