hajen Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Myssion vet du va detta betyder ? Ser att vissa har en lite stjärna på på sin avatar på pokerstars i silver typ. Sitter i ringen längst upp. Vad betyder detta ? Spelar du pläjmånni? moneymaker frirulle, bar 3st har detta resten har ingen stjärna ? Citera
Myssion Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 JAAAAAAAAA! Jag vann en turnering!!!!!!! Citera
Myssion Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Myssion vet du va detta betyder ? Ser att vissa har en lite stjärna på på sin avatar på pokerstars i silver typ. Sitter i ringen längst upp. Vad betyder detta ? Spelar du pläjmånni? moneymaker frirulle, bar 3st har detta resten har ingen stjärna ? Mmm, då är det spelare som är reggade via PokerStars.net, en systersajt till PS där man bara har tillgång till Pläjmånni och frirullar. Citera
hajen Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Myssion vet du va detta betyder ? Ser att vissa har en lite stjärna på på sin avatar på pokerstars i silver typ. Sitter i ringen längst upp. Vad betyder detta ? Spelar du pläjmånni? moneymaker frirulle, bar 3st har detta resten har ingen stjärna ? Mmm, då är det spelare som är reggade via PokerStars.net, en systersajt till PS där man bara har tillgång till Pläjmånni och frirullar. aha tack för svaret. Grattis förresten nu vänder det!!!!!!!!! Citera
Myssion Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 18 st spelade. 1 nioendeplats. 3 femteplatser. 5 fjärdeplatser. 4 tredjeplatser. 4 andraplatser. 1 förstaplats. Som sagt lite rostig HU, men da mönster kåntinjuss. Underbaraste handen är när jag floppar tvåpar med 25 mot storstacken ITM. Jag betar och han synar. På turn kommer som ger mig kåk och tre på bordet. Jag betar och han synar. Turn kommer J och jag degar in i förhoppningen om att han ska sitta på en färg. Han har JJ. Men äsch, det känns ändå bra att ha bytt till regulars, får mer tid på sig att ta beslut och folk är tajtare runt bubblan, passar mig bra just nu. Citera
ampixo Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Hur mycket längre tid tar en vanlig? Citera
Myssion Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Hur mycket längre tid tar en vanlig? Jättelitet urval, men 56.1 minuter är snitt-tiden. Fast det låter rättså rimligt. Citera
ampixo Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Är själv också inne i en sån här skön svacka. Oavsett vilken hand jag ställer med på bubblan så får jag alltid syn och är dominerad. Spelar ingen roll om jag pushar med A3o eller AKs. Eller 95o för den delen. Citera
Myssion Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Är själv också inne i en sån här skön svacka. Oavsett vilken hand jag ställer med på bubblan så får jag alltid syn och är dominerad. Spelar ingen roll om jag pushar med A3o eller AKs. Eller 95o för den delen. Jag får iallafall lite omväxling genom att faktiskt vara favorit rättså ofta men bli tokutdragen iallafall... Citera
Myssion Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Hur mycket längre tid tar en vanlig? Jättelitet urval, men 56.1 minuter är snitt-tiden. Fast det låter rättså rimligt. Det tar lite längre tid för borden att komma igång också. Citera
Myssion Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 30 spelade, 13 ITM (3-5-5). Plussar väl $60 eller något. Inte tokbra, men helt klart godkänt. Äsch, spela roll, det är ett dagsresultat, säger inte så mycket ju, men ändå skönt att börja komma på rätt köl. Skönt att spela mot folk som man har lite FE mot också... Citera
Myssion Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Nu är det bubbelspel på ett bord med blindsen på 10/20. Klonkade in ett fyrtal dessutom. Citera
Skanke Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Nu är det bubbelspel på ett bord med blindsen på 10/20. Klonkade in ett fyrtal dessutom. Tajt och fint ska det vara de första perioderna Citera
emilio_15 Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Nu är det bubbelspel på ett bord med blindsen på 10/20. Klonkade in ett fyrtal dessutom. Citera
