LAB Postad 19 Juli , 2005 Rapport Share Postad 19 Juli , 2005 Kunde inte hålla mig från lite poker fast det är sommar uppehåll för mig så jag satt in 20$ på expekt. Vilket Spel : FL Omaha Hi/Lo Freezout Antal Spelare : 51 Antal Platser Betalda : 10 Inköp : $15+1,5 Placering : 4 Pris : $72,67 Site : Expekt Vilket Spel : FL TH Freezout Antal Spelare : 158 Antal Platser Betalda : 20 Inköp : $10+1 Placering : 6 Pris : $79 Site : Expekt Vilket Spel : NL TH turbo Antal Spelare : 72 Antal Platser Betalda : 10 Inköp : $10+1 Placering :3 Pris : $90 Site : Expekt I sista NL turneringen har jag 60k chips av sammanlagt 100k när 3 spelare är kvar. Då börjar en av 20k stackarna mobba mig!! Får kanonhänder och reraisar men får call..missar alla floppar och hon bettar stenhårt. Går till slut ner till 27K och är skitsur. Får AKs hon raisar 3k jag 10k call..flop J 10 4 Hon bettar all in och jag tiltar in resten. Hon sitter med 10 9 och får in stege... Sämsta avslutning på en turnering jag spelat.. Sitter ju en tredje snubbe på bordet med typ 4k och är jävligt tacksam för andra platsen. Bra kväll ändå, 4 turneringar 3 finalbord + 220$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Reaper Postad 20 Juli , 2005 Rapport Share Postad 20 Juli , 2005 Vilka Spel : NL TH Rebuy+addon Antal spelare : 151 Antal platser betalda : 27 Inköp : 10€ + addon Placering : 4 Pris : 191€ Site: 24h Kom in på finalbordet som chipleader, med 20xBB! Så det svängde en hel del. Efter ett tag när blindsen vart sjukt höga vart jag all-in mot en annan shortstack AQ vs 99 och hans pp höll upp Hade jag kommit 3a hade jag fått 391€ istället, så lite surt.. men men Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
coreycurse Postad 22 Juli , 2005 Rapport Share Postad 22 Juli , 2005 Vilka Spel : NL TH Freeroll Antal spelare : ~300 Antal platser betalda : 50 Inköp : 0 Placering : 44 Pris : 12,5$ Site: The Gaming Club Borde väl inte posta den här egentligen Men det är iallafall min första ITM på Turnering under min korta pokerkarriär! Därav resultatet kan man ju kanske säga inledde bra och låg på en bra 17plats, även bättre än så ett tag tror jag. Spelade hyfsat aggressivt, kunde raisat på lite fler situationer iofs. När jag började närma mig ITM så blev jag för feg och blindsen började äta upp mig, så det var antingen att satsa på att bygga upp min stack igen och ha chans på lite högre positioner eller att tighta till mer och komma ITM. Tror att det kommer gå bättre nästa gång jag hamnar i samma situation, har ju nått mitt delmål med ITM nu iallafall, måste börja nånstans! Avgörande handen: Jag sitter på SB. Alla foldar fram till mig och jag ser en bra chans att sno blinden, ställer all in (kommer inte ihåg korten) BB visar upp AA hur ofta händer det?? jag hade en märklig tur och fick stegen iallfall! Bad Beat? haha Tilläggas ska också att turnering tog en bit under 2timmar att spela (1:40 ca) så ganska bra $/h faktiskt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GiLLo Postad 23 Juli , 2005 Rapport Share Postad 23 Juli , 2005 Vilka Spel : NL $10+1 Rebuy Antal spelare : 124 Antal platser betalda : 10 Inköp : $10+1 + Rebuy Placering : 8 Pris : $100 Site: Expekt Jag föll mot KK som vanligt. Men jag hade ganska mycket tur. En person går all-in och jag synar med QQ och med skräck ser jag att chipleadern synar (!) Dom visar upp JJ och AA.. Jo, tjenare nu åker vi kvickt som fan. Men det går vägen, träffar min Q, precis när jag behövde den Är nöjd med den här turneringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
