mowmow Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 You Were Dealt (8h, 4h) Lejonkungen Raised to $16.00 johnnyboyxxx Folds DEADMOMEYHONEY Folds wOODyzaDwarf Folds codiodi Folds dunkotrotter Raised to $32.00 Lejonkungen Calls $16.00 Dealing Flop (Js,3h,Th) dunkotrotter Checks Lejonkungen All In dunkotrotter All In dunkotrotter shows (Ac, As) Lejonkungen shows (8h, 4h) Dealing Turn (5h) Dealing River (Tc) $340.40 Returned to Lejonkungen from pot 2 Lejonkungen Wins $358.60 from pot 1 with : Flush, Ten High Citera
oleby Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Japp, nyckeln med 8-4 är att höja preflop och att sedan lita på riggen. Citera
PxT Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Måste vara skönt att slippa ta svåra beslut och enbart lita till turen. Citera
matsile Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Ja verkligen! Iskall syn pre-flopp, ruggig read! Dig vill man hålla sig ifrån på borden. Citera
Jennez Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Usch vad jag hatar sant har. Det varsta ar att du postar skiten och hoppas att folk ska tycka att du ar rolig/tuff/duktig eller whatever. En bra grej ar ju att du torskar sa fruktansvart mycket! Gotta love the fish! Citera
AAisking Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Mer intressant än ditt resonemang kring din preflopsyn är hur har du råd med poker egentligen... Kan du inte lista dina nick på olika sajter så kanske vi möts nån gång... Citera
pisak84 Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 tycker inte preflopspelet är särskilt dåligt egentligen... raisa i position med nån suited rag hand är väl rätt standard om man är LAG, sen blir man miniraisad är synen automatisk... Citera
Jennez Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 tycker inte preflopspelet är särskilt dåligt egentligen... raisa i position med nån suited rag hand är väl rätt standard om man är LAG, sen blir man miniraisad är synen automatisk... I rest my case... Citera
Djens Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 vadå...sådär kan jag spela om jag har stor stack... Citera
Sansrom Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Preflopsynen är ju fullständigt självklar. Höjningen från början är väl däremot lite slaskig... Citera
mowmow Postad 17 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2006 MM jag torskar mycket mmm visst eller så ligger +$9k senaste månaden? Var rätt tiltad där Citera
Verdi Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Usch vad jag hatar sant har. Det varsta ar att du postar skiten och hoppas att folk ska tycka att du ar rolig/tuff/duktig eller whatever. En bra grej ar ju att du torskar sa fruktansvart mycket! Gotta love the fish! Any two can win! Seriöst, varför får man inte vinna med skitkort? AA vinner små potter och förlorar stora... Citera
Jennez Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Usch vad jag hatar sant har. Det varsta ar att du postar skiten och hoppas att folk ska tycka att du ar rolig/tuff/duktig eller whatever. En bra grej ar ju att du torskar sa fruktansvart mycket! Gotta love the fish! Any two can win! Seriöst, varför får man inte vinna med skitkort? AA vinner små potter och förlorar stora... Synen ar en sak, da ar han ju oddsad, men hojningen ar ju rent ut sagt efterbliven! Du far mer an garna spela skitkort. Citera
mowmow Postad 17 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2006 Usch vad jag hatar sant har. Det varsta ar att du postar skiten och hoppas att folk ska tycka att du ar rolig/tuff/duktig eller whatever. En bra grej ar ju att du torskar sa fruktansvart mycket! Gotta love the fish! Any two can win! Seriöst, varför får man inte vinna med skitkort? AA vinner små potter och förlorar stora... Synen ar en sak, da ar han ju oddsad, men hojningen ar ju rent ut sagt efterbliven! Du far mer an garna spela skitkort. Oja. Var sådär halvtiltad och la upp den för att visa en tilt-hand. Lite humor i att du tror att jag torskar fruktansvärt mycket. Nicket ser ni där, sidan vill jag inte säga för jag vill hålla fisken för mig själv Citera
Jennez Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Oja. Var sådär halvtiltad och la upp den för att visa en tilt-hand. Lite humor i att du tror att jag torskar fruktansvärt mycket. Nicket ser ni där, sidan vill jag inte säga för jag vill hålla fisken för mig själv Ok, jag har ingen aning om hur mycket du torskar men med infon given i den har traden har jag goda grunder att tro att du ar en forlorande spelare. Visst, en hand sager inte sa mycket men inte ens under mina super-tilt perioder skulle jag fa for mig att spela 8-4. Ever. (Om jag inte ar oddsad alltsa). Citera
