Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

Kan vi inte starta upp en tråd om försvenskningar?

 

"Skyffla upp och dela ut!"

 

(Nån annan får göra det, för Hjort låser allt jag påbörjar. Jag måste ha spelat av honom en massa pengar nån gång som jag inte minns.)

 

Jag har skrivit en liten ordlista i en annan tråd:

 

Re-raise = återhöja

 

Då är reräjs mycket bättre.

 

 

Fler ord från Myssions pokerlexikon:

 

hajstäjks

 

blajnds

 

hädds app

 

mulltitäjbel

 

räjs

 

käppa

 

sittändgå

 

reräjs

 

blajndstijl

 

baj-in (singular)

 

bajs-in (plural)

 

rebaj

 

singeltäjbel

 

påker

 

tjäck

 

väjting lisst

 

bätt

 

dijler

 

räjk

 

fåld

 

pått

 

pläj månni

 

 

Och till sist en favorit från Primas $5.000-frirulle:

 

No räjkd händs räkkuajårmännts

2nd (rivajsd) ädisjånn:

 

 

lajv

 

ånnlajn

 

battån

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Saknar "gatt-tjått strejt-drå" eller bukskott.

 

Jag uppskattar också innehållet i den här tråden, så låt den eventuella kritiker starta sina egna trådar och försöka göra det bättre.

 

Jag ska spela några "sitt änd gås" med dej nån dag Myssion. Är det $15 single tables sit'n'go's på Poker stars du spelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$20 hoppar man ju över, $25+$2 är nästa steg för optimal rake-rabatt. :) De har fanimig $5.000+$250 SnG's på Boss, där har vi ju optimal rake för SnG's. ;)

 

 

 

Gick lite bättre nu på eftermiddagen. 6 av 10 ITM (3 - 1 - 2).

 

Spelade lite passivt på slutet, men det blev många lama och knepiga situationer på bubblan och ITM där jag antingen hade synmupp till höger som limpar och sabbar stöldmöjligheterna eller synmupp i blindsen som man inte kan höja med skräp mot, eller ministack till höger som har en vidare HD så man inte vågar stjäla.

 

Fast jag tror att jag kanske överskattar tajtrövarna lite grann, kan nog stjäla även när de är lite kortare, de är så jäkla veka och fattar inte när det är dags att syna lite mer frikostigt. Kanske lite samma sak med synmupparna, åtminstone postflåpp så fattar de ofta när det är dags att släppa när blindsen är höga och potten är stor i förhållande till deras stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska väl gå upp igen till $25+$2 nästa vecka. Har insett att en stor del av de tidiga förlusterna var orsakad av varians. Visst fan spelade jag muppigt vid väl valda tillfällen, men absolut inte så illa att jag skulle förlora så som jag gjorde, och dessutom är de största läckorna definitivt tilltäppta sedan dess.

 

Det är kul att känna att man utvecklas också, även om man kommer till platåer ibland (därav posten ovan om mina HH:d). Men den senaste sessionen så kom hjärnan igång igen och man såg nya problem. Lägger upp några av dem för analys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Spelade lite passivt på slutet, men det blev många lama och knepiga situationer på bubblan och ITM.......

 

 

Det kanske är det som är melodin, eftersom:

 

 

Gick lite bättre nu på eftermiddagen. 6 av 10 ITM (3 - 1 - 2).

 

//Matte

 

Mja, mer så att jag anpassade mig efter situationen. I vanliga fall är det bara tajta spelare kvar i slutet och då kan man släppa loss lite mer (se Cyntax "recension" ovan ;)). Men visst hittar jag fortfarande situationer där jag behöver tagga ner lite, fortfarande när stacken ligger på 11-12bb kan jag ställa lite för vilt istället för att räjsa 2.5-3xbb vilket ofta är lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som att du och jag tog degen på den nivån idag.

Jag lyckades mäkta med över 100% ROI över 15 turrar, med bl.a 10 st KK och en massa AA och QQ :)

Livet är så enkelt när korten kommer.

 

Fast jag fick inte så himla bra kort idag (torskade med AA mot ärkemupp med K6), mest marker vann jag utan att visa korten, sedan landade mynten på rätt sida några gånger. Små marginaler helt enkelt (på kort sikt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar bara turbo´s ?

 

Japp, bara turbosar

 

Hur tror du att ditt spel skulle vara på en normal s&g nu efter allt nötande?

 

Tja, vad svarar man på det, det där är en rättså vid fråga. Är inte riktigt säker på vad det är du vill veta så jag helgarderar mig och svarar: Bra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På turbon känns det som, är man inte på tå och försöker stjäla hela tiden så ha man svårt att komma in i matchen.

