Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

Här är ett exempel:

 

Blinds 200/400 (ante 25)

 

Jag i BB med 3600 marker

SB med 6000 marker

Knappen med 1400 marker

c/o med 3375 marker

 

Om han ställer med 100% av sina händer så är det -$1.24 att syna. Med en tajt HD (66+, ATs+, AJ+) så är det saftiga -$7.92.

 

Om man byter så att jag är lillstacken så är det +$EV även mot en tajt HD och mer $EV ju lösare han är.

 

Lekte lite mer med denna situationen. Om fi ställer med any two så är det 88+ som gäller. Om han är riktigt tajt (samma HD som ovan) så är det KK+ som gäller, dvs instafold på QQ! :shock:

 

Med en rimligare HD, säg kanske 50%, så är det JJ+ som gäller.

 

 

Intressant. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har en not på dig nu men jag spelar på Partys ($55) så jag kanske inte får användning för den än på ett tag ;)

 

:lol:

 

Det tar ett tag innan jag kommer upp till den nivån. ;)

Men när jag kommer så vet du att folda allt när jag ställer, får då har jag stål, och jag ställer ofta. ;) Och synar med bättre händer än du ställer med, jag kommer med trubbel i en ryggsäck! :lol: (kan man ju hoppas).

 

 

Alla verkar vara överrens om att fold AK, lustigt. Men som jag skrev i en tidigare tråd så kan det vara så att jag är överaggro mot slutet... det visar sig.

 

Dagens resultat: 3st förluster och 2st 3:e platser. Är ju inte någon gud på SnG än men det känns som om det är på väg åt rätt håll. :) En borde f-n ha varit 1:a plats, springer in i AA när jag träffat top par på floppen på bubblan, torskar min AA mot QJ som får in 2 par, och sedan förlorar jag mina sista chips som favorit preflop och fi floppar stegen. Ibland kan man inte vinna. :shock::roll:

 

 

Folda AK preflop... svårt.... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion: Ingen kunde gjort det här plantskoleprojektet bättre än dig. Har fått upp intresset för TurboSNGs något otroligt och det du skriver gör mig till en bättre spelare. Man kan säga att du gjort mig rikare :) Tack för intressanta händer och skojiga inlägg.

 

Sedan den här posten http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=28315&postdays=0&postorder=asc&start=15 är så sjukt bra tråd. Första handen höll jag med att man ska lägga och då får man en liten confidense boost att man gör något rätt (för en gångs skull). Sedan andra handen där du och eurythmech diskuterar är bland det intressantaste jag läst här :D Först håller man med dig och tycker eury har fel. Sedan skriver något eury något jättesmart och man undrar hur du ska kontra det. Och så gör du det. Fick nog ungefär 10 Aha-upplevelser under den diskussionen och vet fortfarande inte vad jag tycker är rätt på den handen :D

 

Fortsätt skriv. Tyvärr kommer jag inte donera till dig på stars då jag hellre lirar $10+1 turbosarna på party (eller $10+$0.75 som det blir med rakeback), men du får nöja dig med vetskapen att du gör många till bättre SNG-spelare ;)

 

Fortsätt bomba inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion: Ingen kunde gjort det här plantskoleprojektet bättre än dig.

 

Tack! :D

 

du får nöja dig med vetskapen att du gör många till bättre SNG-spelare ;)

 

Hmm, dags att lägga ner det här projektet kanske... :?;)

 

Fortsätt bomba inlägg.

 

Nemas problemas! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också att SNG-projektet är extremt lyckat, fantastiskt många intressanta och tänkvärda händer har diskuterats.

Hoppas verkligen att du inte tappar tempo Myssion!

 

Vad gäller handen med ATs så har jag tänkt en del, men är ännu inte färdig så att säga :)

Men en miss jag har gjort tidigare är att när jag började diskutera handen mindes jag stackstorlekarna fel, och bemödade mig inte att kolla upp det :)

Du ligger sjukt långt före trean (och fyran), och jag inser att det gör läget klart värre vad gäller att syna sig all-in...

Men jag tycker ändå att instinktivt att vik känns katastrofvekt, och all-in känns så riskabelt.

 

Myssion, enligt SNGPT (jag har inte reggat ännu), om du ställer i sb, och visar korten för bb...

Vilken synrange har bb för att spela EV+ (man skriver för övrigt så, inte +EV), och vilken synrange ska han ha för att inte minska din EV?

Är frågan konstig btw?

 

Dessutom, mot "korrekt" spelande motståndare. Är det din mening att med blindstorlekar runt 200/400, det är korrekt att som chipleader (chippo med marginal) är att ställa i varje hand om ingen annan spelat innan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte läsa allt du skrivit ;). Och du kanske förklarar det nånstans. Men såg i resultattråden att du spelar väldigt få sng's per dag.

Varför?

 

Från början hade jag tänkt spela 50 om dagen, men började i mindre skala för att jag skulle vänja mig vid SnG's. När det inte gick så bra i början så trappade jag aldrig upp utan har fokuserat på att analysera och utveckla mitt spel istället. Nu känner jag att jag börjar ha koll på mitt spel och att jag är trygg i de situationer som jag var osäker i förut, så nu kommer jag att öka volymen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion, enligt SNGPT (jag har inte reggat ännu), om du ställer i sb, och visar korten för bb...

Vilken synrange har bb för att spela EV+ (man skriver för övrigt så, inte +EV), och vilken synrange ska han ha för att inte minska din EV?

Är frågan konstig btw?

 

Menar du ATs-handen nu?

 

Dessutom, mot "korrekt" spelande motståndare. Är det din mening att med blindstorlekar runt 200/400, det är korrekt att som chipleader (chippo med marginal) är att ställa i varje hand om ingen annan spelat innan?

 

Ja, mot mellanstackarna är det oftast det, förutsatt att de har koll. Mot lillstacken blir det annorlunda. Sedan är det ju tillåtet att släppa vissa händer, så man kan ju sortera bort det sämsta skräpet så att man bara ställer med kanske 80% av händerna, om man inte känner sig bekväm med att ställa med 32o. Sedan, i praktiken, tror jag att det är bra att släppa ibland också så att inte fi ballar ur och tar en syn bara för att han är trött på det hela eller ska "sätta storstacken på plats", trots att han egentligen "vet" att han inte borde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner du att det är lättare om du sätter upp ett antal som mål eller finns det någon tanke bakom det?

 

Ja det är nog mest för att få något gjort överhuvudtaget. :)

 

 

Känner att jag spelar vekt och passivt idag. Inte när det gäller att syna, utan när det gäller att ställa på bubblan, särskilt som chippie, bakvänt nog. Åkte på 4st raka OTM och har precis gått upp i nivå och känner av sviterna efter min downswing förra gången på $27. Antar att jag kommer in i det, men jag behöver jobba på det lite också, det händer inte av sig självt... Eller tja, det gör det väl iofs till sist, men det är bättre att få rätt på det så fort som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt inne i 4 st SnG. Behöver gå på toaletten. Tack och lov att vi har Pampers hemma.

Det är problemet nu när jag spelar på en skärm utöver den bärbara datorns skärm. Man kan ju inte längre ta datorn med sig om man behöver uträtta sina behov. Nu måste man tänka på att tömma task och tarm innan man börjar spela. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 av 24 ITM. Dock så blev det bara (2-6-0), hade lite missflyt och blir utdragen som tjippie i ett par.

 

Blev lite bättre på att vara aggressiv som storstack i slutet. Har inga problem med att vara aggro som lillstack för då har man inget att förlora liksom, men jag får jobba lite mer på det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till att du hittat de gröna siffrorna. Det är ju alltid trevligt för själen.

 

Visst är det härligt. Vad ska ni göra för kul event av era 25% av dessa $19? :P

 

Skämt åsido, känns som att jag helt klart är på väg i rätt riktning nu.

