Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fin början på dagen... 14 raka OTM... :shock: Spelar helt normalt, visst gör jag lite småmissar fortfarande här och där, men absolut inget över-abnormt. Har rättså kalla kort och springer antingen in i monster när jag ställer som lillstack, eller så drar fi ut med sin 2- eller 3-outare. Surt.

 

Sedan kom det 3 st raka ITM (1-1-3). Den jag kom trea i var jätteseg, vi var 6 st kvar när blindsen låg på 300/600 :shock: och jag var chippie med ett M på 5... :? Tog mig till ITM som chippe och springer in i tre st AQ (vann mot en och en AA innan jag dör.

 

Därefter blev det en sjätteplats och sedan är jag chipleader med 5 st kvar i den sista jag har öppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite svårt att få grepp om motståndet. Majoriteten av spelarna är uppenbart tight-passiva, och sedan har man en dos synmuppar, och sedan en liten gnutta TAG-spelare.

 

Ibland har man stats och reads på en spelare som tight-passiv. Sedan får de hjärnsläpp och gör så här:

 

PokerStars Game #4940772821: Tournament #24775262, $15+$1 Holdem No Limit - Level IV (50/100) - 2006/05/15 - 03:35:53 (ET)

Table 24775262 1 9-max Seat #9 is the button

Seat 2: WazzleDazzle (3005 in chips)

Seat 3: Cwonna (2605 in chips)

Seat 5: MightyDT (2585 in chips)

Seat 6: anselm83 (2655 in chips)

Seat 8: Myssion (1260 in chips)

Seat 9: kingsergio (1390 in chips)

WazzleDazzle: posts small blind 50

Cwonna: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [Jc Js]

MightyDT: folds

anselm83: folds

Myssion: raises 1160 to 1260 and is all-in

kingsergio: folds

WazzleDazzle: calls 1210

Cwonna: folds

*** FLOP *** [Kh Ks 5s]

*** TURN *** [Kh Ks 5s] [6d]

*** RIVER *** [Kh Ks 5s 6d] [2h]

*** SHOW DOWN ***

WazzleDazzle: shows [4h 7s] (a pair of Kings)

Myssion: shows [Jc Js] (two pair, Kings and Jacks)

Myssion collected 2620 from pot

anselm83 said, "roflmao"

 

Misclick...? :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här läste jag igenom och fann ganska intressant. Det borde väl vara ungefär samma struktur på Partys $10 SnG och de som du lirar på Stars. Du känner kanske redan till den, men gör du det inte så kanske du kan finna något matnyttigt.

 

http://www.bet-the-pot.com/forum/poker-article4537.html&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som en bra och basic nybörjarguide för avancerat spel, om det går att säga så. Egentligen inget nytt under solen, men tack ändå.

 

Dock:

If the short stack is less than 2x the size of the big blind, and you are not the short stack nor a big chipleader, do not put any money into the pot no matter what cards you are holding unless they are exactly AA.

 

Meh...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

If the short stack is less than 2x the size of the big blind, and you are not the short stack nor a big chipleader, do not put any money into the pot no matter what cards you are holding unless they are exactly AA.

Meh...?

 

Du läste inte kapitlet om Multi table satten till 50k Horse-turren med 50 platser betalda, och bubbelspelet i denna? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontan tanke: Jag kanske ställer för mycket mot de vektajta spelarna... Låter bakvänt, men jag menar att om de är vektajta så kan jag lika gärna räjsa mindre och komma undan när de slår om. Mot mer kompetent/aggressivt motstånd är det förstås ingen bra idé, men den typen av spelare är sällsynta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni minns att jag hackade på "Mr.Nightriders" (åh den serien!) spel för ett tag sedan... ja den gången då han från chiplead blindade ner sig till en 4'e plats men klarade sig som 3'a med lite flax. Well, våran planta har helt klart ändrat spelstil, och det radikalt också.

 

Satt och kollade på Myssion idag då han vann en sng. Det var 4 kvar och Myssion låg 3'a (?), nu brakade helvetet lös! Han körde runt med dom andra som dom var några jävla statister. Myssion från UTG: RAISE! -> Fold Fold Fold... Myssion från UTG+1: FET-RAISE! SB/BB QUICK-FOLD! ... Nu var alla så rädda för Mr.Nightrider att dom la sig konstant. Ur alla positioner körde han in chipsen. RAISE, All-in, Fet-Raise, Push, All-in, Push... Fi's: FOLD FOLD FOLD FOLD FOLD... så där höll dom på tills en man satt med alla chips.

And the Winner is: MYSSION.

 

Makalöst spel måste jag säga. De fyra andra hade inte en suck. Bra jobbat!

Det var din nya Stop&Go-taktik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har läst igenom artikeln från "bet-the-pot.com" och tycker den verkar bra för mig som ska börja spela 5$ väldigt snart på stars...va säger myssion och ni andra duktiga SNG spelare om artikeln, är den vettig för en "halv-nybörjare" att ha som "mall" och sedan anpassa efter min egen spelstil?

 

vill gärna höra va iremmats säger om den här! efter att ha hört hans föredrag på seminariet så vet ja att han har koll :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr.Nightrider

 

Fast nu lutar jag mer åt Baywatch igen. Inget går upp mot Matt, Cody, Eddie och Newmie! :)

 

 

I den SnG'n var det mest all-in hela tiden. Stop & Go är när man synar en räjs för att sedan ställa på flåppen, istället för att ställa preflåpp. Men visst har jag blivit mer aggressiv ITM på sistone, det syns inte minst i statsen på fördelningen mellan placeringarna. Nu, på $15+$1, har jag (17% - 6% - 14% = 37% ITM) mot (9% - 10% - 16% = 35% ITM) på $25+$2. Meningslöst att sitta och fega och antingen självdö som trea eller slinka in som tvåa och sedan ha noll marker mot chipleadern. Bättre att försöka dubbla upp när man är tre så att man antingen åker som trea eller får marker till att dominera när man är HU.

 

 

är den vettig för en "halv-nybörjare" att ha som "mall" och sedan anpassa efter min egen spelstil?

 

Jag tycker att den strategin är väldigt vettig för en nybörjare. Tänk dock på att den är anpassad efter Party's gamla struktur där rundorna är i antal händer istället för i 10-minutersperioder (dessutom hade man bara 800 marker till att börja med), så stage two börjar när blindsen når 50/100 (på de flesta sajter där man börjar med 1000-1500 marker och blinds på 10/20 eller 15/30) istället för efter ett bestämt antal händer.

 

 

Är man helt grön så är det väl bara att köra Nash's strategi rakt av, men mina (förenklade) tips för att utveckla den lite:

 

Stage One

- Spela små- och mellanpar ur alla positioner för att träffa set (släpp mot normal räjs och folda från början vid aggressivt bord)

- Spela suited connectors och Axs i sen position om det är minst tre limpare med

- Håll koll på hur lösa/tajta de tre spelarna till vänster om dig är

- Håll koll på hur aggressiva/passiva de tre spelarna till höger om dig är

 

Stage Two

- Alltid räjs eller fold, aldrig limpa! Detta står i artikeln också, men det är så vanligt att folk tänker "men jag vill nog se en flopp med den här handen" att jag skriver det ändå.

- Stjäl även från SB om du är först in

- Var restriktiv med att stjäla först in från knappen eller c/o om du har sett att spelarna till vänster om dig har synmupp-tendenser

- Var restriktiv med att syna all-ins från tajta räjsare (Nash rekommenderar att syna med AT men det är oftast waay för löst mot en tajt räjsare)

 

Stage Three

- Att endast spela med AA när lillstacken har 2xbb är i tajtaste laget, i alla fall om de större stackarna har lagt sig och det är bara du och ministacken kvar i handen.

 

Stage Four

- Här kan du vara mer liberal med syner, särskilt när blindsen går upp och motståndet är aggressivt. Ett ess eller en kung är ofta favorit och om du vet att motståndaren kan ställa med any two och du eller han bara har 5xbb i stacken så är det korrekt att syna med händer som 22 och T2s. Håll dock utkik efter tajta spelare som inte ens här ställer med sämre händer än par eller starka ess (de finns!). Skaffa SNGPT för att fördjupa dig mer i vilket stackdjup och motstånd som krävs för att ställa/syna i olika situationer, om du inte är beredd att punga ut pengar för den så är gratisversionen tillräcklig för att upptäcka lite intressanta saker (gratisversionen innehåller också en "Blind Stealing 101"-tutorial som är helt ok).

 

 

Som mall är den skitbra för en nybörjare. Sedan är det bara att utveckla den som du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kåjntåssar

 

Jag gillar dina "försvenskningar"! Du är helt klart stilbildande. :D

 

:)

 

 

 

 

Har kört 16st nu på morgonen med tveksamt resultat. 5 st ITM (2 - 3 - 0). Tycker att jag spelar helt ok, förlorar kåjntåssarna ;) eller springer in i monster, så det är bara att bita ihop och köra på. Kanske jag kan bli nåågot mindre aggressiv i utvalda situationer.

 

Ska lägga upp några HH:s för analys, sen har jag en rättså rolig dubbelklonkhand också:

 

PokerStars Game #4951586534: Tournament #24832101, $15+$1 Holdem No Limit - Level VIII (200/400) - 2006/05/16 - 03:52:30 (ET)

Table 24832101 1 9-max Seat #7 is the button

Seat 3: Myssion (3830 in chips)

Seat 5: Trondis (7935 in chips)

Seat 7: outturn (1735 in chips)

Myssion: posts the ante 25

Trondis: posts the ante 25

outturn: posts the ante 25

Myssion: posts small blind 200

Trondis: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [J:s: A:s:] Fint

outturn: folds

Myssion: raises 3405 to 3805 and is all-in

Trondis: calls 3405

Myssion: shows [J:s: A:s:]

Trondis: shows [9:h: 9:c:] Äsch...

*** FLOP *** [K:d: J:c: K:c:] Ja!

*** TURN *** [K:d: J:c: K:c:] [9:s:] NEJ!!

*** RIVER *** [K:d: J:c: K:c: 9:s:] [K:s:] JAAAAA!!!

*** SHOW DOWN ***

Myssion collected 7685 from pot

outturn said, "wow"

*** SUMMARY ***

Total pot 7685 | Rake 0

Board [K:d: J:c: K:c: 9:s: K:s:]

Seat 3: Myssion (small blind) showed [J:s: A:s:] and won (7685) with a full house, Kings full of Jacks

Seat 5: Trondis (big blind) showed [9:h: 9:c:] and lost with a full house, Kings full of Nines

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövs inte, har redan Skanke där ;)

 

HeHe

 

Jag kan kanske varit lite lös:)

 

Är det alltid 8 kvar på 100/200 eller, inte mycket till spel då inte.....

 

Ofta är det rättså tajt och mycket folk kvar länge faktiskt...

 

Nusseman, flytta mina pengar till Boss!!!!! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...