Suron Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Det blev ju en del kommentarer om den där mössan/hjälmen: Det ska börjas i tid... Smilla: "Fast jag tyckte SS2 var bättre, mamma." Men faktum är att t.o.m. påkerpråffsen använder sådana mössor: Citera
Myssion Postad 13 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 13 Juni , 2006 Beställde ett gäng böcker för mina FPP's. Det blev: - Tournament Poker for Advanced Players - Book of Bluffs - Psychology of Poker - Theory of Poker Här går det undan, fick böckerna igår, hemkörda till dörren av DHL (stod att det skulle ta 4-6 veckor). Har bläddrat lite i dem. Book of Bluffs verkar bra, har aldrig varit särskilt bra på att bluffa påstflåpp, eller särskilt bra på att fånga bluffar heller för den delen, betar någon rejält så viker jag oftast det mesta, fast det beror väl å andra sidan på att jag började lira mot ultrasynstationer på NL2 ( ) på tomtesajten Everest, och där var det bara värdebeta-värdebeta-värdebeta samt vika så fort de passiva mupparna hittade betknappen... När man började spela så hade man någon sådan där tramsig stolthet bakom att man aldrig bluffade minsann, den försvann ju fort när man fattade lite bättre, men jag har aldrig riktigt känt behovet av att finslipa bluffarskillsen, men nu kan man ju passa på att göra det. Psychology of Poker verkar jätteintressant. De båda Sklansky-böckerna känns väl lite sådär. Alltså, de är ju jättebra, men 80% av grejerna kan man redan, och jag känner mig inte motiverad att läsa en massa basic material bara för att hitta lite guldkorn här och där som man har missat tidigare. Provade att läsa Tournament Poker men det slutade bara med att jag satt och skummade genom texten för att hitta det intressanta, varpå man riskerar att missa en massa intressant som ligger inbakat här och där istället. De hamnar i hyllan och får läsas vid senare tillfälle när jag känner att jag är mer motiverad och har mer tid över. Citera
chlu Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Om JAG får bestämma så tycker jag du ska läsa Psychology of Poker först. Jag är nämnligen nyfiken på den och skulle vilja ha en liten tummen upp innan jag gör mig besväret. Citera
Ignatius Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Grym mössa! Föredrar dock originaluttrycket: Det ska böjas i tid (det som krokigt ska bli). Citera
fredyr Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Har du inte funderat på att gå upp i nivå och skotta lite snart? Du har ju faktiskt tjänat ihop en fin rulle och har marginal att pröva vingarna lite högre. Jag har näml själv blivit lite mer vänligt inställd till skottning under senaste tiden efter att ha läst lite inspirerande material på 2+2. Jag är annars väldigt risk-aversiv... Citera
emilio_15 Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Har du inte funderat på att gå upp i nivå och skotta lite snart? Du har ju faktiskt tjänat ihop en fin rulle och har marginal att pröva vingarna lite högre. Jag har näml själv blivit lite mer vänligt inställd till skottning under senaste tiden efter att ha läst lite inspirerande material på 2+2. Jag är annars väldigt risk-aversiv... Länk tack.. Citera
fredyr Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Va, lusläser ni inte SSNL?? Länken ("Bankroll and moving up" vare jag tänkte på då, men Pooh-Bah-inläggen äger i största allmänhet) Citera
Henkeman Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Om JAG får bestämma så tycker jag du ska läsa Psychology of Poker först. Jag är nämnligen nyfiken på den och skulle vilja ha en liten tummen upp innan jag gör mig besväret. Om jag får bestämma (och det får jag! ) så diskuterar vi Psychology of Poker i dess egna boktråd Citera
Klubban Postad 13 Juni , 2006 Rapport Postad 13 Juni , 2006 Tjena Myssion jag är 27 och bor oxå i tecko, jag och några kompisar brukar träffas för lite poker vissa helger. Vi brukar vara runt 20 pers och kör turnering till låååångt in på natten. Vore kul om du kunde vara med någon gång. Citera
Myssion Postad 14 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2006 Okej, tebax till topic nu Hehe, dags för avatarbyte igen kanske... Har du inte funderat på att gå upp i nivå och skotta lite snart? Du har ju faktiskt tjänat ihop en fin rulle och har marginal att pröva vingarna lite högre. Jo, tänkte kliva upp snart. Har funderat på att prova på $36+$3 6-handed, men jag skiter nog i det (de finns inte i turbo) och kliver upp till $55+$5. Ska göra ett uttag snart, sedan får jag utvärdera efter det. Har diskuterat lite med niqlas, han hade läst på 2+2 om ett system som någon använde (curtains?) för att gå upp i nivå när man spelar SnG's, byter ut ett bord i taget och utökar efter hand. Ska leta upp länken till den artikeln (om någon vet vilken jag menar så påsta den gärna här). Tjena Myssion jag är 27 och bor oxå i tecko, jag och några kompisar brukar träffas för lite poker vissa helger. Vi brukar vara runt 20 pers och kör turnering till låååångt in på natten. Vore kul om du kunde vara med någon gång. Släng iväg ett PM när det börjar bli dags, har dock jäkligt ont om tid nuförtiden så jag kan inte lova något. Citera
Myssion Postad 14 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2006 Gårdagens spel gick rätt bra, plussade drygt $300. Gjorde någon mer stop-n-go med framgång, och har börjat tjeckräjsa lite mer. Ska fokusera mer på att ta syner med goda ådds, var lite dålig på det igår. Citera
Myssion Postad 14 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2006 Rullen är dubblad! Grattis! Tack! Citera
Ving Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Rullen är dubblad! Grattis! Tack! Har du koll på hur många timmar du spelat totalt i Plantskolan? Citera
Myssion Postad 14 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2006 Har du koll på hur många timmar du spelat totalt i Plantskolan? Hmm, nej. Bara hur många SnG's jag har spelat (761 st). Citera
Myssion Postad 14 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2006 Äsch, scheduled server re-start idag igen... Citera
XAi Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Vet inte riktigt om du svarat på något av detta innan, men: Spelar du flera bord samtidigt? Spelar du någonsin Speed-bord? Alltid 10 spelare vid bordet? Citera
Myssion Postad 14 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2006 Vet inte riktigt om du svarat på något av detta innan, men: Spelar du flera bord samtidigt? Spelar du någonsin Speed-bord? Alltid 10 spelare vid bordet? 6 bord samtidigt. Japp, spelar turbosar alltid. Stars är 9-manna, har funderat lite på att prova 6-manna men hoppar nog över det då de inte finns i turbo. Citera
XAi Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 6 bord samtidigt säger du? Hinner man med att studera spelar-typer och svagheter då? Eller det kanske bara är jag som inte hade gjort d? ^^ Citera
Myssion Postad 14 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2006 6 bord samtidigt säger du? Hinner man med att studera spelar-typer och svagheter då? Oftast sköter ju PO grovarbetet, i övrigt beror det på hur mycket annat man håller på med under tiden man spelar. Citera
Myssion Postad 14 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2006 Spelar med fyrfärgslek nu... Hjälp vad jobbigt! Ruter är ju blått och klöver är grönt!!!! Citera
eyedol Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Ja oj vad jobbigt att lättare se skillnad på vilken färg korten har! Citera
bzkt Postad 14 Juni , 2006 Rapport Postad 14 Juni , 2006 Spelar med fyrfärgslek nu... Hjälp vad jobbigt! Ruter är ju blått och klöver är grönt!!!! Fiskar är alltså inte färgblinda Citera
Recommended Posts