andersson00 Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 tja alla. Om jag bara har ett grafikkort som stöder dubbla skärmar. Så kvittar det rätt bra vilka skärmar ja har va ? dvs jag kan ha en vanlig CRT ihopkopplad med en ny TFT ? Detta borde la funka bra ? Även om d kanske ser lite fult ut... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
y0 Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 Angående Dells 30-tummare. Hade tänkt ha den till min laptop: Intel T2400 2GHz ATI Mobility Radeon X1400 2 GB RAM Vad jag förstår har grafikkortet DVI-D Dual Link och bör klara skärmen. Hur är det med resten av datorn? Bör det fungera bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 tag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tobjoern Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 tjo.. hade med tänkt köpa en skärm nu... Är Samsung 204b "20.1 tft en bra skärm? Står att det är 1600x1200 men bara 60 hz, spelar det någon roll ? Denna går på 4295:- butikspris.. Är den bra och okej pris eller finns det bättre i samma prisklass? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 tjo.. hade med tänkt köpa en skärm nu... Är Samsung 204b "20.1 tft en bra skärm? Står att det är 1600x1200 men bara 60 hz, spelar det någon roll ? Denna går på 4295:- butikspris.. Är den bra och okej pris eller finns det bättre i samma prisklass? 60hz är la max på plattskärmar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robster80 Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 tjo.. hade med tänkt köpa en skärm nu... Är Samsung 204b "20.1 tft en bra skärm? Står att det är 1600x1200 men bara 60 hz, spelar det någon roll ? Denna går på 4295:- butikspris.. Är den bra och okej pris eller finns det bättre i samma prisklass? Har den och är mycket nöjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 Vad behövs i datorn för att köra på 3 st skärmar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 Vet inte om nån nämnt det men i november kommer HP med en 30" skärm för 14 500 kronor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 jag har med en dell 30" beställde den från england i våras för 14.6k 6 bord är max helt utan överlapp, men då har du fortfarande lite plats kvar att surfa på 9 bord går utmärkt med liiite överlapp. Rekommenderas starkt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 finns det grafikort som klarar både en 30" och en 20" skärm? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mariani Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 Vilket rekommenderas 2st 20 tummare eller en 30 tummare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 Vet inte om nån nämnt det men i november kommer HP med en 30" skärm för 14 500 kronor vart hittar du det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Champion Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 Kör idag 2st 19" skärmar. Är det möjligt att köra med 2st dell 30" eller apple 30". Klarar dagens grafikkort det. Någon som vet. Hittade svaret på min egen fråga, postar det här då det säkert kan vara av intresse för andra. "If you wish to run any combination of these two 30" LCD displays, it will require a graphics card that features two dual-link DVI connectors." Frågan är dock vilka grafikkort som har "two dual-link DVI connectors" Någon som vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gerhard Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 Kör idag 2st 19" skärmar. Är det möjligt att köra med 2st dell 30" eller apple 30". Klarar dagens grafikkort det. Någon som vet. Hittade svaret på min egen fråga, postar det här då det säkert kan vara av intresse för andra. "If you wish to run any combination of these two 30" LCD displays, it will require a graphics card that features two dual-link DVI connectors." Frågan är dock vilka grafikkort som har "two dual-link DVI connectors" Någon som vet? Kontakta Mikael Moser hos Dell. Mikael Moser Home & Small Business Group Sales Representative Dell Computers Köpenhamn Tel: 08-587 705 51 ext. 5928 Fax: 08-590 056 33 E-mail: mikael_moser@dell.com Han antydde för mig att det skulle gå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 Vet inte om nån nämnt det men i november kommer HP med en 30" skärm för 14 500 kronor vart hittar du det? 30" HP skärm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kongas Postad 22 September , 2006 Rapport Share Postad 22 September , 2006 Någong som använder den här då ?http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/monitors/657010/details Funderar på antingen den eller samsungen 204b eller vad den hette.. Klarar viewsonicen 4 bord?