Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

Myssion vad lägger du till för PO stats nu när de gjort en updatering?

Såg att det fanns en del intressanta. Har själv bara lagt till Continuation bet % hittils.

 

Vilka har/planerar du att lägga till?

 

Continuation Bet är ju inte som bäst för SnGs dock, kanske kan vara intressant ändå iofs. Men kul att de utökat en massa, ska kolla när jag kommer hem från jobbet.

 

Jag skulle vilja ha en kvot (limp-call all in)/(limp-fold to all in) :) Vore det grymmaste för SnG.

 

Har lagt till CB i min overlay nu, vet inte om där var något annat användbart riktigt. CB är ju mer användbart för CG iofs, men kan vara bra för SnG's mot regulars där man har en stor sample size. Kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är svårt men jag försöker hålla mitt normala CG-spel i större utsträckning. Den "rake" i form av cEV som man alltid betalar så fort man är inblandad i en hand är ju klart lägre i början av en S&G så felet man gör är mer begränsat i ett tidigt skede än om man spelar fel i slutskedet.

 

Jag har ingen koll på hur tight du är men när jag skriver "löst" så menar jag mer löst för att vara S&G och inte löst som SH CG. När jag märker att ett bord är väldigt löst och dåligt öppnar jag först och främst upp för mycket stölder från sen position när många limpat. 88/99 är bra stöldhänder, liksom AJo/ ATs, händer som klart leder mot motståndarnas limpdist men som man ändå helst plockar ner potten med före floppen. AQo, 99+ höjs från alla positioner och många händer som inte direkt leder mot fi men som kan träffa fint som låga pp, SC och allehanda höga suitade grejer som KJs, A8s etc kan limpas från sen position mot flera limpare eller kompleteras från sB. Kort sagt, rätt normalt CG spel som det spelas mot riktigt dåligt motstånd.

 

Nu är det så att ungefär hälften av alla STT jag spelar är "normala" och inte turbo så där blir det mycket mer tillämpbart.

 

Klart viktigast är dock som du säger att tajta till sig rätt hårt på bubblan. Stjäla måste man men det känns väldigt viktigt att tajma stölderna väl. Som du kanske märkt är det t ex väldigt vanligt med poliskonstaplar, första höjningen på bubblan kommer man alltid undan med men gör man det två gånger på raken kan man få syn av JTo, 22 eller vad fan som helst.

 

Som sagt, svårt att förklara vad löst spel innebär på de tidiga nivåerna men även här kan du ju få hjälp av SnGPT så att du får en känsla för hur hårt man bestraffas och hur mycket du måste leda för en lyckad stöld eller för att se en flop. Sen ger inte SnGPT hela sanningen eftersom den inte tar hänsyn till ditt spelövertag postflop.

 

Nej, nu måste jag ut i solen :D

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion, en idé: Du har inte lust att posta några kompletta HH:s från några SNGs, dvs från hand 1 -> (förhoppningsvis) vinst? Vore nog lärorikt!

 

Skulle jag kunna göra om du orkar läsa. Annars kan man ju iofs kopiera texten till ett txt-dokument och sedan ladda in i PO och spela upp i replayern. Ska se om jag hittar någon intressant turnering.

 

asså den avataren myssion var lite läbbig faktiskt. :roll:

 

Den e väl hur schysst som helst :lol:

Förresten, ska du säga som har en robothora som avatar.. :shock:

 

;)

 

haha frugans påhitt :)

 

Äsch, får kanske byta igen... Förstår inte att ni inte kan uppskatta en riktigt fin rumpa... ;)

 

Myssion du verkar ju va en hejare på pokeroffice :D . Vilka stats på overlay tycker du är användbara för SnG?

Vilka använder du?

 

Jag kör:

 

- Spelade händer

- $VPIP

- Preflop Raise %

- Aggression factor Total (Postflop)

- Steal Attempt

- Folded BB to steal

- Folded SB to steal

- Continuation Bet

 

------------------

 

Spelade ett tjugotal igår men backade lite, typ $150. Först kändes det som att man hade backat tokmycket, men sedan insåg jag att det bara var 2.5 inköp... jobbigt att gå upp i nivå... dessa swings, desssa swings, man blir ju helt stressad... Fast Frugan har köpt en sådan där liten stressboll till mig, som man klämmer på, som ser ut som ett bröst, så den hjälper en del ibland. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser din placeringsstatistik ut nu (plats 1-4 och antal spelade totalt är väl det är är intressant)? Kollade lite i din resultattråd men hittade ingen totalsumma.

