Gå till innehåll

NLT - SnG, utvärdera mina stats


Recommended Posts

Lägger upp mina stats efter 120 st spelade SnG's på $25+$2. Tar gärna emot kritik.

 

Länk till mina stats

 

EDIT: Det står "All levels" i rubrikrutan på statsbilden, men jag har dubbelkollat, mina $15+$1 är inte med alltså.

 

EDIT2: Se längre ner för en bättre breakdown baserat på hur många spelare som är kvar runt bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör oss en tjänst, lägg upp tre bilder med stats istället, med range istället:

 

En tidig blinds 10/20-40/80

mellan 75/150 -200/400

och slutfas (resten)

 

Blindsen är bara påhittade och du kommer säkert på bättre range, som speglar din syn på tidig, mellan och slutfas dessutom, kommer heller inte ihåg exakt vilka nivåer stars har eller ens med hur mycke chips man startar med. Ja det blir färre hands på resp nivå men betydligt mer rättvisande ändå och visar på skillnaden.. om det nu finns någon i ditt spel dvs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som slår mig själv är att Folded SB/BB to Steal är jäkligt högt, men å andra sidan tar den ju hänsyn till samtliga nivåer, på 10/20 och 15/30 får de ju i princip nalla hur mycket de vill.

 

Jag såg det där med. :shock:

 

Nu brukar inte jag köra PO vid MTT/SNG men aggresionsfaktorn verkar väldigt hög också.

 

Jag skulle titta på lite fler floppar än vad du gjort om det är möjligt och spela något passivare. 16% sett floppen är lite.

 

Mao, variera spelet lite. Kör du fler än 4 bord? Om inte skulle jag reka dig att inte gå på den generella myten här på PF att man behöver vara så jävla tight i början för att sedan bli mer aggresiv. Det är nog än mer aktullellt på de lägre nivåerna då det är många syntomtar. Detta gäller vid att tex betta hårt på floppen med ett mellanpar och dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det är PO. Går inte att ställa in blinds-range, man får bara välja en, inte flera. Däremot kan man välja antal spelare, tror det ger en hyffsad breakdown också.

 

Tidigt spel (6-9 spelare kvar (majoriteten av händerna här är spelade på level I-III (10/20, 15/30, 25/50)):

Länk

 

Bubbelspel (4-5 spelare kvar (den stora massan av händer här är spelade på level V-VIII (75/150, 100/200, 100/200+25 samt 200/400+25):

Länk

 

ITM-spel (2-3 spelare kvar (mest 100/200 till 300/600):

Länk

 

 

Spontana tankar:

 

- Jag checkraisar nästan aldrig

- Jag kan kanske CB:a mer på bubblan än vad jag gör. Dock tänker jag slowplay/monster ofta när jag får syn istället för fold/ställ med höga blinds, kanske för passivt av mig?

- Viker mycket från blindsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

% saw flop är meningslöst att kolla på, kolla på VPIP istället...

 

Där ser du att myssion har tex:

16, 31 resp 46% på de olika nivåerna... kanske kan tyckas att 16 vpip på de lägre nivåerna är lite i tightaste laget, men det kan ju bero på önskan om att inte spela out of position...

 

 

Tycker du överlag har låg "attempt to steal blinds" % (alla tre nivåerna), och folded to steal är mer eller mindre varje gång, ie fi borde raisa in dig från knappen varje gång... (vilket inte är unikt för dig utan gäller rätt många spelare)

 

Du har heller inte Check raisat en enda gång, (visst utrymmet för det i sng är begrändsat) det säger en del om vad du har när du checkar... :D (eler inte har)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst spelar jag toktajt i början, men jag tycker inte att det är någon mening att se en massa floppar när blindsen ligger på t.ex. 10/20. Det ligger ju nada i potten, och med tanke på den generella spelstilen så finns det inte så mycket till implicita odds heller såvida man inte råkar pricka någon som slowspelar sitt AA eller någon mupp som är beredd att gå all-in med lite vad som helst.

 

 

När det gäller steal blinds så vet jag inte vad som är lagom, men jag upplever att jag stjäl rättså friskt faktiskt. När jag spelade igår så undrade frugan som såg på: "Är det inte bra att låta bli att stjäla någon enstaka gång så de inte fattar vad du håller på med?" (vi var 3-handed och jag stal mig upp från kortstack på ca 2000 till chipleader på 5200 utan problem med blinds på 100/200). Aggression factor preflop ligger ju på 10-11 i bubbelspelet och framåt och det är väl en rättså hög siffra? EDIT: Jag vet inte om PO endast räknar från knappen eller om den räknar både knappen och c/o. Om det är det förra så blir det kanske lite missvisande eftersom jag stjäl friskt från c/o också, såvida det inte sitter synmuppar i vägen.