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Theelch Postad 22 September , 2006 Rapport Share Postad 22 September , 2006 Jag har precis inskaffat 2 st Samsung 20" 204b men tyvärr är det bara en som vill fungera. Den andra bara blir svart när jag sätter på den. Är det nån annan som har haft samma problem som löst det? Tack på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beppe Postad 22 September , 2006 Rapport Share Postad 22 September , 2006 Du måste slå igång stöd för andra skärmen i grafikkortets kontrollpanel. Högerklicka på skrivbordet, välj egenskaper/properties och fortsätt därifrån. Om du har Nvidia-kort och de nyare drivrutinerna kan du hoppa direkt in i "NVIDIA:s Kontrollpanel" efter att du högerklickat på skrivbordet. Sen väljer du bara 'bildskärm' - 'Flera bildskärmar' - 'Ändra skärmkonfiguration' osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Theelch Postad 22 September , 2006 Rapport Share Postad 22 September , 2006 Jo jag har gjort allt sånt och jag fick igång den ett tag men sen så bara när man sätter på den så blir den svart efter nån sekund, skitstörande. Jag undrar om det är nån inställning som är fel eller om det är fel på hårdvaran. Hojta till om nån vet! Jag får klura lite och se om jag kan fixa det... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheSam Postad 23 September , 2006 Rapport Share Postad 23 September , 2006 För att utesluta fel på hårdvaran skulle du kunna köra en skärm i taget och se om de fungerar som de ska när de inte är inkopplade samtidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
flax_zacke Postad 26 September , 2006 Rapport Share Postad 26 September , 2006 Champion: tror jag hittat det du söker. Grafikkort med dubbla DVI-utgångar. Finns flera stycken på datorbutiken, här är länk till en av dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 Har precis beställt en dell 24".. här känner man sig liten när alla andra sitter på 30", kommer väl blir till att upgradera inom en snar framtid. Beställde den för övrigt från amerikanska ebay $699 för skärmen $158 i frakt. De märker tydligen paketet som gift och uppskattat värde till runt $100, blir på det viset inte så mycket i tullavgifter och moms. De må vara omoraliskt att göra så, men men men. De gör tydligen alltid så, så vad kan jag göra åt det . Här är förövrigt svaret jag fick då jag mailade dem och frågade angående priset på frakten: S/H to Sweden is $158 through USPS Express Mail (3-5 days for delivery) with Tracking#,package will be mark as GIFT with low value, little or NO custom/duty tax for you =) Det finns 2 oerhört seriösa säljare som shippar till sverige, men 99.4% respektive 99.6% positiv kritik på tusentals genomförda transaktioner. I sverige skulle kalaset ha gått på över 10k. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eddiemedusa Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 Har precis beställt en dell 24".. här känner man sig liten när alla andra sitter på 30", kommer väl blir till att upgradera inom en snar framtid. Beställde den för övrigt från amerikanska ebay $699 för skärmen $158 i frakt. De märker tydligen paketet som gift och uppskattat värde till runt $100, blir på det viset inte så mycket i tullavgifter och moms. De må vara omoraliskt att göra så, men men men. De gör tydligen alltid så, så vad kan jag göra åt det . Här är förövrigt svaret jag fick då jag mailade dem och frågade angående priset på frakten: S/H to Sweden is $158 through USPS Express Mail (3-5 days for delivery) with Tracking#,package will be mark as GIFT with low value, little or NO custom/duty tax for you =) Det finns 2 oerhört seriösa säljare som shippar till sverige, men 99.4% respektive 99.6% positiv kritik på tusentals genomförda transaktioner. I sverige skulle kalaset ha gått på över 10k. Jag kör med 2 DELL 242MP och den funkar kanon.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mariani Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 Vilket rekommenderas 2st 20 tummare eller en 30 tummare? Någon? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 Jag kör med 2 DELL 242MP och den funkar kanon.. DELL 242MP woot?? Menar duSamsung SyncMaster 242MP eller? Dells 24" modell har artikellnamnet Dell UltraSharp 2405FPW/2407WFP. Beställde 2407WFP dvs 06 upplagan, ny design och lite annat nytt godis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts