Gå till innehåll

Dan Glimne i riksdagen?


Dooken

Recommended Posts

Läste i livebloggen från poker-sm i en intervju med allas vår Glimne att han hade tankar på att ställa upp i riksdagsvalet för moderaterna. De frågor han närmst tänkt inrikta sig på var spelfrågor, skolfrågor och näringslivsfrågor.

 

Vad som krävs är 8.000 kryss för att få detta att gå igenom.

 

"Om jag blir invald, blir jag utan tvekan den mest citerade politikern" //citatet taget från poker.se

 

Nå hur går resonemanget angående att lägga ett kryss på herr glimne inför valet. Givetvis har jag tänkt rösta blått så det kan väl inte skada att kryssa för denne mannen. Då jag personligen tycker att det behövs en uppryckning både inom skolan och spelet kanske det inte är alls dumt att kryssa. Tror däremot att det finns bättre folk angående näringslivsfrågor. Kanske dumt att uttala mig om detta då jag inte vet vad Glimne har för prestationer inom näringslivet förutom att han är spelutvecklar för agfa eller vad företaget heter?

 

Synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 151
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det kan väl inte skada att ha en spelintresserad i riksdagen. Dessutom slipper vi ju honom i pokermiljonen...

 

Jag uppmanar ingen att rösta på moderaterna, men om man ändå tänker göra det så uppmanar jag att ta en blank moderatlapp och skriva dit Dan Glimnes namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag skulle rösta på en enskild person så låter det faktiskt som om det vore ett vettigt val i mina ögon. Jag har ett stort hjärta för sociala frågor men eftersom demokraterna är så förbannat korkade när det gäller småföretag (England. De kan de. Progressiv bolagsbeskattning ända upp till 1.500.000GPB och då max 30%) och beskattning av dem så är detta ett klart reellt alternativ då jag tycker spelmarknaden skall privatiseras fullständigt och då gärna gynnsamma regler för små bolag. De stora klarar sig ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket håll ligger våra kära PF:are åt? :shock:

 

Här är det riktigt blått skall ja tala om.

 

Orkar inte med mer sossar vid makten mer.

 

Men det verkar vara gått om grå-sossar på PF !!

 

Som vi brukar säga rösta rätt eller rösta rött. Det är bara att välja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla gnäller på sossarna, mmm, kanske har lite rätt i det iof, men för all del glöm inte vad Moderaterna gjorde med Sverige senast de styrde , höll ju på att gå helt åt HELVETE med allt! Näää, skärp er moderater! "ALLTID RÖTT ALLTID RÄTT" som kungen THÅSTRÖM en gång myntade i Imperiet! JAG HÅLLER PÅ HONOM! VÄÄÄÄÄÄÄÄNNNSSSTEEEEEEERRR!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är på väg mot ett USA inspirerat land. Varför inte skicka in Glimne och vinnarna i Big Brother och varför inte Piratpartiet i riksdagen.

 

Men vem vet det kanske blir lite ordning och reda på Sverige då. Kanske behövs lite nytt blod i regeringen så att SVerige kommer på fötter igen.

 

Nu verkar det vara tiden då allt kan hända iaf. vi får hoppas på förändring till det bättre.

 

Ett parti som är uppbyggt på piratkopiering, poker och billigare sprit, skulle lätt kunna vinna valet. Roligaste jag såg var en undersökning om vilket parti skulle vinna valet. 47% Piratpartiet, tror det var IDG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla gnäller på sossarna, mmm, kanske har lite rätt i det iof, men för all del glöm inte vad Moderaterna gjorde med Sverige senast de styrde , höll ju på att gå helt åt HELVETE med allt! Näää, skärp er moderater! "ALLTID RÖTT ALLTID RÄTT" som kungen THÅSTRÖM en gång myntade i Imperiet! JAG HÅLLER PÅ HONOM! VÄÄÄÄÄÄÄÄNNNSSSTEEEEEEERRR!!!!

 

 

Läs lite makroekonomi och kom tillbaka med det uttalandet..

 

 

Hälldre död än röd..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...