 

De vanliga sit and go tenderar mer att bli lite lugnare spel till blindsen är snorhöga.

 

Lekte med tanken att du skulle köra de vanliga med din aggresiva stil för att se om du leker hem turren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På turbon känns det som, är man inte på tå och försöker stjäla hela tiden så ha man svårt att komma in i matchen.

 

De vanliga sit and go tenderar mer att bli lite lugnare spel till blindsen är snorhöga.

 

Lekte med tanken att du skulle köra de vanliga med din aggresiva stil för att se om du leker hem turren.

 

Jag tror också han skulle haft lättare. Det skulle nog alla bra pokerspelare. Grejen är att dom tar en sån jävla tid att man får bättre timlön på turbosarna, trots att ens edge är mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På turbon känns det som, är man inte på tå och försöker stjäla hela tiden så ha man svårt att komma in i matchen.

 

De vanliga sit and go tenderar mer att bli lite lugnare spel till blindsen är snorhöga.

 

Lekte med tanken att du skulle köra de vanliga med din aggresiva stil för att se om du leker hem turren.

 

Jag tror också han skulle haft lättare. Det skulle nog alla bra pokerspelare. Grejen är att dom tar en sån jävla tid att man får bättre timlön på turbosarna, trots att ens edge är mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag tror också att en turbolirare kan ha stor fördel i slutskedet av en vanlig SnG eller ett MTT-finalbord, men orka spela ett bord i typ 2h... :shock: Rättså hög snarkfaktor för att citera Frugan.

 

 

Hon fyllde ju år igår, fick lite presenter och sedan kom hennes föräldrar förbi på en fika (kalaset hade vi i lördags). Fast den bästa presenten en 28-årig mamma kan få fick hon i förskott häromveckan när hon skulle åka buss:

 

Busschauffören: "Hel eller halv?"

Frugan: "Öh... va?"

Busschauffören: "Ja, hel eller halv biljett? Är du under 19?"

Frugan: "Eh... nej..." :D

 

 

Världen är bak-och-vänd idag. Bokade nyss en tågbiljett, Förstaklass var billigare än Andraklass, vad väljer man liksom... :roll:

 

 

Idag ska jag eventuellt spela en FPP-satellit till $100K-VIPturren. Blir väl en eller två turbosar också. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag tror också att en turbolirare kan ha stor fördel i slutskedet av en vanlig SnG eller ett MTT-finalbord, men orka spela ett bord i typ 2h... :shock: Rättså hög snarkfaktor för att citera Frugan.

 

 

Hon fyllde ju år igår, fick lite presenter och sedan kom hennes föräldrar förbi på en fika (kalaset hade vi i lördags). Fast den bästa presenten en 28-årig mamma kan få fick hon i förskott häromveckan när hon skulle åka buss:

 

Busschauffören: "Hel eller halv?"

Frugan: "Öh... va?"

Busschauffören: "Ja, hel eller halv biljett? Är du under 19?"

Frugan: "Eh... nej..." :D

 

 

Världen är bak-och-vänd idag. Bokade nyss en tågbiljett, Förstaklass var billigare än Andraklass, vad väljer man liksom... :roll:

 

 

Idag ska jag eventuellt spela en FPP-satellit till $100K-VIPturren. Blir väl en eller två turbosar också. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På många bord är det ju 6-7 st kvar när blindsen är typ 75/150, en anledning till det är att alla nötter sitter och slowspelar. När det är två starka händer som är uppe mot varandra så sitter de och checkar eller duttbetar, sen vinner någon snubbe en pott på 280 marker... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På många bord är det ju 6-7 st kvar när blindsen är typ 75/150, en anledning till det är att alla nötter sitter och slowspelar. När det är två starka händer som är uppe mot varandra så sitter de och checkar eller duttbetar, sen vinner någon snubbe en pott på 280 marker... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte på 82:e plats i satelliten. Höjde före floppen med AK och mitt CB blir checkraisat på floppen, tappade lite marker där. Sedan får jag TT på knappen med ett par limpare före och höjer, får ett par syner. Floppen är helt i :c: (jag har T:c:) och både de andra ställer. Eftersom folk har spelat allmänt tomtigt så tror jag att jag har bästa handen och synar. Ett färgdrag och en 77. River är 7:c:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte på 82:e plats i satelliten. Höjde före floppen med AK och mitt CB blir checkraisat på floppen, tappade lite marker där. Sedan får jag TT på knappen med ett par limpare före och höjer, får ett par syner. Floppen är helt i :c: (jag har T:c:) och både de andra ställer. Eftersom folk har spelat allmänt tomtigt så tror jag att jag har bästa handen och synar. Ett färgdrag och en 77. River är 7:c:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...