Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

Hmm....

Insåg just att jag varit i dina trakter Myssion!

Var i Svalöv på kurs för ett tag sedan och då besökte vi Panelkungen i Teckomatorp. Vilken snubbe!

 

Lyssna på Panelkungen:

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/humor/unitgroup.asp?GroupID=54&UnitID=1280

 

 

Kanske har BT Kemi något med hans skumma beteende att göra?

Mindre rolig läsning:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=449890&previousRenderType=1

 

Hur som helst är det förbannat fint i dina trakter, skall nog ta en kurs igen på Svalövs folkhögskola. Lirade poker med flummiga akvarellmålare, vann ihop hela 88 kr! :D

 

dessa fina trakter har fostrat en rilleg också, dock närmare ut mot helsingborg men fortf svalovs kommun

 

Det är iallafall lätt att skilja på folk och folk här i trakterna. Ser de flummiga ut så går de på folkhögskolan i Svalöv, och ser de inavlade ut så kommer de från Teckomatorp. Ser de normala ut så är de garanterat bara på genomresa alternativt har kört vilse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du har inte ställt för mycket så att folk tror att du stjäl hela tiden och de då kan syna med sämre händer ?

 

Det var det killen med Q8 sa också, och jag hade faktiskt varit rättså aggressiv. Men jag är extremt tveksam till om de synerna är EV+ även mot min HD, men motbevisa mig gärna. :)

 

Tyvärr hjälper det ju inte alltid att synerna är -EV så länge man inte är HU. Min känsla är åtminstone att ett flitigt stjälande kan även om det är optimalt ur spelteoretisk synpunkt i vissa fall leda till att folk tröttnar, synar med -EV och ger värde från er båda till resten av bordet. Hur ser du på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion: Very well played!

R.S.Riverking (tokmupp): ty

Myssion: Lee Jones (Poker Room Manager): Player R.S.Riverking, please set your sarcasm detector to ON.

 

 

Dagens fold: Jag sitter på knappen med 510 marker och blinds på 200/400. Jag pushar, BB foldar.

 

 

Höga par är inte melodin för mig idag. QQ vs KT (triss i tior), KK vs AK (stege) samt KK vs QT (tvåpar) inom några minuter. Därtill AA som blir utdragen av en hålstege på river när fi har höjt pre från tidig position samt synat reräjs med JTs och därefter pottbet med sitt muppdrag postflopp, samtidigt som en annan synar pottbet för 1/3 av sin stack på floppen för att sedan dra in sin hålstege på ett annat bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska lägga upp en HH sedan om resteal på bubblan vs storstack. Känns dock lite som att jag mer eller mindre upprepar samma scenarion i handanalysdelen numera, har svårt att hitta nya och intressanta problem. Är på en platå igen där man inte riktigt vet vad det är man behöver förbättra. Nåja, det kommer väl nya insikter så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du fått samma problem som Brunsom fick efter att ha publicerat SS1, där folk visste vem han var och hur han spelade... Kändisskapet på PF borde vara globalt vid detta laget, eller hur? :D

 

Skämt åsido, men du borde väl vara hyfsat igenkänd på Stars nu med tanke på hur mycket du spelar, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där avslutade vi med ytterligare ett bustat par. Får AA HU och SB limpar. Jag höjer, han synar, jag pushar floppen 9xx, han synar med T9s, klonkar en nia till.

 

Bästa var handen han bustade bubblan med, han limpar in från SB med typ 86o och synar sedan 5xbb all-in från BB. Träffar och drar ut mot BB's A7. Snygg fälla liksom.

 

Suck... Jag blir matt av alla idioter som drar ut, och även när de inte drar ut, helt enkelt för att de är idioter, känns som jag behöver hitta något annat att fokusera på... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du fått samma problem som Brunsom fick efter att ha publicerat SS1, där folk visste vem han var och hur han spelade... Kändisskapet på PF borde vara globalt vid detta laget, eller hur? :D

 

Skämt åsido, men du borde väl vara hyfsat igenkänd på Stars nu med tanke på hur mycket du spelar, eller?

 

Har inte varit så många regulars över sommaren faktiskt, mest nytt folk hela tiden. Nu har jag ju bytt till $22 också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observation: Kiss är halt.

Konstaterande: Man kan halka i kiss.

 

Vissa fenomen får man helt enkelt inte tillfälle att reflektera över förrän man blir förälder.

 

Slippery when wet....

 

 

Skyll nu inte ifrån dig för att du inte träffar hålet i holken utan pissar utanför och sedan halkar i det

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skyll nu inte ifrån dig för att du inte träffar hålet i golvet utan pissar utanför och sedan halkar i det

 

 

Bajs är också halt.

 

No shit! 8-)

 

Vad har du för snitttid på dina turbosar? :D

 

Klistrar in det jag skrev i DaPine87's dagbok här:

 

Turbo på Stars tar 31-32 minuter, regulars tar 54 minuter, troligen fortare ju muppigare motståndet är.

 

Säker på att det ger mer $/h att spela turbo? Har börjat fundera på det där på sistone. Vet ej hur det är på andra sajter, men på Stars har du ju mer betänketid på regulars än på turbosar (60 vs 30 sek i time-banken, vet inte exakt hur det är med den ordinarie tiden men tror det är 30 vs 20 sek innan time-banken slår in). Det innebär ju att man, eftersom man får mer tid på sig att ta beslut, kan spela fler simultana regulars än vad man spela turbosar.

 

Kan du multitabla 16 st turbosar kan du garanterat multitabla 24 st regulars, med en högre ROI dessutom.

 

Vad nickar du på Stars då?

 

 

 

Kör hårt! :)

 

(Sök på RaiNKhAN på Sharkscope så får du se en fin liten kurva som du kan inspireras av ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina höga par är motsatsen till odödliga nuförtiden. Mupp höjer i mellanposition, jag reräjsar från SB med AA, mupp synar, träffar topset på AKx-bräda med två klöver. Betar 2/3-pott, får syn, ställer på blank turn, mupp synar med :Kc::Qc: och drar in :8c: på river.

 

Min teori är att många av dessa muppar anser att bara för att fi sitter på blinds så bluffar de för att stjäla. Är minst en omgång per SnG där battle of the blinds gör att någon åker ut. Allt som oftast på skitkort. Igår satt jag i BB och lilla höjer. Jag kontrahöjde direkt med mina AA. Han synar och floppen ger AJ8. Jag bettar pott, han går allin med 45o.

 

Vilken blindsnivå var det på som muppen lyckades dra till färgen mot dina AA? Tror du han hade lagt sig om du gått allin på floppen? Fast å andra sidan egentligen spelar du väl helt korrekt här för att få mest utdelning.

 

BHA! Jag lider med dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, finns många som hela tiden letar efter en anledning att syna eller bluffa ut den andre, särskilt då när det är blindsstölder eller BB vs SB på gång.

 

Höjde med AJ från c/o när blindsen var 50/100 och muppen i BB (som faktiskt hade TAG-stats och hade spelat helt ok) ställer med sina 500 marker, och jag instasynar såklart. Han visar T9o och klonkar såklart. Jag wajnar lite :) och han börjar dilla om "don't steal my blind when I'm short" och "thought you were on a steal" o.s.v. Jo, verkligt att jag stjäl mot en kortis som är desperat, OCH att jag sedan viker mot ett omslag när jag har gigantiska pottodds...

 

Även om dessa spelarna oftast skjuter sig själva i foten så får man hålla utkik efter dem, särskilt när det gäller att stjäla blinds från knappen, det tolkar dem automatiskt som steal, oavsett vad man har för image.

 

EDIT: Det var på 10/20-nivån, och nej, jag tror inte han vikt hur jag än spelat, inte med par+nötdrag.

 

 

------------------------

 

 

Klonken har vänt! Har spelat 17 st idag och kom ITM i 10 st av dem (7-2-1) (59%)! $418!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...