Myssion Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Ok, inte bubbelspel, vi är 5 st, men ändå... Citera
emilio_15 Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Ok, inte bubbelspel, vi är 5 st, men ändå... ok, du ser väl till att stjäla så mycke som möjligt ;) Citera
Myssion Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Jobbigt att vara shortie där med endast 100xbb i stacken... Dagens pott redan avklarad: Jag sitter i SB med KJ i första handen och synar först in. Floppen kommer KK7 med två . Jag betar, han minihöjer, jag räjsar igen, han synar (BB är en ärkemupp som jag har mött vid andra bord). Turn är en 6a, icke . Jag betar hårt, får syn, kåkar när J kommer på river och degar in, han synar. Med 76o... Citera
Othello Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Dagens pott redan avklarad: Jag sitter i SB med KJ i första handen och synar först in. Floppen kommer KK7 med två . Jag betar, han minihöjer, jag räjsar igen, han synar (BB är en ärkemupp som jag har mött vid andra bord). Turn är en 6a, icke . Jag betar hårt, får syn, kåkar när J kommer på river och degar in, han synar. Med 76o... Trepar ju! Stålet! Citera
Myssion Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Blev bara 7 st idag, delvis p.g.a. att det var serveromstart, delvis p.g.a. att det var så jäkla varmt så jag fick huvudvärk och nästan hallucinationer (A4 är som sagt rättså likt AA...) och delvis p.g.a. att det gick så bra på samtliga bord att jag väntade med att starta nya. Stor skillnad mot turbo är att bubblan och HU-spelet blir rättså utdraget. Blinds på 100/200 med en varsin stack på 7K lämnar lite mer utrymme för finlir än på 300/600 eller 400/800. Kul att spela lite HU med mer postflopspel, fast är väl egentligen mer optimalt att köra turbo för att få lite mer volym. Nåja, det känns iallafall bra så här tills vidare, det slutade med (1-3-2) och lillplusset. Skönt att ha fina gröna siffror, känns lite ovant. Har överlag experimenterat lite med att limpa in från SB när man har en spelbar hand och blindsen är låga (och man är först in). Annars riskerar man att hamna i en höjd pott ur position och det är lätt att man sitter med omvända implicita odds om man spelar vidare. Pot control känns viktigare här än att stjäla lite fjutteblinds, dessutom kan man komma undan lite billigare genom att leda ut oavsett flopp om man nu vill ha blindsen. Citera
harcourt Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Angående spelet ur sb så har jag funderat en del kring detta. På senare nivåer, 25/50 och 50/100 framför allt, så slutar folk att limpa in med allt skräp och blindsen hamnar oftare hu. Här är ditt spel, med syn preflop och höjning direkt efter, ganska effektivt tycker jag så länge fi är, som så många, lite för passiv och inte höjer din limp. Det ser ju ut som en steal när du höjer preflop men sällan alls lika mycket postflop. Det jag undrar är hur ofta man ska tillämpa spelet, med vilka händer och om det faktiskt är värt mer än att höja med allt som känns spelbart. Citera
Myssion Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Jag föredrar att höja med skräp och sånt som tål omslag, annars riskerar man att slösa bort en hyffsad hand om fi får för sig att göra en resteal. Beror lite på fi's spelstil också förstås, men generellt. Citera
Illyria Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 svackan är total.. spelar numera med självförtroendet att om jag håller JJ och motspelaren A9.. Med floppen 269, så VET jag att det e kört. A kommer.. 9 kommer.. utragen på oooooooändligt många sånna nu Citera
Mogge13 Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 uppdatera resultatet då myssion ... ! Du är ju tom. moderator nu Grattis förresten Bara gröna siffror dom närmsta veckorna, ok ? Lycka till! Citera
baller Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 precis, som moderator förlorar man aldrig ... Citera
Myssion Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Så det är DET som är riggen... Citera
Recommended Posts