Hickmott Postad 25 November , 2004 Rapport Postad 25 November , 2004 Johan Hjort eller någon annan kanske kan hjälpa mig med det här. I PokerStove under calculate-knappen finns två alternativ: Enumerate all och Monte Carlo. Vad är det för skillnad på dessa två, och när ska man använda vilken? På PokerStove's hemsida har jag kollat, det enda jag får fram där är att man ska använda Monte Carlo "for complex scenarios". När jag testar dem båda får jag så lika resultat att jag inte kan se någon skillnad. //Hickmott * Får bli en allt om tråd a la PT och PO trådarna - QoS * As you wish - Hickmott EDIT: Nu har jag testat lite mer. Ser ut som att Monte Carlo-alternativet tar mycket längre tid på sig när random hands är inblandat. Vet fortfarande inte vad skillnaden är dock. Citera
gdaily Postad 25 November , 2004 Rapport Postad 25 November , 2004 Tror: Monte Carlo är just slumpning av ett antal utfall. E-A är att man går igenom samtliga möjliga varianter. Exempelvis inför sistagatan i Texas finns det H2H 52-8 olika möjliga kort somkan komma. Snabbt med E-A, tar tid om man skall slumpa fram några hundra tusen givar med M-C Exempelvis en femvägspott inför fjärde kortet i 7-stud - en sjujävla massa kombinationer om man tar E-A, medan M-C kanske klarar av det lite snabbare. E-A är exakt, M-C är slumpat - men slumpar man tillräckligt stort så kommer man tillräckligt nära sanningan. /Ola Citera
Fido Postad 3 Januari , 2005 Rapport Postad 3 Januari , 2005 Någon annan som har problem med Pokerstove? Kan inte starta pga att min version är expired? Trots att det inte finns någon nyare att ladda ner? Hu? Edit: Har löst sig. Tror att det fanns en ny version, men att länken på hemsidan var till den gamla. Laddade ner och installerade, men funkade inte igår. Idag gjorde det det däremot. Sånt är livet. Citera
eurythmech Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 Taskigt av QoS att låsa min krunchartråd tycker jag 2,781,381,002,400 games 3917.404 secs 710,006,167 games/sec Board: Dead: equity win / tie Hand 1: 50.0000 % [ 00.48 00.02 ] { random } Hand 2: 50.0000 % [ 00.48 00.02 ] { random } Citera
Hjort Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 @ eurythmech. Orkade inte köra igenom hela eftersom jag behövde datorn till annat. Men mina resultat so far är att hand2 leder över hand1 med 63-37. Borde räcka bra med den datan tycker jag. Citera
eurythmech Postad 12 Januari , 2005 Rapport Postad 12 Januari , 2005 @ eurythmech. Orkade inte köra igenom hela eftersom jag behövde datorn till annat. Men mina resultat so far är att hand2 leder över hand1 med 63-37. Borde räcka bra med den datan tycker jag. lol jo den verkar favorisera hand 1 i inledningen. Citera
baller Postad 10 Augusti , 2005 Rapport Postad 10 Augusti , 2005 Version 1.2 släppt för ett tag sen. Gillar verkligen preflopsliden för % antal händer, rolig att leka med (vissa roar sig lätt) Citera
migallo Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Version 1.2 släppt för ett tag sen. Gillar verkligen preflopsliden för % antal händer, rolig att leka med (vissa roar sig lätt) WOW den hade jag inte ens sett Att vi är minst två personer som tycker att den är rolig ger en viss indikation på hur hög nördigheten är på det här forumet. Citera
Recommended Posts