Gå till innehåll

Lite säkerhetstankar kring onlinepoker


RealPerra

Recommended Posts

Yo!

 

Vet inte vart jag skall ställa dessa funderingar, men det är nog under Online poker det hör hemma...

 

Vad händer om en nykommling på Internepoker försöker slå sig in genom att erbjuda en mycket bra bonus. Du får $100 dollar när du skapar kontot, men du måst ha rakad hands i 30 olika dagar innan du kan cacha ut. Dessutom har de en otrolig deposit bonus som du kan cleara parallellt...

 

Dock upptäcker du alltför sent att ders klient heter "keylogger"... Och skickar uppgifter till deras server varje gång du är uppkopplad mot deras site...

 

Ja det är bara ett av många otäcka senarium...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du är säkert inte den enda med dem tankarna. men ja tror det finns lättare sätt att få tag på folks CCV o kontokortsnummer än att programmera en poker client, med fungerande nätverk helt från grunden.

de lär knappast få nån hjälp av de mer seriösa pokernätverken och eller cashier´s som använder sig av säkerhetscertifierade programvaror

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du är säkert inte den enda med dem tankarna. men ja tror det finns lättare sätt att få tag på folks CCV o kontokortsnummer än att programmera en poker client, med fungerande nätverk helt från grunden.

de lär knappast få nån hjälp av de mer seriösa pokernätverken och eller cashier´s som använder sig av säkerhetscertifierade programvaror

 

Delvis rätt. En pokerklient är inte så svårt att svänga ihop. Inte direkt några större programmeringskunskaper behövs. Jag vet. Har redan gjort det. Problemet med pokersajter är ju att det vimlar av dem och ser de snygga ut och erbjuder bra bonus. Och när de gör det så kommer det att drälla av penningkåta spelare där och med bonushoror. Ponera detta senario. Någon skaffar en .com-domän alá http://www.bestpokerjackpot.com. Placerar servern i ryssland. Där kan de plocka ditt kort som en fet gås. Du har ingen aning om att du spelar mot en server i ryssland och att du inte har en chans mot en server som står där (jag vet det också. jag slåss aktivt i mitt vanliga jobb mot barnporr på ryska servrar. ett evighetsjobb).

 

Själv satsar jag numer på mitt eget pokerspel och att skriva analysprogram.

 

Lite säkerhetstänk:

Se för guds skull till att hålla ihop era windowsapparater. Jag har 5 burkar hemma varav 2 är windows och 3 är Linux. Den ena windowsapparaten behöver jag installera om ca: varannan månad och den andra ca var 6:e. Det som är absolut värst är MSN. Rena skiten. Full av dynga som läcker in virus och annat otyg. min äldste grabbs kompisar kommer och LANar ibland (de lirar wow). Efter det så är det bara att installera om minst en burk. Tur att Ghost finns.

 

PS. Linuxburkarna är inte ominstallerade på mellan 2-4 år. Den enda pokerklient som tragiskt nog funkar vettigt under Linux (wine) är PokerStars. DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

PS. Linuxburkarna är inte ominstallerade på mellan 2-4 år. Den enda pokerklient som tragiskt nog funkar vettigt under Linux (wine) är PokerStars. DS.

 

 

Pokerstars har ingen Linuxklient såvitt jag vet. Så där går det inte och spela på Linux.

 

 

Själv spelar jag därför på Ongame-nätverket som har webbbaserade Javaklient.

 

Pacific har även de Java-klient men fungerar buggigt och B2B är tyvärr inte skattefria men har även de en webbbaserad java-klient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där kan de plocka ditt kort som en fet gås. Du har ingen aning om att du spelar....bla bla bla

Ibland blir man så trött på folks okunnighet och lögner. Nu är det dags att du kommer med bevis du som "jobbar med detta dagligen"

 

Tycker det verkar fånigt att bevisa det publikt. Du får ett PM. Andra som vill?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

PS. Linuxburkarna är inte ominstallerade på mellan 2-4 år. Den enda pokerklient som tragiskt nog funkar vettigt under Linux (wine) är PokerStars. DS.

 

 

Pokerstars har ingen Linuxklient såvitt jag vet. Så där går det inte och spela på Linux.