coreycurse Postad 24 Juli , 2005 Rapport Share Postad 24 Juli , 2005 Vilka Spel : NL TH 20.000$ Freeroll Antal spelare : 7767 Antal platser betalda : 1000 Inköp : 0 Placering : 31 Pris : 50$ Site: Bet365 Skrev ovan att nästa turnering skulle gå bättre och visst gjorde den det! Väldigt konstig turnering som vissa redan vet. var på ~220 plats nånting när jag blev disconnectad i en timme. När jag kom tillbaks var blinden 10ggr högre och det var inte mycket jag kunde göra åt saken. Hade lite tur när blinden kom till mig och klarade mig till 31a plats! I övrigt är jag nöjd med mitt spel i turneringen. Tight i början och spelade sen aggressivt vid väl valda tillfällen. Kändes skönt att inte direkt behöva chansa utan hade det under relativt bra kontroll. Dock hade jag en väldigt tur att träffa stegen mot överpar en gång! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jackrabbit Slim Postad 25 Juli , 2005 Rapport Share Postad 25 Juli , 2005 Vilka Spel: NL TH $1000 Daily Guaranteed Antal spelare: 180 Antal platser betalda: 20 Inköp: $10+1 Placering: 1 Pris: $486 Site: Empire Nu blir det för lite sömn innan jobbet, men det var det värt Kom till finalbordet som chipleader men hade lite oflyt och slarvade en del och med fyra kvar låg jag sist. Dock kom min SnG-erfarenhet väl till pass och super-maniac-aggressive-all-in-style snodde mig tillbaka till en normal stack och några fina all-in syner med AKs senare var jag HU med den absolut tajtaste kille jag någonsin spelat mot. Efter några händer talade jag om för mig själv att om jag förlorade detta var jag jordens största sopa. Lyckligtvis slapp jag få den titeln då min vänlige motståndare foldade i princip varje hand och jag kunde lätt roffa åt mig alla chips. För övrigt måste jag säga att det var förvånansvärt låg nivå på spelet, i princip samma klass som de freerolls jag brukade spela på Multipoker. Insatsen är iofs inte så hög men det var ändå något överraskande. Kan nog vara värt att lira några fler såna här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jhc Postad 27 Juli , 2005 Rapport Share Postad 27 Juli , 2005 Vilket spel: NL TH Rebuy+addon Antal spelare: 664 Antal platser betalda: 70 Inköp: $1 (3 Rebuys, ingen Addon ) Placering: 1 Pris: $471 Site: Prima Det flöt på bra och jag hade den där extra lilla turen som man måste ha för att vinna en turnering. Jag är mest nöjd med synen som gav mig vinsten när vi var heads up. Mina hålkort var 9Q och brädet var 24J9J. Min motståndare ställde in på rivern. Jag hade då ca 1,5 mille och han ca 500,000. Efter en stunds stekande synar jag ner och han visar upp 67. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Timmi Postad 27 Juli , 2005 Rapport Share Postad 27 Juli , 2005 Vilka Spel : NL TH Antal spelare : 30 Antal platser betalda : 5 Inköp : 200+20kr Placering : 2 Pris : 1400kr Site: Live på It Was Suited Borås Fick verkligen helt kalla kort hela turneringen, men som jag brukar så gjorde jag vad jag kunde med K10 J9 osv, Spela nästan perfekt, ställde in där jag borde och folda när jag skulle. Första 6 levlarna såg jag floppen ca 5ggr med händerna: AQ * 2, 1010 (som för övrigt var högsta handen jag hade på 6h turneringspel) 55 och K10 Vann en av AQ du jag semibluffa på insidestr8draw och flushdraw och K10 träffa jag 2 par på floppen och fick all in mot mig av AK Fick lite låga PP på finalbordet en av dem var 55, som jag drog ut KK med då jag träffade 5an på floppen, HU hade jag ingen chans blindsen var 4000/8000 med 1000 ante får 78 i BB smallblind callar flop 356, Monsterchipleadern ställer in och jag synar, han visar upp 93 och jag lyckades inte träffa något Men är jävligt nöjd iaf med tanke på vilka usla kort jag fick Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wildbrain Postad 27 Juli , 2005 Rapport Share Postad 27 Juli , 2005 Äntligen fick man en storvinst!!!! Vilket Spel : mest texas hold em Antal Spelare : många spelare blir det Antal Platser Betalda : ? Inköp : hjärta o själ Placering : första va? Pris : £$€ pokerforum.nu musmatta Site : PF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agrippa Postad 27 Juli , 2005 Rapport Share Postad 27 Juli , 2005 Vilket spel: Texas Hold'em NL Inköp: Freeroll Antal spelare: 1631 Placering: 1 Pris: $5 Site: PokerChamps Yay, jag vann en freeroll! Efter typ 10st top 20 platser.... Två timmar och femton minuter för $5, värt besväret? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
StarletRox Postad 27 Juli , 2005 Rapport Share Postad 27 Juli , 2005 nej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
forb Postad 27 Juli , 2005 Rapport Share Postad 27 Juli , 2005 Vilket spel: NL TH Rebuy+addon Antal spelare: 111 Antal platser betalda: 10 Inköp: $100+9 Placering: 1 Pris: $7650 Site: Prima - Expekt Min största tunerings vinst hittils. Bara köpt in mig i 30 dollars som högst men vill testa högre eftersom det gått så bra på lägre inköp. Vann den för kanske 30 min sen och måste skriva av mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jhc Postad 28 Juli , 2005 Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Vilket spel: NL TH Antal spelare: 491 Antal platser betalda: 50 Inköp: $1 Placering: 2 Pris: $76 Hade ca 550,000 chips när vi var heads up och ställde in med AT. Min motståndare synade med JT. Han hade ca 150,000 och träffade självklart runner, runner flush. Efter det fick jag kalla kort och det blev ingen turneringsvinst den här gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 Vilket spel: NL TH Antal spelare: 208 Antal platser betalda: 36 Inköp: 15+15 euro Placering: 1 Pris: euro1078 Spelade stabilt hela vägen. När vi var 40 kvar fick jag AA, en mindre stack ställer in på vägen han visar KQ. Q på flop och river gör att jag ligger typ 35. Tack vare några bra händer och weeka motståndare tar jag mig till finalbordet. Ställer in med KJ får svar av en större stack klonkar K på rivern . HU möter jag ZEBstockholm från forumet och vinner på ett floppat tvåpar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slampen Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 Igår: Vilket spel: NL TH $20 000 garantin Site: Prima Antal spelare: 915 Antal platser betalda: 80 Inköp: $10 + $1 med rebuys Placering: 5 Pris: $1288 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tobbo Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 Båda dessa under en och samma vecka i februari: Vilket Spel : NL TH $100k guaranteed Antal Spelare : 980 Antal Platser Betalda : 130? Inköp :$50+$5 (samt rebuy/addon) Placering : 2:a Pris : $12300 Site : expekt Byggde upp en tight/aggressive image och kan ärligt säga att jag kom så långt pga timing..bluffade inte allt för mkt men ställde in med A+ någorlunda kicker samt alla PP i slutet. Heads up så hade motståndaren 3x så mkt marker, jag ställde efter en stund in med Q hög tror jag, losade på ~coinflip. Vilket Spel : NL TH $20k? guaranteed Antal Spelare : ~900 Antal Platser Betalda : 130? Inköp :$100+$9 samt rebuy/addon Placering : 2:a Pris : ca $5k Site : expekt Körde samma tight/aggressive stuk men hade nu mkt större koll på mitt motstånd (flyttades inte runt så mkt) så bluffade ganska frenetiskt efter ett tag. Kommer inte ihåg så mkt om heads upen. Trevlig vecka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 Vilket spel: NL TH 3000e guarantee Inköp: 75e + rebuy/addon Antal spelare: 81 Placering: 1 Pris: 2206euro Site: Unibet Femte gången jag vinner den här, känns alltid lika skönt...och jag vann 40e turneringen igår (1000e) så är riktigt het nu =) Tyckte jag hade väldigt bra kontroll hela turneringen men låg lite risigt till heads upp men det löste sig tillslut! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slampen Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 Apropå en som är het: Ikväll: Vilket spel: NL TH $25 + $2.50 freezeout Antal spelare: 254 Placering: 4 Pris: $508 Site: Prima Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alexei Postad 31 Juli , 2005 Rapport Share Postad 31 Juli , 2005 Vilket spel: PL Sökö 1000€ guarantee Inköp: 50€ + rebuy/addon Antal spelare: ca 35 Placering: 1 Pris: 504€ Site: B2B Efter att ha misslyckats i största delen av TH turneringar dom senaste dagarna, är nöjd att vinna min favorit turneringen för andra gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
liggat Postad 31 Juli , 2005 Rapport Share Postad 31 Juli , 2005 Vilket spel: Tx FL Inköp: 200vip + 1 rebuy €2 Antal spelare: 192 Placering: 1 Pris: €542 Site: RivalPoker var en "winner takes all", HU låg vi lika och jag erbjöd en deal.. han vägrade så jag spelade ut han istället med en träffad 6:a mot hans tomma AK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Barry_Lyndon Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2005 Måste bara få skryta lite med första riktiga turneringsplaceringen ITM: Vilket Spel : TH NL Antal Spelare : 10000 Antal Platser Betalda : 130 Inköp : Freeroll Placering : 16 Pris : $77 Site :Expekt Var på Expekts Bounty Freeroll som gick nu i helgen, dom första jag spelade gick väl sådär (fredag 405/6666 och lördag 201/~7000), men bestämde mig för att köra supertight idag, och det betalde sig Vet att det kanske inte är så mycket att skryta med egentligen, men om man är relativt grön är det väl iallafall en bra början? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jhc Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2005 Vilket spel: NL TH Rebuy+addon Antal spelare: 619 Antal platser betalda: 60 Inköp: $3 +0.50 & addon Placering: 1 Pris: $1.227 Site: Prima Stacken gick upp och ner genom hela turneringen. Det var därför väldigt skönt när jag på final bordet lyckades dubbla upp ett par gånger och kamma hem första platsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 4 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2005 Vilket spel: NL TH 3000e guarantee Inköp: 75e + rebuy/addon Antal spelare: 110 Placering: 1 Pris: 2577euro Site: Unibet Då var det dags igen. Va inte värdig vinnare den här gången, satte en 2 outare på rivern mot chipleadern när det var 5 spelare kvar. Spelade ganska dåligt men med mycke flyt kan man gå långt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PxT Postad 4 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2005 Vilket spel: NL TH Antal spelare: 47 Antal platser betalda: 5 Inköp: 200kr Placering: 3 Pris: 1300kr Site: Live på No Limit Gefle Detta är ju inga summor jämfört med de jag vunnit på nätet tidigare men det är på något vis skönare att komma skapligt till i en live-turnering. Min andra ITM på klubben och den största vinsten hittills (800kr tidigare). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joggystyle Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2005 Ingen som vunnit nått på tolv dagar? Vilket spel: NL TH Inköp: 40e + rebuy/addon Antal spelare: 75 Placering: 1 Pris: 1166e Site: Unibet Inte så stor vinst men har haft min största svacka någonsin så det är skönt att veta att man fortfarande kan vinna! =) hade ioförsig ganska mycke flyt men det hade jag innestående. tycker jag hade väldigt bra kontroll när det va fyra spelare kvar och lekte till mig vinsten heads upp! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts