Gå till innehåll

NLT - Trn, MTT, lägga överkåken?


stj

Recommended Posts

Jag ska upp och plugga nu och orkar inte skriva hur jag skulle spela handen nu, kanske imorgon. Inte för att jag på något sätt påstått att jag "vet" hur du skulle gjort innan, men som jag uppfattade det lade du knappt in några pengar alls förrän rivern? Att checka floppen är väl okej, men på turn kan du lika gärna lägga in en ganska stor bet.

 

Om inte 3:e tian kommer går du förstås broke mot TT. Någon måtta får det vara!

 

Tycker fortfarande inte att det finns någon anledning att mini-raisa rivern - om han nu check-raisar rivern kan man ju tänka sig att han har en bra hand och betalar av mer, no?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det är ju sant. min inställning innan jag spelade den här handen var dock att man alltid betalar av med överkåken till fyrtal. men nu har jag hittat ett eventuellt läggtilfälle. alltid lär man sig något. jag läste rätt men gjorde fel men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samtidigt slowspela AT på TTJ är ju inte heller helt logiskt. sitter fi med QK får han gratiskort till stege.

 

jag kanske borde bettat flop själv iofs, han borde ju fått någon sorts träff inkl drag och har han missat totalt så lär han ju ej få en bättre hand heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...