Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Finns bara en sak att göra. Sätt på The Smiths med "Please please please let me get what i want" och må piss:

Tycker det verkar bättre att sätta på frugan o må grejt ;)

LOL here comes Conny....

Postad

Första handen i $5K guldvippfrirullen.

UTG räjsar till 1499 :?

Myssion får QQ och instapushar

Alla foldar fram till fi som steeeker

Fi klickar på TIME

Fi synar med K7 :d:

Floppen: K7J

Turn: J

River: K

Tack och hej.

Postad

Frugan: Men du vet ju att du inte ska syna muppar på det viset...

Jag: Det är ju just det man ska göra, iallafall när man har QQ...

Frugan: Jo, men DU ska inte syna mupparna, det borde du ha lärt dig vid det här laget...

Svårt att kontra där faktiskt...

I $2.5K silvervipfrirullen så åkte frugan ut med QQ också. Efter att ha inlett tajt och stabilt så synar hon en reräjs all-in på turn med A på brädan. Fi hade träffat 999 på floppen. Hennes monolog strax innan den handen beskriver hennes turneringsstrategi rättså bra:

Frugan: Är jag för tajt nu kanske...? Fast jag är ju lite av en tajtröv, det vet ju du älskling... Ända tills jag får muppfnatt och släpper till lite mer...

:P

För övrigt hade jag en grym read på ärkemuppen i $5K-rullen, trots att det var första handen. Fi hade nämligen samma avatar som MaLiik. 8-)

Postad

Går rättså bra idag, fast fick muppsyn av en forumit med AK när jag var storstack på bubblan och lillstacken hade 5xbb.

-------------------

Frugan gräver i sin plånbörs efter $ till min rulle så att jag kan kliva upp i nivå direkt. Hon vill alltså ge mig stake, brukar vara the other way around... ;)

Postad

Börjar bli knepigt att hitta intressanta HH:s att lägga upp. Det mesta är ju ändå standardsituationer som går att köra direkt i SNGPT, blir liksom inte så mycket utrymme för diskussion.

Har dock en intressant (?) hand från det lite tidigare spelet som jag ska lägga upp sedan. Har utvecklat mitt postflopspel en del tycker jag, men behöver lite hjälp på traven i vissa situationer. Särskilt när det blir avvägning mellan pottkontroll/hålla nere variansen och att skydda sin hand.

Postad
Intressant, har ni ngt bra och tänkvärt han skrivit om taktik/strategier om onlineturneringar och då kanske rebuy turrar?

//Matte

Du kan kika på lite gratis material på http://www.pokerxfactor.com - Betalar du så blir JohnnyBax din läromästare (Han och Sheets (#16 på listan 2005, #144 2004)). Det finns sjuuuukt mycket material där. Men smakar det så kostar det :?
Postad

Ska väl tilläggas att sheets, som också ligger bra till på Stars leaderboards, och tillika läromästare på PXF, inte alls är särskilt förtjust i den strategin. Hjort sågade den också rättså kraftigt faktiskt. Bra resultat trots strategin, snarare än tack vare, typ. Men kul att se är det iaf!

Postad
Ska väl tilläggas att sheets, som också ligger bra till på Stars leaderboards, och tillika läromästare på PXF, inte alls är särskilt förtjust i den strategin. Hjort sågade den också rättså kraftigt faktiskt. Bra resultat trots strategin, snarare än tack vare, typ. Men kul att se är det iaf!
Men hans resultat är till största delen inte för att han spelar så på låga re-buys?
Postad
Intressant, har ni ngt bra och tänkvärt han skrivit om taktik/strategier om onlineturneringar och då kanske rebuy turrar?

//Matte

Du kan kika på lite gratis material på http://www.pokerxfactor.com - Betalar du så blir JohnnyBax din läromästare (Han och Sheets (#16 på listan 2005, #144 2004)). Det finns sjuuuukt mycket material där. Men smakar det så kostar det :?

OT: Men finns det nått liknande som pokerxfactor fast för SnG spel?

Postad

Har vi den sågningen här på forumet tro?

Så i huvuddrag går strategin ut på att skyffla in chipsen med any-two tills man har byggt en hyffsad stack att ha o spela med när re-buy perioden är över, eller?

//Matte

Postad

De flesta sådana sajter har filmer för både SnG/MTT/CG, PXF är den som ska vara bäst för SnG's, sheets håller på att lägga upp en hel lecture series, har väl hunnit till del 3 tror jag.

Billigast att prova på är nog proplay.live, om man orkar med Tom McEvoys dryga röst.

Vad i min dagbok är inte OT? ;)

Postad
Har vi den sågningen här på forumet tro?

Nej, tyvärr.

Så i huvuddrag går strategin ut på att skyffla in chipsen med any-two tills man har byggt en hyffsad stack att ha o spela med när re-buy perioden är över, eller?

Typ. Gör rebaj direkt, in med degen med any two, om du bustar så rebajar du x2 direkt, om du dubblar så saktar du ner och börjar spela paw rihk-titt.

Postad

Plussar ca $150 idag på 25 spelade. 12+ ITM, är osäker på fördelningen eftersom alltihopa kajkade ur helt och hållet med 6 bord öppna. När jag till slut kom tillbaks hade jag åkt ut på två bord, men uppenbarligen vunnit lite pengar på minst ett av dem, och var jättekortis på de 4 kvarvarande. Lyckades dock rädda situationen på två av dem och tog en första- respektive en andraplats men var för kort på de andra. Synd, låg hyffsat till på alla bord utom ett, hade nog kunnat bli en del $ till. Muppen i sista verkade seriöst lobba för att splitta prispengarna, men jag sa "Play", pushade med KJo, fick syn av Q9o, floppen KQJ, sedan inga fler Q och Myssion vann. :)