 

Sant. Men om du läst så hade du sett nyckelordet "wine". Det är en windowsemulator som funkar utmärkt för pokerstars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*edit* att ha en äggplanta som avatar borde fan ge någon form av stilpoäng :lol:

 

:D

 

Det har faktiskt en knasig upprinnelse. Jag heter Bengt men kallas allmänt för bengan. En polare till mig som irrat runt i indien en vinter kom hem och kallade mig för äggplantan, en hel sommar. Jag fattade inte ett smack. Men det visade sig att han ätit "bengan med curry" i Indien. Bengan är helt enkelt en äggplanta på en viss indisk dialekt :lol:

 

Jag suger i mig stilpoäng i vilken form som helst :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant. Men om du läst så hade du sett nyckelordet "wine". Det är en windowsemulator som funkar utmärkt för pokerstars.

 

Wine Is Not an Emulator.

 

Sant. Tänkte mig inte för där. Kan dock vara lite svårt att förklara skillnaden ibland. Lurigt att säga API när man pratar i ett sånt här forum. Men du vet i alla fall :D. Ledsen att det blev off-topic det här. Kanske skall plocka disk. till en annan tråd.

 

Från http://www.winehq.com:

2.2. Does Wine emulate a full computer?

 

No, as the name says, Wine Is Not a (CPU) Emulator. Wine just provides the Windows API. This means that you will need an x86-compatible processor to run an x86 Windows application, for instance from Intel or AMD. The advantage is that, unlike solutions that rely on CPU emulation, Wine runs applications at full speed. Sometimes a program run under Wine will be slower than when run on a copy of Microsoft Windows, but this is more due to the fact that Microsoft has heavily optimized parts of their code, whereas mostly Wine is not well optimized (yet). Occasionally, an app may run faster under Wine than on Windows. Most apps run at roughly the same speed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se för guds skull till att hålla ihop era windowsapparater. Jag har 5 burkar hemma varav 2 är windows och 3 är Linux. Den ena windowsapparaten behöver jag installera om ca: varannan månad och den andra ca var 6:e. Det som är absolut värst är MSN. Rena skiten. Full av dynga som läcker in virus och annat otyg. min äldste grabbs kompisar kommer och LANar ibland (de lirar wow). Efter det så är det bara att installera om minst en burk. Tur att Ghost finns.

 

PS. Linuxburkarna är inte ominstallerade på mellan 2-4 år. Den enda pokerklient som tragiskt nog funkar vettigt under Linux (wine) är PokerStars. DS.

 

Åhh vad jag ät trött på det eviga linux är så mkt bättre än windows snacket.

Jag fattar inte vad du gör med dina burkar om du måste installera om dem så ofta. själv kör jag winXP SP2 utan några problem alls. Minns inte när jag sist installerade om men det var länge sen. Dessutom är inte linux så himla stabilt, jag använder det dagligen och det händer titt som tätt att en applikation (mestadels ISE) hänger sig så hårt att det bara är reset knappen som fungerar.

Dessutom har de ju otroligt långt kvar vad beträffar användarvänlighet och överhuvudtaget fönsterhanteraren, kan ju säga att jag skulle ju aldrig installera linux på min huvuddator hemma (möjligen som dual boot då...)

 

Det som gäller är att ha brandvägg, antivirus och att uppdatera sitt operativsystem.

 

Dock så kan du ha rätt i att msn är rena skiten. Det använder jag inte och skulle inte få för mig att börja använda heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhh vad jag ät trött på det eviga linux är så mkt bättre än windows snacket.

Å vem har sagt att det är bättre????? Jag jobbar i en forskarmiljö på dagarna och där använder vi fordon efter behov.

 

Jag fattar inte vad du gör med dina burkar om du måste installera om dem så ofta. själv kör jag winXP SP2 utan några problem alls. Minns inte när jag sist installerade om men det var länge sen. Dessutom är inte linux så himla stabilt, jag använder det dagligen och det händer titt som tätt att en applikation (mestadels ISE) hänger sig så hårt att det bara är reset knappen som fungerar.

Och vad har applikationer med OS att göra? Jag kan lungt konstatera att om din burk hänger sig på grund av en applikation så är det inte OS:ets fel. Det är skit bakom spaken.

