Gå till innehåll

Dan Glimne i riksdagen?


Dooken

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Svars 151
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Roligaste som finns är de som drar in 20-25 papp i månaden o tror de är moderater. Ni kommer få det högst lika bra med moderater i makten men era 15-20 papp vänner kommer få det sämre. Det är egentligen bara de som tjänar 35+ som har anledning o va moderat, övriga låtsashöginkomsttagare lurar bara sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja är långt ifrån moderat, men MacDaddy, det kanske finns andra frågor som också är viktiga eller viktigare än hur mycke pengar man kommer att ha i slutet av året som påverkar ens val? (och nä då menar jag inte den nu populära debatt frågan om spellegalisering och bosse ringholm, utan annat).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I slutändan handlar allt om pengar. Anledningen till att folk här inte vill att onlinepoker ska stoppas är framförallt av ekonomiska skäl.

 

Alla andra frågor är sekundära o kommer i andra hand. Anledningen till att man väljer vänster lr höger är i 10 av 10 fall ekonomiska. Sen om man blir moderat, folkpartist lr kristdemokrat där kan andra frågor spela in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla andra frågor är sekundära o kommer i andra hand.

 

:lol:

 

Anledningen till att man väljer vänster lr höger är i 10 av 10 fall ekonomiska. Sen om man blir moderat, folkpartist lr kristdemokrat där kan andra frågor spela in.

 

Javisst, alla som rostar vanster gar pa bidrag alternativt vill betala mer skatt eftersom det gynnar dem ekonomiskt. Eller var jag ironisk nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är förvånad över hur omöjligt det kan vara för vissa att hålla fingrarna borta från tangentbordet och gå av på sidovägar så fort det kommer en tråd om (M ) eller (S).

 

 

Du letar upp en blank Moderaterna-valsedel och skriver Dan Glimne på den

 

Tack för svaret. Ifall jag röstar på moderaterna så kan jag lika gärna skriva dit Dan Glimne också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är förvånad över hur omöjligt det kan vara för vissa att hålla fingrarna borta från tangentbordet och gå av på sidovägar så fort det kommer en tråd om (M ) eller (S).

 

Nu har jag inte läst igenom hela tråden utan endast 1.5 sidor och ser hur det går lite Offtopic men jag litar på Largo-Samas omdöme (Samt Nussemans på sidan innan) och säger:

 

Håll er OnTopic!

Denna tråd handlar om "Dan Glimne i Riksdagen" och ska handla om det. Vill ni diskutera M vs S så finns det andra trådar för det.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska tydligen kunna kryssa i Glimne. http://www.moderat.se/(S(y5iiqla5pfbzdx55nihttnff))/vartforbund.aspx?menyid=924&webbid=252

 

Gick tyvärr inte att lägga länken i en url-tag. Ni får kopiera och klistra in.

 

Glimne borde lätt kunna få 8000 röster, bara alla pokerspelare som röstar på moderaterna är medvetna om att man kan rösta på honom. Det har ju inte fått särskilt stor uppmärksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

har varit och röstat nu, tog en blank lapp och skrev hans namn på, men enligt hon på biblioteket spelade det ingen roll eftersom jag inte bor i södermanlands län

 

allt som händer är att han får veta att han fått en röst från jönköpings län, men den hjälper honom inget eftersom jag bara kan "rösta in" folk från mitt eget län

 

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har varit och röstat nu, tog en blank lapp och skrev hans namn på, men enligt hon på biblioteket spelade det ingen roll eftersom jag inte bor i södermanlands län

 

allt som händer är att han får veta att han fått en röst från jönköpings län, men den hjälper honom inget eftersom jag bara kan "rösta in" folk från mitt eget län

 

:(

 

Gick det inte att kryssa honom? Varje län har olika röstsedlar alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har varit och röstat nu, tog en blank lapp och skrev hans namn på, men enligt hon på biblioteket spelade det ingen roll eftersom jag inte bor i södermanlands län

 

allt som händer är att han får veta att han fått en röst från jönköpings län, men den hjälper honom inget eftersom jag bara kan "rösta in" folk från mitt eget län

 

:(

 

Gick det inte att kryssa honom? Varje län har olika röstsedlar alltså?

 

ja, fanns bara politiker från mitt område på riksdagslappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick det inte att kryssa honom? Varje län har olika röstsedlar alltså?

 

ja, fanns bara politiker från mitt område på riksdagslappen

 

Men grabbar... Det har vet ni ju om ni tanker efter lite. Nar laser man om valet? I nian??

 

Bara lite summa summarum nu, det går alltså inte att rösta på honom in i riksdagen om man inte bor i södermaland?

 

http://www.komvux.se

 

 

Du vet att alla har inte den intelligens som du besitter, få har den. Du kanske skulle söka dig till mensa och sitta där med dina logiska figurer och tal. Istället för att hänga på ett forum och tala om för folk hur dumma de är för att du haft en taskig uppväxt och blir mobbad på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...