Gå till innehåll

Allt om Turneringsresultat ITM!


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilket Spel: NL Texas holdem $1500 Guarantee

Antal Spelare: 17

Antal Platser Betalda: 3

Inköp: $30 + 3

Placering: 3

Pris: $300

Site: Multipoker

 

Hade flyt när jag var groteskt shortstackad och vi var 4 kvar och en av gökarna lyckades bli utslagen. Sen var det bara en tdsfråga innan jag åkte men det kändes ändå som en vinst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt, så det är bra värde i den.

 

Spelade en till

Vilket Spel: NL Texas holdem $1000 Guarantee

Antal Spelare: 26

Antal Platser Betalda: 3

Inköp: $20 + 2 och 1 rebuy $20 + 2

Placering: 2

Pris: $300

Site: Multipoker

 

Förbaskat roliga turneringar som sagt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: NL Texas holdem $500

Antal Spelare: ca 400

Antal Platser Betalda:

Inköp: freeroll

Placering: 24

Pris: $3.5

Site: Empire Poker

 

 

Inget att skryta om i era sammanhang, men det är min första ITM!! : ) Uselt betalt för 4 timmars slit förstås. Spelade bättre än nånsin, hade 5500 innan det gick åt skogen. Förlorade hedersamt mot chipleader (som hade 20000), jag hade AQ unsuited, floppen gav Q10x rainbow, höjde, han kontrade med All-in, jag synade (bakgrunden till det är att jag hade gjort en All-in innan mot han och vunnit, han bluffade ganska rejält för att sno potter och få bort oss stackare som hade mindre). Han hade KJ, river 9 gav honom en stege : ( Sen hade jag bara 400, inte ens BB. Så jag satte All-in på pocket-tior. Samma kille synade, han hade par i knektar och vann på det : ( Inte mycket jag kunde göra åt det, försvann i alla fall på ett snyggt sätt.

 

Linda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: NL Texas holdem (1900 Freerollen)

Antal Spelare: 9562

Antal Platser Betalda: 260

Inköp: -

Placering: 18

Pris: $4,50

Site: prima (expekt)

 

Egentligen så är det ju inget speciellt med prissumman, men jag är ganska nöjd med att komma på plats 18 av 9562.

 

Högsta placeringen för mig i en freeroll. Mycket lotto på slutet måste jag säga när blindsen ligger på 40000/80000.

 

Kul var det iaf. även om inte timpenningen var så hög HAHAHA! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha... när jag ändå är igång så måste jag posta denna också ;)

 

Vilket Spel: NL Texas holdem (Turbo Freeroll)

Antal Spelare: 921

Antal Platser Betalda: 60

Inköp: -

Placering: 17

Pris: $0,80 ;)

Site: Multipoker

 

Ramlar in på denna turbofreeroll på MP och har det mest som en bisyssla under kvällen och blir tidigt chipleader med ca 100000 chip då average stack var på 6000 :shock:.

 

Blindarna rusar upp i en jädra fart och jag åker på tre raka smällar där jag åker ner på 60000 i marker.

 

Jag slutar som 17 person och får den stora prispengen på $0,80, nu jävlars ska det handlas grejor ;)

 

Man blir iaf. lite stolt över att ha placerat sig bra i två freerolls på raken.. även om turbo'n snarare liknade lotto i slutet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Hold'em NL Freezout

Antal Spelare : 287

Antal Platser Betalda : 287

Inköp : 5$

Placering : 1

Pris : 416 $

Site : Betsson

 

 

 

Kommer inte ihåg så mycket av turneringen. Bröt pokerregel nummer 1 och satte mig och lirade rätt onykter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Omaha Hi PLO Turbo Freezeout

Antal Spelare : 67

Antal Platser Betalda : 11

Inköp : 500 VIP

Placering : 1

Pris : €92

Site : B2B (no1poker)

 

Tredje omaha turneringen jag spelar och har kommit 1:a en gång och 2:a en. Härligt spel men det blir ganska mycket lotto :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par som är värda att nämna..

 

Vilket Spel : NL TH $22K Guarantee (är numera 20K)

Antal Spelare : ~900

Antal Platser Betalda : 90?

Inköp : $10+1

Placering : 4

Pris : $1300

Site : Expekt

 

Ligger 3/4 med 350k i chips ca, fångar A5s på knapp, o ställer in för en steal (bb 60k), chipleader i bb med 1mil+ callar med AKs o flushar, byebye nevee..

_____________________________

Vilket Spel : NL TH Rounders

Antal Spelare : 10^5 ? :P

Antal Platser Betalda : 4

Inköp : $5+0,5 ($550+55)

Placering : 1

Pris : $3000

Site : Expekt

 

Denna gick ganska fint

_____________________________

Vilket Spel : NL TH Rounders

Antal Spelare : 10^5 ? :P

Antal Platser Betalda : 4

Inköp : $5+0,5 ($550+55)

Placering : 2

Pris : $1200

Site : Expekt

 

Mina 3k vs. 12k HU var inte tillräckligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas holdem 1k gntd

Antal Spelare :20

Antal Platser Betalda : 3

Inköp : $20+2 och add-on $20+2

Placering : 1

Pris : $500

Site : multipoker

 

Så kom min efterlängtade första vinst i denna turnering, och min första vinst någonsin i en MTT (iofs har jag vunnit 3-bords SnG´, som har fler spelare, men denna känns mer "riktig")

 

Flöt på bra genom hela turneringen, vann en coinflip på finalbordet i en riktigt fin pott, vilket gav mig en stor stack. BLindsen var nu riktigt höga och jag snodde ngra fina potter av en del veka motståndare.