 

Skulle vara kul att jämföra med mina egna siffror. Har dock för liten sample size ännu men tendensen är att jag verkar spela för aggressivt på bubblan :( Många förstaplatser och fjärdeplatser.

 

Bra idé med stealfrekvenser på table overlay förresten, ska jag också prova. Som det är nu har jag haft flop-turn% som känns rätt värdelös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion:

 

Givetvis orkar jag läsa! :-) Posta gärna ett gäng tournies så man får en bättre uppfattning. Har för mig att du la upp nån HH på pokerXfactor förut, det är ju klockrent att lägga upp en turnering där (om det går + inte kostar nåt att kika på den såklart).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion:

 

Givetvis orkar jag läsa! :-) Posta gärna ett gäng tournies så man får en bättre uppfattning. Har för mig att du la upp nån HH på pokerXfactor förut, det är ju klockrent att lägga upp en turnering där (om det går + inte kostar nåt att kika på den såklart).

 

 

I början så tycker jag att du bara tar med "Myssion was dealt" och sen klipper HH'n när du foldar.

 

Och numrera händerna tydligt också så blir det väldigt mycke lättare att diskutera efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför den äckliga bilden för myssion??? ;)

 

Tycker det är jobbigt att läsa dina inlägg, älskar att läsa dem i vanliga fall.

 

Du har lyckats med att ta över pokerforums värsta bild, ifrån han dåren som har sitt fula nylle framför en sol.

 

Adde med solen eller vad han heter? Den är ju koooooooool!! :)

 

 

Äsch, får väl byta då, vill ju inte riskera att tappa sin läsarkrets... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev serveromstart igår igen så det blev inte så många spelade. Blev lite back dock.

 

 

Hur ser din placeringsstatistik ut nu (plats 1-4 och antal spelade totalt är väl det är är intressant)? Kollade lite i din resultattråd men hittade ingen totalsumma.

 

Jag har bara stats över fördelningen mellan placeringarna 1-3 (leta i resultattråden efter sammanställning för maj/juni). Hade varit bra med info om samtliga placeringar och hur ofta man tar sig från ITM från bubblan, från ITM till HU och från HU till vinst t.ex. Ska troligen lägga över alla mina HH's i Tourney Manager senare och där får jag nog mer SnG-anpassad stats än vad PO kan erbjuda.

 

 

Bra idé med stealfrekvenser på table overlay förresten, ska jag också prova. Som det är nu har jag haft flop-turn% som känns rätt värdelös.

 

Stealfrekvensen är bra tycker jag, Folded to steal är mindre bra, man behöver ett mycket större urval för att den ska bli användbar så där kikar jag på vepipp istället. CB åker nog bort, hur ofta kallsynar jag en räjs liksom (såvida jag inte ska göra en stop-n-go, men då ställer jag ju direkt på floppen ändå, eller såvida det inte är i det tidiga stadiet, men då har man ju inget underlag ändå...)?

 

Vore jättebra om du kunde posta lite bra HH från några turneringar, iden att köre dem i PO är mycket bra. Satt faktiskt trollbunden och såg iremats 3.e plats i pokerstars stora turnering. Mycket intressant också att se statistik m.m.

 

Om jag har förstått er rätt så vill ni alltså ha en komplett HH där jag spelar bra, hellre än en komplett HH där jag har en massa frågetecken om hur jag bör spela?

 

Skulle nog vara rättså givande för mig också faktiskt att lägga upp en sådan turre och sedan skriva kommentarer, jag lär mig väldigt mycket på att skriva och reflektera över hur jag egentligen spelar, och oftast sitter jag inte och analyserar en hel turnering på det viset.

 

 

Var hittar man Mats PS-turre förresten?

 

Äsch, får väl byta då

 

Bättre?

 

e de framsidan nu ;)

 

Japp. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...