Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu tjatar jag för tredje gången, lite kompletta HH:s tack! :-)

 

Ja, mamma. :)

 

----------------

 

Spelade 25 st i förmiddags. 6 st ITM (1-4-1), vilket är rättså sunkigt. Då tänker man att nu kan det bara gå uppåt. Resultat på eftermiddagspasset? 15 st spelade. 1 st ITM (1-0-0).

 

Totalt för idag: 20 inköp back.

 

Grejen är att jag inte tiltar eller något alls heller, jag spelar kanske liiiiite konservativt i vissa lägen p.g.a. resultaten, men inte alls galet eller helknasigt. Springer in i starka händer heeeeela tiden, helst överpar eller dominerad.

 

:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att jag inte tiltar eller något alls heller, jag spelar kanske liiiiite konservativt i vissa lägen p.g.a. resultaten, men inte alls galet eller helknasigt. Springer in i starka händer heeeeela tiden, helst överpar eller dominerad.

 

Har dig på 8.7% saw flop tror jag, men spelar nog inte flera händer själv....Tänk på allt du vunnit tidigare :D . Sedan kan jag ibland tycka att det på Stars kan vara värt att tänja på 6xBB ibland då ett gäng galningar plötsligen slänger in allt de har (subjektivt). Har du funderat över att prova $35 SH borden?

 

Edit: Provade precis $35 borden själv: två förstaplatser och två andraplatser på 4 spel :D , fin liten profit..Enbart 2 spelare kvar på 25/50 nivån på ena bordet. Nämner det enbart för att jag tycker du borde prova med all din skill och teoribakgrund borde du göra riktigt bra resultat på de borden, där det finns tid för lite manöverutrymme. De tar hellre inte så förbaskat lång tid så barvaktskostnader för Smilla kan undvikas ;) ! Lycka till, nu vänder det :D !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du dra ut lite statistik på pre-flop raise, seen flop %, ROI och In the money %?

 

Det vore kul att jämföra lite framför allt vad gäller hur tajt du spelar på de första nivåerna. Jag håller själv på att grinda mig igenom $11-nivå på Paradise och Party men har så få turneringar spelade ännu så att det inte är rättvisande. Mycket talar dock för att jag slaskar bort en hel del stålar på Partys snabbare struktur (jämfört mot Paradise) i början.

 

Det som verkar bra är att jag har typ 80/20 fördelning mellan 1:a och 2:a plats så på den här låga nivån verkar jag inte ha problem med heads-up. Lite felvisande är det kanske eftersom jag ofta går till heads-up med schysst stack eller åker ut som 3:a...

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kör sju bord nu alltså... Vad är ditt mål?

 

Mitt mål är att köra 8 bord. Eller hur menar du? Startade 8 bord men startade inga nya som jag brukar eftersom datorn hackar en massa. Har precis avslutat den sessionen, får väl starta om datorn och se om det blir bättre.

 

Kan du dra ut lite statistik på pre-flop raise, seen flop %, ROI och In the money %?

 

Här är lite stats.

 

ROI har nu droppat från 12% till 8% iochmed svackan, men förut låg jag och pendlade mellan 11% och 17%. ITM har legat stadigt på 39-41% hela tiden.

 

Ska se om jag kan lägga upp lite mer intressant stats nu från Tourney Manager.

 

 

 

Har haft en speciell sorts otur både idag och igår som man kanske inte tänker på så ofta. När jag är mellanstack/kortstack på bubblan och någon hamnar all-in mot storstacken, så lyckas hela tiden kortisen/mellanstacken dra ut, såvida inte storstacken gör en muppsyn från början (någon synade 8xbb med 75s förut) och i princip ger bort marker (jag vet att en konfrontation mellan dem är $EV+ för mig, men ändå drygt). Några händer senare åker jag ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en speciell sorts otur både idag och igår som man kanske inte tänker på så ofta. När jag är mellanstack/kortstack på bubblan och någon hamnar all-in mot storstacken, så lyckas hela tiden kortisen/mellanstacken dra ut, såvida inte storstacken gör en muppsyn från början (någon synade 8xbb med 75s förut) och i princip ger bort marker (jag vet att en konfrontation mellan dem är $EV+ för mig, men ändå drygt). Några händer senare åker jag ut.