 

Hmm, om jag spelar 130 SnG's innan söndag så blir jag guldmedlem och kan delta i $100K VIP-frirullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började med 6 av 11 ITM, 3 förstaplatser. :D

 

Följande skrev jag i chatten av misstag (samlas ju en massa bokstäver där om man skriver på forum och knattrar på msn samtidigt):

 

arbaraso plansatt detut64xp

 

Lyckades nog tilta min motståndare lite där, han skrev "What?" och ställde med 84o mot mina AQ. :)

 

 

Sedan har jag nog förstått lite vad dessa spelare som limpar med höga blinds egentligen håller på med. Läste lite på cardplayers forum, där det klagades friskt på folk som ställde runt bubblan med korta stackar p.g.a. "lack of post-flop skills". Hallååå! Jäkligt muppigt forum för övrigt, är ju ännu sämre nu än när jag var där senast...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, om jag spelar 130 SnG's innan söndag så blir jag guldmedlem och kan delta i $100K VIP-frirullen.

 

Dra vad mycket FPP du får, jag har bara spelat in 682 FPP under min tid i plantskolan.

 

Man får sjukt mycket på PS av att spela SnG...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, om jag spelar 130 SnG's innan söndag så blir jag guldmedlem och kan delta i $100K VIP-frirullen.

 

Dra vad mycket FPP du får, jag har bara spelat in 682 FPP under min tid i plantskolan.

 

Jag får 15FPP/SnG jag spelar. Det är nog mycket mer "lönsamt" än att spela cash game, kriterierna för att få poäng är lite kassa på de låga nivåerna när man spelar CG.

 

Skrev förresten fel ovan, jag räknade på att jag fick 10FPP/SnG, men jag får 15 eftersom jag har 50% bonus p.g.a. jag är silvermedlem, så det blir ca 82 jag behöver spela till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett litet dagsuppdrag av baller: Skriv i dagboken top5 viktigaste sakerna du lärt dig hittills:

 

Ok.

 

 

1. Inte slaska tidigt.

 

2. Inte vara överaggressiv och ställa med för stor stack ur för tidig position med marginella händer. Vänta på bättre tillfälle helt enkelt.

 

3. Kunna ställa med en vid HD, t.o.m. any two, när situationen kräver det (typ på bubblan). Våga utnyttja marginell edge.

 

4. Att kunna lägga semistarka händer på bubblan när jag är mellanstack med en hyffsad stack och fi ställer mig all-in.

 

5. Att spela aggressivt ITM och HU for the win.

 

 

 

Blir ju rättså kortfattat när man skriver en sådan här lista, men det kanske var det som var ballers tanke ;).

 

Vissa grejer kanske inte låter så himla framsteg... iga... men jag känner att jag har har fått mycket bättre fingertoppskänsla i många av ovanstående situationer, och vågar ta ut svängarna när ett visst beslut har högre $EV men högre risk (behöver fortfarande jobba på det, men det funkade redan mycket bättre idag än igår).

 

Tycker att jag förstår $EV mycket bra, till stor del tack vare SNGPT, men är också nyfiken på i vilka situationer, och på vilket sätt, som ICM blir alldeles för stelbent som verktyg. T.ex. edge-funktionen... Den är grundinställd på 0.5%, men hur fan justerar man den optimalt liksom...

 

Sådär, nu blev det iallafall liiite mindre kortfattat. :)

 

EDIT: Pillade lite, vissa grejer var lite luddiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att jag förstår $EV mycket bra, till stor del tack vare SNGPT, men är också nyfiken på i vilka situationer, och på vilket sätt, som ICM blir alldeles för stelbent som verktyg. T.ex. edge-funktionen... Den är grundinställd på 0.5%, men hur fan justerar man den optimalt liksom...

 

Vad menar du? Vad är SNGPT? Vad är ICM? Vad är edgefunktionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...