Gå till innehåll

Mrdawwe lade ner dagboken


mrdawwe

Recommended Posts

lol jag lirar inte 5/10, blivit slaktad där ex antal gånger men känner mig berättigad att säga min åsikt för det...

 

kör 2/4 nu men när jag suttit å railat 5/10 en del så ser jag dawwe köra mkt mkt tunna "valuebets" så man lätt kan checkcalla svaga trissar, tvåpar å tptk´s, (så man slipper feting omslaget från bättre händer) då du valuebettar 2nd pair på rivern

 

herocalls på flop turn å river med svagt par/A hög är väl inte jättedåligt om han har bra reads...visst ska man kan gå på readen men mer åt ABC-hållet tror jag skulle löna sig för dig eftersom folk kommer kunna börja valuebetta dig med typ riktigt svaga händer eftersom du tar syn med ännu svagare

 

grillkrydda om du är den jag tror att du är så vill jag minnas att dina spel inte va några du skulle skylta med men gg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

det bedömer jag från att jag inte lirat 1/2 hu många gånger, varav en svensk motståndare hade ganska hett temperament - samtidigt som du va ganska snabb på att just refera till en 1/2 hu match...

 

Det måste vara mig du menar. Jag har väldigt hett temperament. Och jag spelade en gång HU mot en annan svensk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte för att va dryg men det jag sett (railat) så klarar du inte 5/10 en dag i veckan

 

Börjar bli less på detta snack att 5/10 ska va så förbannat bra, mig veterligen sitter inte phil ivey och co där och grindar. Men Jag förstår att kenretaard vill få det till att verka som det då han tycks vinna där och därmed får sitt självförtroende upphöjt till skyarna.

 

Grejen är den att det inte riktigt funkar att som dawwe grinda upp till 9 bord då en del av 5/10 borden sitter mkt duktiga spelare som måste spelas med större koncentration än vad 9 bord tillåter en att göra.

Att dawwes spel inte är ett vinnande spel även på 5/10 e rent skitsnack, spela mindre bord högst 4 bord med bra table selection och jag e säker på att du vinner även där.

 

jag kan bara säga lol,varför skriver du ens?

 

 

Har själv lirat en del 5/10 och bordens kvalitet har som på dom flesta stakes över 1/2 varvats med mkt hög kvalitet till rent patetiskt låga nivåer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 aug +$90 4h Första plussdagen på ett tag, får helt enkelt vara nöjd.

Bananpengar in på kontot: $500

BR $3855

 

Sista dagarna har jag varit inne och lekt lite på Party. Har spelat 3/6 som shortstack inte alltför många timmar och plussat $3000. Fruktansvärt mkt fisk där måste jag säga. :D Tänker fortsätta leka ett tag till.

Kom hem idag från Las Vegas och räknade ut att jag gick ca $15k pluss på resan totalt (shopping, nätgrind osv. inräknat). SKÖN resa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddar upp för ännu en turneringssöndag.. Lite bakis och halvtrött i huvudet. Äntligen dags för en klonk i Sundaymillion på Party eller Pokerstars? Eller kanske 100kn? KLONK kommer det säga.. känner det bara.. :)

 

Hade nog blivit med Jonas om jag inte haft skola imorgon, men ni får lycka till. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog blivit med Jonas om jag inte haft skola imorgon, men ni får lycka till. ;)

Han dök ju aldrig upp. :shock: Förhinder pga födelsedagskalas. Grattis i förskott Jonas btw om du ser detta. Hoppas ni kommer senare i veckan. :)

 

Jag kommer i alla fall inte att komma nu i helgen men kanske blir med Jonas någon gång. Kan hända att vi åker från Motala till er någon helg. ;)

 

Dessutom lär ni komma till Motala och slaska livepoker med oss när vi är där. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...