Det där är det mest tiltframkallande av allt i SnG. Man är inte ens med i handen, men ändå ska ens öde avgöras av andras utdragningar eller dåliga spel. Blä! :|

 

Klart det vänder snart, men det är lite tungt när man är nere i skiten. Good luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du dra ut lite statistik på pre-flop raise, seen flop %, ROI och In the money %?

 

Här är lite stats.

 

ROI har nu droppat från 12% till 8% iochmed svackan, men förut låg jag och pendlade mellan 11% och 17%. ITM har legat stadigt på 39-41% hela tiden.

 

Ska se om jag kan lägga upp lite mer intressant stats nu från Tourney Manager.

Om du vill får du gärna visa på eventuella skillnader mellan de olika nivåerna ($10, $20, $25, $30, $50) också...

 

Jag är själv inne i en liten svacka med drop på både ITM och ROI men det känns som alldeles "normal" varians. Tanken är att jag ska upp på $20 på Paradise inom ett par veckor men då vill jag först rida ut svackan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill får du gärna visa på eventuella skillnader mellan de olika nivåerna ($10, $20, $25, $30, $50) också...

 

Har spelat $16, $27 samt $60, och det är ingen synbar skillnad mellan nivåerna i mina stats. Generellt sett så bör man vara lösare med både ställ och syner när blindsen är höga ju högre nivå man spelar på. Nu under sommaren är det tomteverkstad överallt, så då får man vara lite tajtare när det gäller blindsstölder och ställ p.g.a. alla synmuppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har WCOOP-sattarna dragit igång också, tänkte klonka in mig i några events där med hjälp av lite FPP's.

 

Main Event: Startstackar 10.000 marker, 30 min blindsperioder. Drägglar...

 

Siktar på följande Events:

 

#2 NLHE - $1.5M Guaranteed

#4 NLHE Match Play - $300K Guaranteed

#10 NHLE - $1M Guaranteed

#18 Main Event (NLHE) - $3M Guaranteed

 

Dessa är lite intressanta också:

 

#7 FLHE - $200K Guaranteed

#17 FLHE - $400K Guaranteed

 

 

Satte till #4 börjar om 40 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får inte spela sattar som kostar $ p.g.a av plantskolan va?

 

Jobbigt :)

 

Japp endast FPP-sattar.

 

Ut på 54:e plats efter total korttorka. Missflytet från SnG-spelet fortsätter tydligen i MTT's också, med 10xbb i stacken ställer jag med AK och får syn av... japp, AA.

 

Blir utklonkad i 4 raka SnG's som favorit, därefter lite ITM med utklonkning som favorit på tredje plats, därefter ytterligare utklonkning som favorit i några turrar. Det är helt sinnessjukt vad man kan ha missflyt alltså. Springer dessutom in i AA två ggr, blir utdragen av 44 när jag har AA. Springer in i KK när jag har 33 också, K på floppen, fast drar ut med runner-runner stege. Någon rättvisa får det ju va. :)

 

Förra onsdagen plussade jag typ 17 inköp, det är väl så det går mot detta motståndet när händerna håller hela vägen och man inte springer in i monster hela tiden, jobbigt att hamna på fel sida variansen bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena igen. En fråga från Nicke Nyfiken:

 

Tycker du inte att det är väldigt mycket actionkort på Stars? Vad jag menar är t ex att du har AA mot KK, floppen kommer xxx, turn K, river A? Eller att du har AQ vs QJ, flopp AQJ, turn J, river A? Osv in absurdum. Jag säger med detta inte att Stars är riggad på något vis, men jag undrar bara om du, som troligen spelat mer där än jag, upplevt att det kommer fler actionkort på stars än på andra sajter? Med actionkort avses alltså kort som får bordet att svänga KRAFTIGT till den ena eller andres fördel, och som kan få vinstchansen att pendla med säg >80% på flopp, turn och river.

 

(Såg för övrigt kommentarvideon med Rizen när han vinner $1.000.000 guaranteed... Flera sköna beats där, mestadels 2- och 4-outare, och Lee Jones lägger ideligen kommentarer som "Ja, ha ha! Pokern är grym ibland." En parentes förstås.)

 

Detta är en helt ärlig och väldigt enkel fråga till Myssion och ingen annan så ironiska kommentarer undanbedes vänligt men bestämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...