Gå till innehåll

Mrdawwe lade ner dagboken


mrdawwe

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dawwe....hur många bord spelar du samtidigt egentligen? Jag menar...hur lyckas du få så stor varians tom på 1/2?

 

När spelet inte funkar nått vidare brukar jag minska antalet bord och därmed variansen.....när spelet sedan känns stabilare igen brukar jag öka antalet bord igen.....detta kanske är mest mentalt men det funkar för mig iaf.

 

En sak till......när du snackar om att du har 40 inköp för en viss nivå så antar jag att det är om du hade lirat ett bord....jag menar...spelar du 8a bord samtidigt blir ju inte marginalen så stor längre....eller?

 

//Richard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väll skitsamma egentligen hur många inköp du har, om du har 30 eller 40. Faktum är ju att du tydligen inte verkar klara av NL1000. Varför inte bara nöta NL400 där du plussade 10 inköp på en session.

Du kanske måste anpassa ditt spel om du ska spela NL1000 osv.. så som du tiltar kan du ju ha 100 inköp och ändå gula efter några kvällar. Sen kan du ju ta en dags paus efter du vunnit mycket några dagar så att du känner att pengarna har nåt värde då lär du tilta och slaska iväg mindre. gl hf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dawwe....hur många bord spelar du samtidigt egentligen? Jag menar...hur lyckas du få så stor varians tom på 1/2?

 

När spelet inte funkar nått vidare brukar jag minska antalet bord och därmed variansen.....när spelet sedan känns stabilare igen brukar jag öka antalet bord igen.....detta kanske är mest mentalt men det funkar för mig iaf.

 

En sak till......när du snackar om att du har 40 inköp för en viss nivå så antar jag att det är om du hade lirat ett bord....jag menar...spelar du 8a bord samtidigt blir ju inte marginalen så stor längre....eller?

 

//Richard

 

 

Jag spelar mestadels 9 bord. Det där med att öka och minska antalet bord tror jag kan vara bra för många men för mig är det nog bättre att stänga ner alla ist. och ta en paus. :)

 

Nej jag pratar inte om ett visst antal bord uppe samtidigt (vet ej om andra gör det). Anledningen att jag spelar fler bord är ju att maximera vinsterna. Sprider riskerna också om jag jämför med att ist. lira säg 4-5 NL400bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väll skitsamma egentligen hur många inköp du har, om du har 30 eller 40. Faktum är ju att du tydligen inte verkar klara av NL1000. Varför inte bara nöta NL400 där du plussade 10 inköp på en session.

Du kanske måste anpassa ditt spel om du ska spela NL1000 osv.. så som du tiltar kan du ju ha 100 inköp och ändå gula efter några kvällar. Sen kan du ju ta en dags paus efter du vunnit mycket några dagar så att du känner att pengarna har nåt värde då lär du tilta och slaska iväg mindre. gl hf

 

Just nu under min downswingperiod klarar jag inte av 5/10 nej men tidigare när jag spelat där har jag plussat en hel del. Helt säker på att jag klarar av den nivån när det stämmer för mig igen. Även om jag inte klarar av att plussa lika många BBs så måste det ju bli mer $ iaf.

Det är ganska svårt att stanna på en nivå tycker jag, vill alltid sträva framåt, även om jag är hur glad som helst över att ha nått NL400 och plussa stadigt där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en liten tankeställare.. DE FLESTA som grindar 5/10 och gjort det ett tag är ÖVERSAFA, alla regularsen har minst 100k i rullen o de flesta kör bara 4-6 bord... tankvärt....

Vad kör du för inköpskrav?

Tror du att det är på tok för lite med 50 inköp där som jag har tänkt mig?

Jag har helt klart tänkt köra färre bord när jag väl når nivån igen (iaf. till en början).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en liten tankeställare.. DE FLESTA som grindar 5/10 och gjort det ett tag är ÖVERSAFA, alla regularsen har minst 100k i rullen o de flesta kör bara 4-6 bord... tankvärt....

Vad kör du för inköpskrav?

Tror du att det är på tok för lite med 50 inköp där som jag har tänkt mig?

Jag har helt klart tänkt köra färre bord när jag väl når nivån igen (iaf. till en början).

 

du tänker i fel banor, finns inga inköpskrav, du känner själv när du e redo.. jag har sagt att DE FLESTA människor inte klarar av att spela 10/20 om d inte har MINST 2 miljoner SEK i mental rulle och det står jag för varje dag, sen kan du även ha mer o inte känna dig redo....

dock räcker d med 100k för att spela bra 5/10..

 

 

det jag läst i dagboken gör dig inte redo för 5/10, måste du ha 100 miljoner imorrn? whats the rush?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en liten tankeställare.. DE FLESTA som grindar 5/10 och gjort det ett tag är ÖVERSAFA, alla regularsen har minst 100k i rullen o de flesta kör bara 4-6 bord... tankvärt....

Vad kör du för inköpskrav?

Tror du att det är på tok för lite med 50 inköp där som jag har tänkt mig?

Jag har helt klart tänkt köra färre bord när jag väl når nivån igen (iaf. till en början).

 

du tänker i fel banor, finns inga inköpskrav, du känner själv när du e redo.. jag har sagt att DE FLESTA människor inte klarar av att spela 10/20 om d inte har MINST 2 miljoner SEK i mental rulle och det står jag för varje dag, sen kan du även ha mer o inte känna dig redo....

dock räcker d med 100k för att spela bra 5/10..

 

 

det jag läst i dagboken gör dig inte redo för 5/10, måste du ha 100 miljoner imorrn? whats the rush?

 

Vad menar du att du har läst som inte gör mig redo? Kanske stämmer men förstår inte riktigt vad du menar. Är det så sjukt stor skillnad på nivåerna? Förklara gärna. :)

 

Jag vet inte varför jag vill upp så snabbt. Antar att det har med min personlighet att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med i allt rilleg sa..

 

Du hetsar så jävla mycket. Nu känner inte jag dig men som man har sett dina timantal dag efter dag e ju fan inte bra. Några dagars paus då och då skadar ju inte.

 

Det handlar ju inte om att $50k är en för liten rulle för 5-10, du ska ju grinda upp. Men tydligen verkar det vara ett stort steg för dig mellan 5-10 och 2-4 så du borde köra max 4 bord tills du har koll på läget. Sen som rilleg sa att regularsen på 5-10 har $100k i rulle och är betydligt bättre än på 2-4 så kommer dom inte köpa ditt spel så enkelt. På 2-4 finns det mycket folk som kommer in lite hursomhelst med kanske $2k rulle osv, då ere klart det är lätt o bullya dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag det är brutalt stor skillnad på 5/10 och 2/4....iaf där jag spelar. På 2/4 kan du spela ren ABC poker och göra riktigt bra med pengar bara på det.......det spelet funkar inte på 5/10...iaf inte för mig, då blir jag uppäten. På 5/10 handlar det mer om att spela spelaren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag det är brutalt stor skillnad på 5/10 och 2/4....iaf där jag spelar. På 2/4 kan du spela ren ABC poker och göra riktigt bra med pengar bara på det.......det spelet funkar inte på 5/10...iaf inte för mig, då blir jag uppäten. På 5/10 handlar det mer om att spela spelaren...

Det är väl så antar jag. Jag har inte spelat där så jättemkt men det känns som att det du säger stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med i allt rilleg sa..

 

Du hetsar så jävla mycket. Nu känner inte jag dig men som man har sett dina timantal dag efter dag e ju fan inte bra. Några dagars paus då och då skadar ju inte.

 

Det handlar ju inte om att $50k är en för liten rulle för 5-10, du ska ju grinda upp. Men tydligen verkar det vara ett stort steg för dig mellan 5-10 och 2-4 så du borde köra max 4 bord tills du har koll på läget. Sen som rilleg sa att regularsen på 5-10 har $100k i rulle och är betydligt bättre än på 2-4 så kommer dom inte köpa ditt spel så enkelt. På 2-4 finns det mycket folk som kommer in lite hursomhelst med kanske $2k rulle osv, då ere klart det är lätt o bullya dom.

 

Uppskattar tipsen jag får väldigt mycket.

Det jag har snappat upp och tänkt en del på nu är att jag verkligen borde fundera lite mer över vad jag håller på med. Det börjar bli ganska seriösa pengar för mig det handlar om så jag kan inte "mangla på som jag gjort tidigare". Ta fler pauser och reflektera över mitt spel känns nu mer viktigt. Kanske även borde byta nick eftersom ALLA vid det här laget vet att jag synar ner med mellanpar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte för att va dryg men det jag sett (railat) så klarar du inte 5/10 en dag i veckan

 

Börjar bli less på detta snack att 5/10 ska va så förbannat bra, mig veterligen sitter inte phil ivey och co där och grindar. Men Jag förstår att kenretaard vill få det till att verka som det då han tycks vinna där och därmed får sitt självförtroende upphöjt till skyarna.

 

Grejen är den att det inte riktigt funkar att som dawwe grinda upp till 9 bord då en del av 5/10 borden sitter mkt duktiga spelare som måste spelas med större koncentration än vad 9 bord tillåter en att göra.

Att dawwes spel inte är ett vinnande spel även på 5/10 e rent skitsnack, spela mindre bord högst 4 bord med bra table selection och jag e säker på att du vinner även där.

 

Har själv lirat en del 5/10 och bordens kvalitet har som på dom flesta stakes över 1/2 varvats med mkt hög kvalitet till rent patetiskt låga nivåer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...