pisak84 Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 tycker inte preflopspelet är särskilt dåligt egentligen... raisa i position med nån suited rag hand är väl rätt standard om man är LAG, sen blir man miniraisad är synen automatisk... I rest my case... vad försöker du säga? Att loose aggressive inte skulle kunna vara en vinnande spelstil? Ta upp ditt case igen och förklara... Citera
Jennez Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 LAG kan visst vara en vinnande spelstil. Har aldrig sagt nagot annat. Men snubben sager ju att han lirar den har handen for att han ar tiltad. Ska man sen forsvara alla idiot-spel med att man ar LAG? Las mina tidigare inlagg rorande den har handen sa kanske det klarnar. Citera
KraxTheCrow Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 LAG kan visst vara en vinnande spelstil. Har aldrig sagt nagot annat. Men snubben sager ju att han lirar den har handen for att han ar tiltad. Ska man sen forsvara alla idiot-spel med att man ar LAG? Las mina tidigare inlagg rorande den har handen sa kanske det klarnar. Problemet med att bara raisa premiumhänder pre är ju att det är ganska lätt att sätta personen på en premiumhand. Det som känns tokigt i den här handen är all-in mot en check. Orkar inte räkna exakt men all-in för 140-150 känns inte riktigt rätt. Preflop-spelet känns bra. Citera
Jennez Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 LAG kan visst vara en vinnande spelstil. Har aldrig sagt nagot annat. Men snubben sager ju att han lirar den har handen for att han ar tiltad. Ska man sen forsvara alla idiot-spel med att man ar LAG? Las mina tidigare inlagg rorande den har handen sa kanske det klarnar. Problemet med att bara raisa premiumhänder pre är ju att det är ganska lätt att sätta personen på en premiumhand. Det som känns tokigt i den här handen är all-in mot en check. Orkar inte räkna exakt men all-in för 140-150 känns inte riktigt rätt. Preflop-spelet känns bra. Vem har sagt att man bara ska raisa premiumhander? Det enda jag sager ar att man inte skall raisa med 8-4 (generellt sett) och killen sager ju sjalv att han var pa tilt nar han gjorde det. Du kanske spelar battre nar du ar pa tilt? Jag gor det i alla fall inte sa sluta tilta mig! Citera
mowmow Postad 17 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2006 Vi var typ 5-6 pers vid borden och dom gav upp blindsen rätt lätt så jag slaskade till det lite med en raise, sen gjorde tilten resten. I vanliga fall växlar jag mellan TAG/LAG beroende på antal spelare vid bordet och vilka spelare. Citera
KraxTheCrow Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Vem har sagt att man bara ska raisa premiumhander? Det enda jag sager ar att man inte skall raisa med 8-4 (generellt sett) och killen sager ju sjalv att han var pa tilt nar han gjorde det. Du kanske spelar battre nar du ar pa tilt? Jag gor det i alla fall inte sa sluta tilta mig! Jag var inte så tydlig, givetvis bör inte raise med 8-4 preflop vara ett standardspel, framförallt inte UTG. Men mot kompetent motstånd MÅSTE man göra den typen av spel till o från. Det finns absolut inget EXTREMT i hur han spelar handen pre-flop. Observera att det är SH som spelas. Gillar dock inte en syn med den typen av händer (mot raise som inte är mini) även om det i praktiken skulle ha samma effekt (svårt att läsa vad man synar med). Men för att det spelet ska betala sig måste man ha bra read på FI. Citera
mowmow Postad 17 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2006 Skall tillägga att min tilt upphörde i samma stund som det femte dök upp på brädan Citera
Jennez Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Vem har sagt att man bara ska raisa premiumhander? Det enda jag sager ar att man inte skall raisa med 8-4 (generellt sett) och killen sager ju sjalv att han var pa tilt nar han gjorde det. Du kanske spelar battre nar du ar pa tilt? Jag gor det i alla fall inte sa sluta tilta mig! Jag var inte så tydlig, givetvis bör inte raise med 8-4 preflop vara ett standardspel, framförallt inte UTG. Men mot kompetent motstånd MÅSTE man göra den typen av spel till o från. Det finns absolut inget EXTREMT i hur han spelar handen pre-flop. Observera att det är SH som spelas. Gillar dock inte en syn med den typen av händer (mot raise som inte är mini) även om det i praktiken skulle ha samma effekt (svårt att läsa vad man synar med). Men för att det spelet ska betala sig måste man ha bra read på FI. Haller med dig till 100%. Men jag har en foljdfraga; nar du laste HH:n, fick du da intrycket av att han hade en read pa FI? Kandes det som att det var ett genomtankt beslut? Citera
iller Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Ni som säger att han ska lägga sig preflop mot reraisen vet inte vad ni snackar om. Bland det bästa som finns är när man höjer med en spekulativ hand och någon, gärna tight spelare med stor stack, minreraisar från någon av mörkarna. Citera
Recommended Posts