Gå till innehåll

NLT - Perfekt spelad hand


mowmow

Recommended Posts

Preflopspelet är lite väl slaskigt, men vissa gillar ju att spela skräp. Att nästan ingen kommenterar flopspelet är mer häpnadsväckande eftersom det är riktigt uselt. Att checka bakom är givet, fi kommer aldrig släppa något annat än AK/AQ/random-skräp (vilket han garanterat skulle bluffat floppen med).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ett hett tips är att användare som Jennez, Bossbaver mfl lär sig själv förstå poker innan de dömer ut en spelare pga en preflopraise. Nästa steg är att lära sig förstå ironi. Kom gärna tillbaka till tråden efter det och läs igenom den igen så kanske det klarnar.

 

Vi har väl inte dömt ut någon spelare för en PF raise? Spelaren i fråga som gjorde den har ju till och med sagt själv att den var out of line, så dömer inte honom för något alls. Det är ju de som försvarar hans tiltade spel som man klonkar ner på :)

 

Men alltså om du vill spela 84 UTG så be my guest, men tro inte att det kommer ge något värde. Att vara LAG innebär inte att man spelar skit ur position.

 

EDIT: Vart finns ironin förresten? :) Orkade inte riktigt läsa igenom tråden för att kika var vår missade ironi befann sig :(

 

EDIT2: Aah, hade glömt vad tråden hette. Vi hackar självklart inte på att OPn tror att det är en perfekt spelad hand (vilket borde te sig ganska uppenbart), utan vi har ju bara försvarat vår ställning mot de som tycker att PF raisen var bra.

 

Ha det! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit alltså, verkar som man inte får fram vad man menar.

Att höja 84 UTG är givetvis inget standardspel. Men att säga att det är per definition FEL att göra spelet är helt sinnes. Har man inte förmågan att gå in i en hand med any two så har man lååååångt kvar. Med det menar jag inte att man ska spela any two hela tiden.

 

Eftersom många inlägg känns riktade mot mig: jag har aldrig försvarat trådskaparens spel. Det är omöjligt att göra en rättvis analys av handen utifrån HH:n. Att han sen säger att han var på tilt, fine, då är det ett tiltspel. Även en blind höna.....

 

Kan också tillägga att jag spelar NL1000 både SH och FR och vääääldigt ofta mot samma personer. Förmodligen är det så att det senare faktumet färgar man åsikt mkt. Många av dom verkar se mig som en fisk, det har jag verkligen inget emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett hett tips är att användare som Jennez, Bossbaver mfl lär sig själv förstå poker innan de dömer ut en spelare pga en preflopraise. Nästa steg är att lära sig förstå ironi. Kom gärna tillbaka till tråden efter det och läs igenom den igen så kanske det klarnar.

 

Ja, och har inte det vi vander oss emot klarnat for dig vid det har laget sa borde du kanske <insert valfri elakhet>.

 

Snalla... kan inte du citera mitt forsta inlagg i den har traden? Jag ar sa himla nyfiken pa hur den sag ut! For jag menar... Det kan val anda inte vara sa att jag har fel for mig? Det var val anda jag sjalv som skrev den?

Aja, kanske bast jag forklarar for dig anda.

 

LAG ar ett spel som en duktig spelare ska beharska. For att utnyttja sitt LAG-spel maximalt kravs en mangd saker men framforallt goda reads pa sina motstandare. Darutover kan man ocksa anvanda sig av parametrar som t.ex position for att i mojligaste man sakerstalla vinst.

 

Vad vander jag mig da emot i det har fallet nar 8-4 spelades UTG?

 

1. Hero har inte pa langa vagar en tillracklig read for att kunna spela den handen UTG.

 

2. Om han nu tvunget maste spela den UTG sa har han bara massiv klonk att hoppas pa om det inte blir en ofarlig brada och visst, den har gangen gick det bra men jag lovar att det ar -EV i langden anda.

 

3. Ingen av oss har sagt nagot annat an att det ar preflopspelet vi tycker det ar fel pa. Efter flopp har han ju odds.

 

4. Killen ar tiltad, vilket han sjalv har berattat minst tva ganger i den har traden. Och det innebar att han inte noggrant tankt igenom sitt spel med 8-4 UTG den har gangen, vilket, hor och hapna, gor detta till ett riktigt uselt spel!

 

Slutligen, det jag stor mig mest pa (vilket du ocksa kan lasa i mitt forsta inlagg i den har traden som du har fatt i laxa att citera), ar att killen postar HH:n i ett forum. Varfor? For att fa igang en san har debatt? Nej, jag tror snarare att han forsokte vara rolig eller nat. For att se sma fiskar som tror att de ar Phil Ivey nar de spelar LAG i freerolls skriva sina inlagg om hur bra spelat det var och att man minsann ska kunna spela "any two" annars har man "laaaaangt kvar".

 

Sa snalla... sluta lura dig sjalv med att tro att du kan spela any two from any position tillrackligt bra for att fa +EV pa varenda hand. Jag tror att det ar du AsiaCarrera (troligen 15 ar gammal med det nicket) som behover lasa pa om poker. Det du ser pa TV ar ihopklippt, man kan inte spela sa i varje hand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är fullt på det klara med vad det innebär att höja 84s UTG och jag gör det så gott som aldrig. Jag har ingenstans hävdat att det är ett bra spel att höja med skräp ur position. Utöver detta så vet jag vad LAG-spel innebär men tack för förklaringen.

 

Tar du en titt på vilken forumdel vi är i så ser du kanske att det inte är i handanalysdelen, vi är i resultatdelen av forumet.

 

Det jag kommenterade var:

Usch vad jag hatar sant har. Det varsta ar att du postar skiten och hoppas att folk ska tycka att du ar rolig/tuff/duktig eller whatever. En bra grej ar ju att du torskar sa fruktansvart mycket! Gotta love the fish! :D

 

Du dömer ut honom med en hand postad i resultatdelen som underlag, som dessutom har en uppenbart ironisk rubrik. Det är tillräckligt med info för att jag ska kunna dra slutsatsen att du inte förstår poker.

 

Ungefär som du själv skrev med en mindre korrigering:

Det du ser pa ett forum ar ihopklippt, varje hand spelas inte så

 

Vad gäller min ålder så vet jag inte vad har med saken att göra, men jag kan meddela att jag inte ser på poker på tv om det är av intresse. Och visst behöver jag läsa på om poker och utveckla mitt spel, men det tror jag gäller alla pokerspelare.

 

/TAG-spelare (23/17)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Harligt att se att du gjorde din laxa AC! ;)

 

Du ar ju en duktig elev som i alla fall nagot sa nar kan forsta det man pratar om. Jag har lagt marke till att du ar sarskilt duktig pa att uppfatta ironi och jag forstar inte riktigt hur du kan ha missat den lilla glada gubben i slutet av mitt inlagg.

 

Men du har iaf ratt i en sak, jag vet att jag inte kan doma en spelare utifran en enda spelad hand och jag borde kanske omformulerat mig till att han formodligen torskar en hel massa om han spelar sa har safort han ar pa tilt eller kanske rentav har det som nagot standardspel.

 

Handen i sig var daligt spelad i alla fall och hela min poang ar att LAG ar overskattat pa lagre nivaer och utan reads. (Vilket var fallet har).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att smileyn skulle innebära ironi förstår de flesta är en efterhandskonstruktion. Den gäller uppenbart det sista i inlägget: "Gotta love the fish"

 

Men OK, vi säger väl det så kan vi dra ett streck över denna diskussion.

 

Varfor jag ocksa papekade att jag borde formulerat mig annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan, ni som gnäller fattar väl fan att han inte spelar 84 varendagång. Om man tror det är man ju efterbliven. jag kallar det att mixa spelet. :)

 

Jag tror ingen tror att han spelar handen (eller att någon gör det) varje gång. Det som i varje fall jag syftar på är att den variationen som att spela handen skapar inte kommer ge något positivt värde. Så det enda det gör är att öka variansen. Jag skulle gissa på att man aldrig behöver spela 84 UTG på NL400 utan att förlora något värde, snarare tvärtom (förutsatt att du inte spelar med spelare du spelat med otroligt mycket och som är ruggans observanta).

 

Det sagt så kommer nog inte de som tror att spelet ökar ens lömskhet vid bordet att ge med sig, och inte heller de som tror att variansen det möjligtvis kan skapa inte kommer att uppfattas eller vara till nytta. Så kanske lika bra att skaka hand och låta varandra spela sitt spel, om inte OPn vill ha ytterligare diskussion såklart!

 

Ha det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ifall du va plus 9k som du sa. vilken nivå spelar du då. denna hand lär i inte utspelat sig på högre än 1/2 iaf.

 

Som du kanske ser så är handen på 2/4. Och ja, jag är faktiskt +$10k senaste månaden, har lirat 1/2 2/4 3/6 och lite 5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Alltså spela 84? DEN ÄR JU SKITDÅÅÅÅÅLIG HAND!!!!!!!!!!! men iofs blir den ju bättre eftersom korten är suited, ir hur!?! men tråkigt för killen me AA bara:( iaf jag blir kanonless på att torska me the american airlines....man ser iaf att du kan alltid spela suited, för du verkar känna till färgchansen.. cya at the tables (paradise is teh shit 8-))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså spela 84? DEN ÄR JU SKITDÅÅÅÅÅLIG HAND!!!!!!!!!!! men iofs blir den ju bättre eftersom korten är suited, ir hur!?! men tråkigt för killen me AA bara:( iaf jag blir kanonless på att torska me the american airlines....man ser iaf att du kan alltid spela suited, för du verkar känna till färgchansen.. cya at the tables (paradise is teh shit 8-))

 

haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså spela 84? DEN ÄR JU SKITDÅÅÅÅÅLIG HAND!!!!!!!!!!! men iofs blir den ju bättre eftersom korten är suited, ir hur!?! men tråkigt för killen me AA bara:( iaf jag blir kanonless på att torska me the american airlines....man ser iaf att du kan alltid spela suited, för du verkar känna till färgchansen.. cya at the tables (paradise is teh shit 8-))
:heart:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså spela 84? DEN ÄR JU SKITDÅÅÅÅÅLIG HAND!!!!!!!!!!! men iofs blir den ju bättre eftersom korten är suited, ir hur!?! men tråkigt för killen me AA bara:( iaf jag blir kanonless på att torska me the american airlines....man ser iaf att du kan alltid spela suited, för du verkar känna till färgchansen.. cya at the tables (paradise is teh shit 8-))

 

Men fattar du inte att om du aldrig spelar 84 händer så kommer du aldrig attt klonka. Klart man spelare sånna händer, dt är grymt kul att klonka och visa upp en skithand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...