 

Låg riktigt dåligt till på finalbordet, men då vinner jag två potter irad mot devalantariel, och var i stort underläge HU. Dock spelade fi ganska dåligt, och det slutade med att jag floppar färgen och han går all-in på turn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : NL TH $5.5K Guarantee freezeout

Antal Spelare : 200-300

Antal Platser Betalda : 20-30

Inköp : $25+2

Placering : 1

Pris : $1900

Site : Expekt

 

 

Senaste turneringsvinsten, 7 kvar jag sitter med KJos bordet Q :heart: T :heart: 3 :spade: 4 :diamond: 7 :club: jag har semibluffat hela vägen och trycker då in mina sista 10K i en 100 000 pot ^^. Han foldar och efter det tar jag hem resten lekande lätt ;>> 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : NL TH Freezeout LIVE

Antal Spelare : 25

Antal Platser Betalda : 4

Inköp : 200 SEK

Placering : 2

Pris : 900 SEK

 

Min första LIVE ITM på en seriös tunering :) Rätt så najs då jag var shortstack på finalbordet ända fram till vi var 5st kvar, då jag med hjälp av ett par all-in lyckades hålla mig kvar (alltid favorit när jag fick syn). Dock gick det inte göra någe åt chippyn, när det vart HU hade han 6 ggr mer än mig och jag hade typ 10xBB så vart kortvarigt. Åkte ut på 99 vs KQ och han klonkade allt! så visste träffade han denna osso :P

 

EDIT: la till att det var TH osso :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka Spel : NL rebuy online

Antal spelare : c.a 900

Antal platser betalda : c.a 100

Inköp : 10$+1$

Placering : 1

Pris : 4 800$

Hände typ i januari..Tänkte inte ens lira turnerinen eftersom jag var en 0.25/0.50 spelare vilket jag fortfarande är eftersom jag tog ut nästan hela degen..kul ändå att se ens bankrulle gå från knappa 1 000$ > c.a 6 000$!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24h poker.

 

Texas no limit hold em turbo freeze-out.

 

Inköp 10, vinst: 490€ (-10)

 

Brukar inte spela turbo, och absolut inte så här låg buy-in.

Jag är ändå jävligt förbannad över detta resultat, eftersom jag BORDE ha vunnit.

 

När jag var HU och hade kring 200k, och min fiende hade 100k, så kom jag på idén att syna en all-in med 6-4 clubs. Varför? Jo, för att jag var trött, stressad, och fick AQ på cash-game-bordet, och hann tänka att det var i turneringen, nog länge för att hinna syna. Bra Juzam. Annars spelade jag som en gud hela turneringen, inte ett misstag, inte en synad bluff. Hade naturligtvis flyt också, men inte överdrivet.

 

Åkte sen ut på A :diamond: K :diamond: mot A :spade: 4 :spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka Spel: TH NL Freezeout

Antal spelare: 223

Antal platser betalda: 20

Inköp: $2 + $0.25

Placering: 1

Pris: $133

 

Hade tur på finalbordet. Synade en raise med JQo. Jag sitter på knappen och på floppen kommer 9T. Jag bettar ut rejält och spelaren bredvid mig ställer in. Jag hade honom på två överkort och synade ner eftersom jag var pottcommited. Klonkade en 8 på rivern och var nu chipleader med ca 120.000 marker. Ett varv senare får jag TT på knappen och synar en allin från en utav småstackarna. Ytterligare en spelare synar. På floppen kommer två 5or. Min motståndare checkar och jag sätter honom direkt på två överkort. Bettar ut rejält, han synar och på turn träffar jag kåken när det kommer en 10a. Check, check och jag ställer in på rivern. Min motståndare synar med AK och jag dubblar upp till ca 230.000. Fyra spelare kvar och ingen annan hade mer än 40.000. Resten gick smärtfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka Spel: TH NL

Antal spelare: 184

Antal platser betalda: 20

Inköp: $5 + $1 & Add-on $5

Placering: 6

Pris: $120

 

Ställde in med A9 på finalbordet då blindsen var väldigt höga. Får syn av A6. Jag träffar nian på floppen men han sätter stegen på rivern. Tråkigt men det är sånt som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: TH FL Freezout

Antal spelare: 316

Antal platser betalda: 20

Inköp: $3 + $0.5

Placering: 1

Pris: $ 194.40

Site: Prima (Expekt)

 

Till min förskräckelse så jag efter första handen att det var FL, gillar inte det MTT...Hade reggat mig till fel turnering.. Så det var slaskpoker som gällde för att åka ut.. Men det gick inte som jag tänkt mig.. Så efter många försök att bli av med chippsen och helt plötsligt på en 11:e plats, började jag plötsligt gilla FL... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Daily €200 Added NL

Antal Spelare: 538

Antal Betalda: 22

Inköp: 30 VIP

Placering: 1

Pris: €113

Site: B2B (pokerclubeurope)

 

Det var min första vinst i en MTT! Att det var en freeroll skiter jag i, är lika glad för det :)

Hade rätt tur genom hela turneringen. Vann alla 50/50 lägen och ett par gånger med AQ mot AK och liknande. När det var 5 kvar låg jag sist men lyckades slå ut alla och vinna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Speed tournament på pacific, 5 min levels

Antal Spelare: 284

Antal Betalda: ca 30

Inköp: $8+$0.88

Placering: 2

Pris: $406

Site: Pacific Poker

 

Bästa placeringen i en MTT och även största MTT vinsten, rätt skönt

eftersom jag hade 277 chips när blindsen var 200/400.

 

------------

 

Vilket Spel: $200k Guaranteed

Antal Spelare: 1418

Antal Betalda: 180

Inköp: $200+$15

Placering: 156

Pris: $226

Site: Party Poker

 

Tar med denna bara för att det är min första större turnering, och för

att det blev en liten vinst pga att jag satelitade in för $10 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...