Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ute ur Starsturren i handen ovan. Ligger och seglar på 2.3K i FT-turren, paus nu. Har varit kortkall och fick mothugg på den enda handen jag spelade (KQs) efter att ha CBat. Tog mig sedan tillbaks till startstack efter att ha träffat tvåpar med AJ, men har tappat lite efter det.

Average 4.2K, blindsen 50/100 efter pausen.

Postad

And teh rigg...

Får KhKx, UTG höjer till 3xbb, jag pushar över honom han har QQ, floppen kommer Qxx i hjärter, jag drar in färgen medan han drar in kåken... :(

Spelade överlag bra, gjorde dock en dålig syn med KK på river i en halvstor pott, och kunde kanske spela den handen annorlunda på tidigare gator också.

Lägger upp lite mer handhistorier imorgon så vi kan analysera lite under veckan.

Postad
Myssion, hur kan man åka ut på samma sätt i två turneringar, verkar lite orutinerat. :-)

Mmm, måste ha bättre read på dealern helt enkelt... ;)

Har lagt upp några HH's från Starsturren här. Ska kika igenom FT-turren under kvällen och välja ut några intressanta händer därifrån också. Nu ska jag titta lite mer på ActionJeff.

Postad

Har tittat igenom FT-händerna men vet inte om jag hittade något som var värt att lägga upp.

Håller på att fila på en liten guide till det tidiga spelet som ni får komma med lite synpunkter på. Nu är det introduktionsmöte på dagis. :)

Postad

Floppar nötflushen tidigt men får ingen riktig action. Tappar lite med JJ några händer senare och hoovrar runt average fram till pausen.

Första handen efter pausen dubblar jag upp när jag träffar set med 55 vs QQ. 5300 marker nu, blindsen på 20/40, average på 3K.

Postad

Ut i Stars-turren... AKh vs AJ. Höjer från UTG (Blinds 300/600, jag har 8k), får syn av UTG+2 som är en storstack. Floppen kommer JTx med två hjärter. Jag pushar, fi synar. 19 outs x 2 kan aldrig sitta.

Ut i UB... JJ vs AK. Större stack i sen position höjer, jag sitter i BB med 20xbb i stacken. Instapush, A på floppen.

Inte så mkt att säga...

Snart börjar FT-turren. En gång i livet?

Postad
Ut i Stars-turren... AKh vs AJ. Höjer från UTG (Blinds 300/600, jag har 8k), får syn av UTG+2 som är en storstack. Floppen kommer JTx med två hjärter. Jag pushar, fi synar. 19 outs x 2 kan aldrig sitta.

Det känns som om du överbetar floppen där, vad tänkte du? (n uhade det väl slutat så iaf med tanke på fis hand, men om...)

alltså ja vill ha in alla chips .. o jag vill väl att fi skall kunna folda .. Men ställer man utg med 7k in i en 3,4k pot, kan man då få syn eller bluffförsök av sämre händer???(beware, siffrorna kanske inte är rätt)

Postad

Jag och baller yrade lite om den handen på MSN, får analysera den mer i veckan.

16K på FullTilt nu efter att ha dubblat upp två ggr på kort tid, först med TPTK mot färgdrag och sedan med 888 mot färgdrag.

Postad

eeeeeeeeeeeep

Jättenära bubblan, jag har 12bb kvar och minihöjer från tidig pos. Två syner. Floppen kommer 8 högt. Jag pushar. Första fi viker. Andra fi synar. Med JJ. Han täcker mig. Jag drar in hålstegen. :P