Gå till innehåll

NLT - 34s ur pos


Myt4z

Recommended Posts

Hur spelar jag denna? Ingen read på spelaren.

Floppen har jag ju monster outs, vill försöka ta potten här. När han reraisar sätter ja honom på två par eller ett set.

Borde jag betat rakt ut på turnen?

Min check raise kan ju skrämma iväg en hel del spelare, dels att om han har högre färgdrag än mig, så kan han ju ta ett frikort? Rivern trycker jag in då det känns att han inte kan släppa sin hand, dels att potten är relativt stor.

 

- repsak sitting in seat 1 with $293.56

- chinge18 sitting in seat 2 with $327.78 [Dealer]

- MoonBoy sitting in seat 6 with $315.70

MoonBoy posted the small blind - $1.50

repsak posted the big blind - $3.00

** Dealing card to MoonBoy: 4 :diamond: , 3 :diamond:

chinge18 folded

MoonBoy called - $3.00

repsak bet - $9.00

MoonBoy called - $9.00

** Dealing the flop: A :club: , 5 :diamond: , 10 :diamond:

MoonBoy checked

repsak bet - $9.00

MoonBoy raised - $22.00

repsak raised - $35.00

MoonBoy called - $35.00

** Dealing the turn: 2 :heart:

MoonBoy checked

repsak bet - $42.00

MoonBoy raised - $99.00

repsak called - $99.00

** Dealing the river: 7 :spade:

MoonBoy went all-in - $174.20

repsak went all-in - $153.56

 

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh. Perfekt spel. Jag blir nästan rörd. Möjligtvis (beroende på borstämning) skulle jag kastat in ett raise preflop och försökt ta det redan då, då hade man också vetat precis vilken hand FI sitter med på flop. (AA eller TT/AT)

 

FI sitter nog på AT. Fin rens. ;) Tur att färgen inte träffade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej absolut inte lägga på flop. Perfekt träff ju isåfall kan du möjligvis re-raisa/all-in redan på floppen för att få maximalt betalt plus att fi kommer säkert att lägga någon gång och då har du vunnit redan på floppen utan att behöva dra till din hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha in allt på floppen är det ju oftast bäst att leda in i preflopraisaren, och är oftast hur jag skulle spela i det här läget.

 

Sen, när har nu re-raisar din c/r så tycker jag det är bra som du gör att nu syna, då du ganska sällan har någon FE vid ställ, samt att du ofta har riktigt bra implicita för att stacka honom.

 

Sen vet jag inte om du raisade med eller till 22 på floppen, men i vilket fall så är ju potten uppe i 42 före din raise så ivf till 22 är ju för lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha in allt på floppen är det ju oftast bäst att leda in i preflopraisaren, och är oftast hur jag skulle spela i det här läget.

 

Sen, när har nu re-raisar din c/r så tycker jag det är bra som du gör att nu syna, då du ganska sällan har någon FE vid ställ, samt att du ofta har riktigt bra implicita för att stacka honom.

 

Sen vet jag inte om du raisade med eller till 22 på floppen, men i vilket fall så är ju potten uppe i 42 före din raise så ivf till 22 är ju för lite.

 

Jag raisar till 22. HHn är lite oklar. Jag valde att syna och hoppades att färgen inte skulle komma på turnen, då den är lättare att se. Ville att de skulle se ut som att jag försökte bluffa bort honom, men blev osäker när han raisa tillbaka. Kändes inte som att ja ville trycka in all deg på floppen dock. Möjligtvis att ja skulle betat in i pre flop raisaren både på flop och turnen. Spec turnen undrar jag över, borde jag betat ut när stegen sitter?

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spec turnen undrar jag över, borde jag betat ut när stegen sitter?

 

//Myt4z

 

Alltså, trebettet på floppen säger ju att han antingen gillar sin hand väldigt mycket eller att han enligt Yeti's teorem är helt tom. I bägge fall är det nog bäst att låta han beta turn i fred och lägga in en saftig c/r.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, ok. Check raisen på turnen kanske var lite vek, samtidigt ville jag inte riskera att han skulle släppa sin hand.

 

Det hela slutade iaf med att han hade AT. Alltså floppat två par, som han inte kunde släppa. När han satt o fundera på att syna rivern så skrev han en liten ledsen smiley i chatten innan han valde att syna. Det tyckte ja va lite mysigt :)

 

Tack för alla svaren. Fortsätt gärna komma med synpunkter!

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från och med turn spelar handen sig själv tror jag. Hade du fått färgen hade han nog inte betalat. Du är ca 40% på floppen, så man kanske ska norpa all fold equity och ställa direkt? Den enda handen du får max betalt på är antagligen stegen, så bra klonkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...