DallasTower Postad 29 November , 2004 Rapport Postad 29 November , 2004 Detta hände på samma bord som jag förlorade med AA mot QQ som finns här. Följande utspelade sig på Ladbrokes på ett 0.5/1 NL bord med 10 pers. Vet inte varför det står att det är ett 1/2 bord när jag exporterade HH:n, det var iaf 0.5/1. Har spelat rätt mycket på Ladbrokes, men känner bara igen mofflowis sedan tidigare och vet att det är en mycket bra spelare. Generalssnus har bluffat hejvilt, i övrigt verkar bordet hyfsat tight. Ändrar lite i Lads usla HH för att göra den lite mer överskådlig. Satt med en stack på ~100$ här. --------------------------------------------- Date: 11/29/2004 7:28:11 PM Game: 148039829: Table: Doncaster Normal Table No Limit 1.00/2.00 Rake: 3.00 Seat: 2 Lotex Seat: 3 Stippix Seat: 4 Hjalmar_ye Seat: 5 Haystack Seat: 6 INNITMUSH Seat: 7 zerik99 Seat: 8 liv2 Seat: 9 joddmix (Dealer) Seat: 10 DallasTower Sitter i SB och tittar ner på A K . ------------------ OpeningBetRound ------------------ DallasTower : Posts small blind 0.50 Lotex : Posts big blind 1.00 Stippix : Folds Hjalmar_ye : Folds Haystack : Calls for 1.00 INNITMUSH : Folds zerik99 : Calls for 1.00 liv2 : Raises for 3.00 joddmix : Calls for 3.00 DallasTower : Raises for 10.00 Lotex : Folds Haystack : Went all-in 31.50 zerik99 : Folds liv2 : Went all-in 8.68 joddmix : Folds DallasTower : Calls for 22.00 Två limpare, cut-off -1 raisar 3BB, cut-off synar. Jag höjer ~ pot. Ska jag nöja mig med en syn här? UTG +2 går all-in för 31.50$, cut-off -1 all-in för ~9$. Det ligger ~60$ i potten, ungefär 3 - 1 på mina pengar och jag är sist att agera. Synar 22$. Dumt att syna? Kollade lite i pokerstove, och jag slår ju KK ungefär 30% av gångerna, och ligger väl bara riktigt dåligt till mot AA? Hur hade ni spelat här? Träffade inte på någon gata här, och FI Haystack vänder upp QQ. Citera
GuzTen Postad 30 November , 2004 Rapport Postad 30 November , 2004 Sätter du honom på AA = Fel att calla Sätter du honom på KK = Fel att calla Sätter du honom på andra kort = Rätt. Det får bli din read på spelaren som avgör din aktion. /G Citera
Fadeh Postad 30 November , 2004 Rapport Postad 30 November , 2004 Först callar han. Sedan raisar han all in efter en raise plus reraise. Troligtvis AA eller KK skulle jag nog säga. Citera
DallasTower Postad 30 November , 2004 Författare Rapport Postad 30 November , 2004 Sätter du honom på AA = Fel att callaSätter du honom på KK = Fel att calla Sätter du honom på andra kort = Rätt. Det får bli din read på spelaren som avgör din aktion. /G Just den sista synen borde väl inte ens vara fel om han har KK? Kanske har räknat galet, men jag slår KK 30% av gångerna med AKo enligt pokerstove. Dvs 30 gånger av 100 vinner jag potten på ~82$, dvs 30*82 = 2460. 70 gånger förlorar jag mina 22$, dvs 70*22 = 1540. 2460 - 1540 = 920. Som jag förstår det är det bara -EV om jag gör dendär synen mot AA. Nu var det förstås en 3e kille i potten så dethär stämmer ju inte exakt, han lär väl ta en del av potten då och då. Det kanske mer är min första höjning som är diskutabel... Är jag helt ute och cyklar med mina uträkningar? Citera
GuzTen Postad 1 December , 2004 Rapport Postad 1 December , 2004 Räknade fel. Du har helt rätt Dallas, Det är +ev att calla med AK om killen har KK i denna situation. Jag skall ta fram miniräknaren nästa gång. Så här räknar jag dock; (men överslaget i huvudet blev fel) Potten är på 82$ Dina chanser att vinna är 30% För att inte betala mer är vad oddsen ger dig så skall du max betala 30% av 82 = 24$ Du behövde bara betala 22 vilket gör det hela +ev. (visst är det ok att räkna såhär?) Och som du sa, det finns ytterliggaren en med i spelet, vilket sänker dina chanser och därmed kanske det ändå inte var +ev lir... Citera
Hjort Postad 1 December , 2004 Rapport Postad 1 December , 2004 Och som du sa, det finns ytterliggaren en med i spelet, vilket sänker dina chanser och därmed kanske det ändå inte var +ev lir... Plus att någon limp-re-re-raisar all-in, jag skulle tro att det är ett vanligare move med AA än med KK. Alltså är sannolikheten inte lika stor för AA som för KK. Citera
GuzTen Postad 1 December , 2004 Rapport Postad 1 December , 2004 Missade att potten inte var på 82euro utan 60 euro. Alltså, du betalar 22 euro för att vinna 60 euro. För att det skall bli ett +ev spel så måste du ha minst 37% chans att ta hem det vid showdown. Och som Hjort påpekade så är sannolikheten att killen har AA framför KK större samt som du själv påpekade så fanns det ytterliggare en spelare med i potten. Alltså är dina chanser långt ifrån några 37% att ta hem detta. OT: Tack för att du nämde Pokerstove, tog hem det och testade det, verkar vara en riktigt skön applikation. Citera
Recommended Posts