 

Dessutom har de ju otroligt långt kvar vad beträffar användarvänlighet och överhuvudtaget fönsterhanteraren,

Vilka de? Linux? Jösses. Det finns inga vi och dom.

 

kan ju säga att jag skulle ju aldrig installera linux på min huvuddator hemma (möjligen som dual boot då...)

Du behöver inte.

 

Det som gäller är att ha brandvägg, antivirus och att uppdatera sitt operativsystem.

 

Ja. Det är ju märkligt att du behöver det va? Men, men. Alla blir saliga på sitt sätt. Du får gärna fortsätta med ditt OS. OS-krig är korkat och kontraproduktivt. Det tar tid från pokerspelandet.

 

Jag får väl tillåta mig att kräkas ut att jag faktiskt använder Windows (i olika smaker), Linux (SuSE, Gentoo, Mandrake), NETBSD, FreeBSD och OpenBSD + en rad mer obskyra OS (listan kan göras så lång att mysql-back-enden för det här forumet skulle storkna (hoppas du ser och förstår ironi)). Tyvärr behöver jag då och då adm. en solarishink. Men det gör mig inget gladare.

 

Konstigt att det finns folk som inte kan låta bli att reräjsa jämt fast de sitter med en fiskhand :?

När det gäller datorer, OS, mjukvara, routrar, nät å annan digital bröte så är mitt självförtroende en 10-potens större än Ken Lennaárds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det han antagligen syftar på är att man bygger upp en helt och hållet fejk pokersite, för att få tag på folks nickname, namn, personnnummer och kontokortsnummer med CVV koder och allt....

 

Det skulle man också kunna göra, men tänk om programmet lade sig i bakgrunden och loggade alla dina keystrokes och på så sätt fick reda på vilka andra siter du spelade på, vilka login och lösenord du har m.m.

 

De skulle då få full tillgång till alla dina pokerkonton... Samt din fullständiga neteller information, inloggning med lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhh vad jag ät trött på det eviga linux är så mkt bättre än windows snacket.

Å vem har sagt att det är bättre????? Jag jobbar i en forskarmiljö på dagarna och där använder vi fordon efter behov.

Jaha, jag fick precis det intrycket när jag läste ditt inlägg.

 

text

Måste vi sänka oss till dagisnivå?

Och vad har applikationer med OS att göra? Jag kan lungt konstatera att om din burk hänger sig på grund av en applikation så är det inte OS:ets fel. Det är skit bakom spaken.

umm nej, ett bra OS ska inte tilllåta en applikation att hänga hela datorn. Den (OS:et) ska behålla kontrollen över schedulern och ge operativsystemet tillräckligt mycket cpu kraft så att du kan stänga ner programmet. Det ska inte tillåta att ett program skriver till minnesadresser som det inte har rätt till osv. Det ska helt enkelt skydda resten av systemet från en dålig applikation.

Sen är jag faktiskt helt frågande till hur det kan bli mitt fel (antar att det är det du menar med "skiten bakom spakarna". Det är ju inte precis så att jag har skrivit ISE :roll:

Vilka de? Linux? Jösses. Det finns inga vi och dom.

Här tog jag mig fiheten att klumpa ihop diverse fönsterhanteringssystem typ kde gnome mfl. Borde väl förklarat vad jag menade bättre. Men iaf jag har ännu inte sett något fönsterhanteringssystem som kan mäta sig med windows.

 

Det som gäller är att ha brandvägg, antivirus och att uppdatera sitt operativsystem.

 

Ja. Det är ju märkligt att du behöver det va? Men, men. Alla blir saliga på sitt sätt. Du får gärna fortsätta med ditt OS. OS-krig är korkat och kontraproduktivt. Det tar tid från pokerspelandet.

Nej det är väl inte så konstigt eftersom microsoft är den dominerande aktören på marknaden så riktar sig de flesta virus och attacker mot just microsofts produkter. Men man bör även hålla ett linuxsystem välpatchat.

 

Att OS krig är korkade håller jag ju med om. Det är ju det jag inleder med. Jag tolkade ditt inlägg som ett sådant men det var tydligen fel?

 

Jag får väl tillåta mig att kräkas ut att jag faktiskt använder Windows (i olika smaker), Linux (SuSE, Gentoo, Mandrake), NETBSD, FreeBSD och OpenBSD + en rad mer obskyra OS (listan kan göras så lång att mysql-back-enden för det här forumet skulle storkna (hoppas du ser och förstår ironi)). Tyvärr behöver jag då och då adm. en solarishink. Men det gör mig inget gladare.

Då kan jag glädja dig med att du använt fler OS än mig.

Sun solaris är nog dock det stabilaste jag använt. Kan inte minnas att jag någonsin har behövt att hårdresetta det.

 

Konstigt att det finns folk som inte kan låta bli att reräjsa jämt fast de sitter med en fiskhand :?

När det gäller datorer, OS, mjukvara, routrar, nät å annan digital bröte så är mitt självförtroende en 10-potens större än Ken Lennaárds

 

Inte för att jag riktigt ser hur självfötroende är relevant, finns ju massor av folk som tror att de är så jävla bra men när det kommer till krita så fattar de ingenting. Min erfarenhet är snarare att ju högre det låter ju sämre är innehållet. Obs, ingen personlig kritik mot just dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Delvis rätt. En pokerklient är inte så svårt att svänga ihop. Inte direkt några större programmeringskunskaper behövs. Jag vet. Har redan gjort det. Problemet med pokersajter är ju att det vimlar av dem och ser de snygga ut och erbjuder bra bonus. Och när de gör det så kommer det att drälla av penningkåta spelare där och med bonushoror. Ponera detta senario. Någon skaffa.

håller med dig om windows är sårbarare än linux, so what eg, det är som redan´nämnts pga att windows är dominerande på marknaden. visst att det finns fler säkerhetshål att utnyttja men så finns det fler applikationer och lättanvända "tillbehör" till windows för hemmaanvändaren och tre åringar för hackers att xplojta

är inte ghost väldigt tidskrävande? använder mig själv av GoBack, ett knapptryck o kan om jag vill resetta datorn till ett visst datum/tid varje gång jag bootar. tar inte spec lång tid heller på min 650mhz fruktansvärt bra funktion.

men för att återgå t ämnet kanske, om nu den rysska maffian eller vilka d är du skrev om vill ha nåns CC#, gör de nog som redan gjorts och trojaniserar pokerprogram än o starta en helt ny pokersajt. Det tar inte lång tid innan någon nyfiken jävel har skummat igenom klienten och hittat nå mystiskt. inget är ju direkt hemligt i windows.

jag tror det finns x miljoner fler keyloggers installerade på på både linux och windows burkar än vad det finns servrar som är uppsatta i nått skummt land för att insamla likartade information med scam sidor. så det är på den egna datorn man får skylla sig själv eg om man blir smittad/lurad. synd att windows användaren i allmänhet suger i säkerhetstänkande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inte ghost väldigt tidskrävande? använder mig själv av GoBack, ett knapptryck o kan om jag vill resetta datorn till ett visst datum/tid varje gång jag bootar. tar inte spec lång tid heller på min 650mhz fruktansvärt bra funktion.

 

Den har jag inte testat. Skall provas. Låter ju vara smartare än ghost.

 

men för att återgå t ämnet kanske, om nu den rysska maffian eller vilka d är du skrev om vill ha nåns CC#, gör de nog som redan gjorts och trojaniserar pokerprogram än o starta en helt ny pokersajt. Det tar inte lång tid innan någon nyfiken jävel har skummat igenom klienten och hittat nå mystiskt. inget är ju direkt hemligt i windows.

 

Jag skrev nog inte rysska maffian även om jag faktiskt menade det. Men visst är det så att en trojan är betydligt enklare om än lite mer svårdistribuerad så att den hamnar på rätt ställe.

 

jag tror det finns x miljoner fler keyloggers installerade på på både linux och windows burkar än vad det finns servrar som är uppsatta i nått skummt land för att insamla likartade information med scam sidor. så det är på den egna datorn man får skylla sig själv eg om man blir smittad/lurad. synd att windows användaren i allmänhet suger i säkerhetstänkande

 

100% medhåll. Det finns ju tyvärr en anledning till dåligt säkerhetstänkande. Alla vill/behöver ha en dator. Även mina föräldrar har och de vet inte ett smack om säkerhet på datorer och på den vägen är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...