 

 

Att jag sällan försvarar blinds håller jag med om. Men det du säger om att det vore korrekt för dem att stjäla varje gång från knappen stämmer inte riktigt. Som du ser så är det är jääkligt sällan folk försöker stjäla. Generelle motståndaren spelar för tajt i slutskedet och höjer oftast bara med legitima händer. Är man då i ett skede där man har så låg stack att en reräjs innebär noll FE så släpper jag hellre än synar med en marginell hand. Hade de varit lösare så hade min stats sett annorlunda ut, det kan jag garantera. Är ytterst få spelare som vet hur de ska spela på bubblan och ITM, bibben/Saelen är väl en av de få som jag har reräjsat när jag haft BB. I ITM-spelet blir det ännu tydligare, där har jag blivit räjsad 23ggr på 611 händer liksom (där jag är i BB i 200-300 av de händerna). Det är typ 10% eller nåt... :?

Jag vet inte, jag kanske ska försvara något mer, men i ljuset av ovanstående tycker jag inte att det är fel att vara konservativ där eller? Det är ju bara att vänta tills nästa hand och nalla tillbaka markerna, eller bara sitta och titta på när de foldar fram till mig i BB, vilket händer förhållandevis ofta. Eller är jag ute och sykklar här?

 

Checkraise har väl både att göra med min spelstil och motståndet. Eftersom jag CB:ar rättså mycket så känner jag att jag måste beta mina starka händer också för att inte bli för lättläst på det hållet, och för att få betalt av dem. Visst blir det kanske lite tydligt när jag checkar (fast jag kan checksyna med stark hand ibland (=sällan), så helt genomskinligt är det inte), men jag har svårt att föreställa att en average-jeppe snappar upp det. Mot mer kompetent motstånd får man såklart variera sig mer. Sedan är det väldigt passivt motstånd så checkar man så checkar de oftast bakom med det mesta och betar de så är det en fjuttedutt-bet, känns meningslöst att checkraisa då. Men, jag lovar jag ska hålla utkik efter lämpliga situationer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det stämmer väl att man kan spela tight för att etablera image för senare nivåer när man accelererar upp sitt betande och stjälande, många sitter då kvar i tron om att du spelar lika tight som tidigare men hlt plötsligt har får bra kort. Ett annat sätt är att spela lite lösare för att få betalt när man väl får händer...

 

När det gäller steal blinds
, bra, kollade på statsen igen...

 

betar de en fjuttedutt bet kan du checkraisa och ta poten utan speciellt bra kort, det kallas bluff ?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betar de en fjuttedutt bet kan du checkraisa och ta poten utan speciellt bra kort, det kallas bluff ?!?

 

Brukar göra så då och då, checkraisa motståndaren på ren bluff ifall hans bet känns svag. Funkar väldigt ofta mot svaga spelare som helt uppenbart försöker stjäla en pott med minbet. Det spelet brukar funka rbäst (och betalar sig bäst) när man har runt 20 ggr blind, om man har 15 ggr bb och neråt känns det för riskabelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betar de en fjuttedutt bet kan du checkraisa och ta poten utan speciellt bra kort, det kallas bluff ?!?

 

Det har jag börjat göra mer. Problemet har varit att de checkar eller duttbetar både med svaga och starka händer, och eftersom jag hade sprungit in i starka händer ett par gånger i sådana situationer så blev jag passiv där. Samma sak när folk limpar när blindsen är höga.

 

Det jag menade var att om de antingen kommer att checka eller duttbeta så känns det som att det ligger mer värde i att beta ut ordentligt och hoppas på syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar göra så då och då, checkraisa motståndaren på ren bluff ifall hans bet känns svag. Funkar väldigt ofta mot svaga spelare som helt uppenbart försöker stjäla en pott med minbet. Det spelet brukar funka rbäst (och betalar sig bäst) när man har runt 20 ggr blind, om man har 15 ggr bb och neråt känns det för riskabelt.

 

Det är lite det jag menar, med en kort stack så känns det risky att höja mot en typisk slowspelare så fort han minibetar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag checkraisar iofs sällan i SNGs också...

Hur ofta ser man en flopp med betydande stack liksom?

Checkraisar gör man ju oftare med korta stackar?

 

Inte så korta att man automatiskt committar sig med sitt omslag.

Inte jag iaf.

 

Vad gäller duttbetar Myssion, så tror jag helt klart att fi oftast har skräp, men använd för allt i världen notes för att hålla reda på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har faktiskt börjat tjeckräjsa lite mer nu, med framgång. Gillar särskilt att använda det när man har ett fint drag ur position i det senare spelet, fi har ofta jäkligt svårt att låta bli att beta oavsett hand när man tjeckar till honom.

 

Sitter och kikar på mina stats nu, kommer väl att lägga upp färsk info när denna månaden är färdigspelad för ny utvärdering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för ROI över de här 120st turneringarna?

 

Från min resultat-tråd:

 

Summering av mitt spel på $25+$2 (NLT) hittills (3/5-9/5):

- 120 st spelade

- 42 st ITM (11 förstaplatser - 12 andraplatser - 19 tredjeplatser) = 35%

- Resultat -$337.50

- ROI -10.42%

 

Har täppt till de flesta av mina läckor från den perioden men var också drabbad av en sjuk bad streak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...